Gå til innhold

Flaks som vanlig.. Politi er snille :)

Ranger emnet


TurboCG

Anbefalte innlegg

Skulle gjennom byen her om dagen og kjørte nedover festningstunellen i venstre felt, ligger i ca 140 nedover bakken der.. To biler bak meg ligger det seff en 740 sivilbil, og skrur på lysa.. Tenker jo selvsagt etter å ha sett på speedometeret at jeg er fucked, men etter at jeg la meg i midterste felt, kjører politi opp på høyresida mi, vinker og sier "Ro ned".

 

 

De fikk en tommel opp og TAKK tilbake ja..

 

Hadde vel blitt litt pallesnekring ut av det her hvis de hadde giddi tror jeg.. Kanskje på tide å følge litt mere med for min del og men men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Hva med å drite i å kjøre i 140 i 70-sone a? Så slipper du å bekymre deg!

Har du blitt stoppa tre ganger i "over lappen" hastighet har jeg ikke lyst til å møte deg på veien. Gammel er du a? 18?

 

<ironi> Jeg bare elsker sånne som deg som ALDRI bryter fartsgrensen og er ideal eksempler for alt og alle i hele verden! </ironi>

Kan ikke folk bare drite i å oppføre seg sånn mot andre? jeg skal banne på at du/alle her også har kjørt i 140 i ditt/deres liv, selvom politiet ikke tok deg/dere. Det er tross alt den eneste forskjellen her.

- Sierra sedan -92 (rs styling)

 

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt jeg ikke har kjørt for fort, eller hva?

MEN jeg har aldri kjørt i 140 i 70-sone. Og jeg kjører så og si aldri over grensa til å miste lappen selv om det er forsvarlig.

Poenget var at han hadde prestert å bli stoppet flere ganger i hastigheter som tilsier at han skulle mistet lappen. Om du ikke skjønner at han da kjører som et svin, så har du lite å gjøre bak rattet!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Jeg har aldri sagt jeg ikke har kjørt for fort, eller hva?

MEN jeg har aldri kjørt i 140 i 70-sone. Og jeg kjører så og si aldri over grensa til å miste lappen selv om det er forsvarlig.

Poenget var at han hadde prestert å bli stoppet flere ganger i hastigheter som tilsier at han skulle mistet lappen. Om du ikke skjønner at han da kjører som et svin, så har du lite å gjøre bak rattet!

 

Store ord ute og går her. Men det å kjøre som et svin har vel egentlig ikke så mye med fart å gjøre, men mer om de som kjører slik at de skaper farlige situasjoner for seg selv og andre, f.eks hasardiøse forbikjøringer, sikksakk-kjøring i kø på motorveien, ikke stoppe for fotgjengere etc. Fortkjøring kan selvsagt også være i denne kategorien, men ikke på generelt grunnlag.

 

Å si at noen kjører som et svin fordi han har kjørt "over miste lappen" grensen 3 ganger er jo totalt absurd å si... ;) Det er jo mange steder det er skiltet 70 km/t for man fint kan kjøre i 150 km/t hvis det er lite trafikk, oversiktlig og gode føreforhold... T.o.m 4 ganger ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

Å si at noen kjører som et svin fordi han har kjørt "over miste lappen" grensen 3 ganger er jo totalt absurd å si... ;) Det er jo mange steder det er skiltet 70 km/t for man fint kan kjøre i 150 km/t hvis det er lite trafikk, oversiktlig og gode føreforhold... T.o.m 4 ganger ;)

 

F ex 80-sona forbi Furuset, der jeg ble tatt, mener jeg det er helt trygt å kjøre LAAANGT over fartsgrensa når det er tørr veibane og fri sikt/lite trafikk.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke nekte for at det er mange steder fartsgrensa burde vært høyere. Men jeg tenker på det å prestere å bli stoppet flere ganger i alt for høy hastighet. Jeg som oftest over fartsgrensen om jeg ikke kjører på småveier, men jeg har aldri blitt stoppet.

Heldigvis luker politiet ut værstingene.

Ikke rart det er dyrt å forsikre bil når man er ung...

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke farten som er farlig. se på autobanen.. der er hastigheten høy. hvis alle hadde kjørt like fort så haddedet ikke oppstått farlige situasjoner. men det er alltid en heller annen som må kjøre sakte å skape farlige situasjoner. hvorfor må alle som kjører sakte legge seg ut i venstre felt snike seg forbi en bil å så legge seg inn igjen å sakne av enda mere. dette skaper bare kø å farlige situasjoner for de som kommer bak. skal du først kjøre i venstre felt så hold farten som er der å ikke kjør sikk sakk hele tiden.. purken tar deg aldrig så lenge du ikke overskrider fartsgrensen mye. har selv kjørt forbi masse politibiler i venstre felt 20-30 kilometer fortere enn de kjører, men aldrig blitt stoppa. kjører du i høyre felt og vrenger forbi en bil i venstre å så legger deg inn igjen.. gjør det noen ganger å du har fort blå lys i ræva.. kjør jevnt i samme felt hele tida og du blir aldri stoppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind.H

Jeg har aldri sagt jeg ikke har kjørt for fort, eller hva?

MEN jeg har aldri kjørt i 140 i 70-sone. Og jeg kjører så og si aldri over grensa til å miste lappen selv om det er forsvarlig.

Poenget var at han hadde prestert å bli stoppet flere ganger i hastigheter som tilsier at han skulle mistet lappen. Om du ikke skjønner at han da kjører som et svin, så har du lite å gjøre bak rattet!

 

Du hadde jo sklidd rett inn som samferdselsminister eller sjef for vegvesenet. Eller kanskje du skal søke jobb i UP?

Er møkklei sånne som deg, som alltid kjører etter fartsgrensene, og som selvsagt er så voksen og ansvarlig at du kan tillate deg å komme med slike utsagn..

Å kjøre 140 i en 70-sone har veldig lite med svinkjøring å gjøre, det burde du også forstå.

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår