Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min er tilsalgs:)

 

Jonte: Jeg har byttet alle elementer og en 3-400w forsterker med 10" sub fra Alpine. Kassen er også formet etter bagasjerommet til e36 cab. Er veldig fornøyd med lyden. Eneste er kanskje at Blaupunkt spillerene begynner å dra på åra. Har du 2 elementer i hver dør har du BMW soundsystem pakke. Har du 1 (mellomtone og diskant i en) har du standard sak.

 

Ang fjører på M-tech så er det ikke no problem. Har hatt M-tech dempere på alle bilene tidligere og hatt AP senk som jeg har vært fornøyd med. Hvor mye du bør senke går vel på smak.. Min er ca 80 forran og rundt 40 bak nå. Nå kommer snart vintern så gidder ikke gjøre den no lavere. :)

 

Ikke fjern 325 merket..;)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Gratulerer så mye med ny bil! Lekkert...

 

Men hva med å finne en løsning der du "shaver av" antennen?

 

Har tenkt på det.. Azzido har vel gjort noe sånt, bare skrudd bort antenna og satt i ei propp der bake.. Men, da må jeg skaffe meg en sånn annen antenne.. Radio er kjekt å ha.. Vi får se med tiden, må ha litt mere stereo i bilen, så da begynner jeg legge opp litt ledninger osv..

 

Originally posted by Øyvind.H

Nice bil! Kikker på sånn selv, i 325 eller 328, men er redd forsikringen blir for drøy. Hvordan er den å kjøre? Tung, eller sitter den bra på veien?

 

Forsikringen er drøy, 12000kr i året på min far med 75% bonus, full kasko, garasje, alarm, startsperre, klima, etc.. 10000km i året... Den sitter veldig godt på veien.. Og helt konge å kjøre.. Eneste er at bremseskivene forran har slått seg, men det skulle selger betale, skal bestille i dag.. Noen tips om hvilke skiver?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

Min er tilsalgs:)

 

Jonte: Jeg har byttet alle elementer og en 3-400w forsterker med 10" sub fra Alpine. Kassen er også formet etter bagasjerommet til e36 cab. Er veldig fornøyd med lyden. Eneste er kanskje at Blaupunkt spillerene begynner å dra på åra. Har du 2 elementer i hver dør har du BMW soundsystem pakke. Har du 1 (mellomtone og diskant i en) har du standard sak.

 

Ang fjører på M-tech så er det ikke no problem. Har hatt M-tech dempere på alle bilene tidligere og hatt AP senk som jeg har vært fornøyd med. Hvor mye du bør senke går vel på smak.. Min er ca 80 forran og rundt 40 bak nå. Nå kommer snart vintern så gidder ikke gjøre den no lavere. :)

 

Ikke fjern 325 merket..;)

 

Jeg har soundsystem... 2 i døra, 1 helt framme under, og 2 bake.. på hver side.. altså 10 høyttalere.. Hvordan er disse forsterkerene? Hvor store er elementene? Vet du? Kan jeg bare bytte ut elementene og kjøre de på de orginale forsterkerene? Eller bør de også byttes? Har du fått kassa under 'kalesje-rommet' liksom? Har en flott Clarion spiller i selv..

 

Hvordan er stivheten i forhold da? M-tech vs AP? Jeg vil ikke ha den noe spesielt lavere bak uansett, men bare litt forran.. Kanskje jeg skulle gå for senkeskåler eller noen 45/50mm fjærer forran?

 

325i merket er ikke noe pent.. Skal jeg ha et merke, så setter jeg på 318i :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

det er vel heller forsterkern til bmw som suger. 50w eller noe. Elemtene duger, bare hiv inn en sub og slå ned bassen på høyttalere forran. AP er nok stivere enn M-tech fjørene..

 

Okei.. Skal sjekke elementene og forsterkerene en dag.. Det skurrer litt i de bake, så de må jeg få skifta.. Lyst på Focal i hele vogna jeg :)

 

Finnes der andre fjærer man kan kjøpe? AP? Er ikke det litt jalla?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fet bil. Hvis du skal ha ny stereo kjør focal, driver og bygger i min nå og har hatt focal i alle mine biler og kommer aldri til og bytte. Syns det var rimelig forsikring du hadde skaffet deg, betaler selv 11500 i året for min 320i 93 i min fars navn med 60% bonus, men blir vel mere nå når jeg får ferdig bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW-328

selv har jeg Focal i vogna..:) Apex er ikke jalla for min del. Er vel verdens største produsent på senkesett.

 

Er _AP_ samme som Apex? Akkurat :)

 

Noen tips til bremseskiver? Hva skal man kjøpe? Noe som er bedre enn de orginale når jeg først skal bytte..

 

Focal er greit det :) Men, må se ann pris osv..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen selger Brembo. Jeg gav ca.1500,- for Brembo Max skiver foran (slissa) med rabatt. Tror veilledende pris var 18-1900,-

 

Er det mye kast i skivene dine. Du kan jo prøve og kjøre de skikkelig varme for så og kjøle de forsiktig ned igjen (kjøre et stykke uten å røre bremsen). Det kan hende de retter seg da.

Frode H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår