Prodius Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Har akkurat hentet min nye brukte dynabel bf0604 på posten, men når jeg hadde koblet den opp så ga den ikke noe lyd i fra seg.. lyste på "power", men det skjedde absolutt ingenting.. Dette er en 4-kanals forsterker, og jeg bro kobla den til subber så jeg har 2 kanaler ledig.. Da får jeg en effekt på 2x200w.. Brokobla på de 2 kanalene det står "rear" på, og satte RCA signal kablene inn i rear på andre siden på forsterkeren.. Prøvde å justere volumet men ingenting skjedde..(Lyste fortsatt på power) Spilleren min er en xplod 4x52w.. Er det noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 se om du finner en knott det står gain på og skru litt på den. skru litt på de andre knottene også Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by Lien Har akkurat hentet min nye brukte dynabel bf0604 på posten, men når jeg hadde koblet den opp så ga den ikke noe lyd i fra seg.. lyste på "power", men det skjedde absolutt ingenting.. Dette er en 4-kanals forsterker, og jeg bro kobla den til subber så jeg har 2 kanaler ledig.. Da får jeg en effekt på 2x200w.. Brokobla på de 2 kanalene det står "rear" på, og satte RCA signal kablene inn i rear på andre siden på forsterkeren.. Prøvde å justere volumet men ingenting skjedde..(Lyste fortsatt på power) Spilleren min er en xplod 4x52w.. Er det noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Prøv å kryssbytte phonoinngangene eller muligens switche på delefiltret/innstillinger som sier noe om hvilken inngang du skal bruke... Eller bytt over subbene til frontinngangene og se om de funker da. Tviler på at det er noe galt med amp'en din siden den lyser på poweret... Lykke til .) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Prøvde å vri på alle knapper, bytte til brokobling på front kanalene, og sette på vanlig uten bro kobling.. fortsatt ingenting som skjer.. Legger ved noen bilder .. Har dere noen fler forslag? (Små bilder men .. .) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Mener at oppkoblingsmulighetene er godt forklart i instruksjonsboka. Har spilleren egen subutgang eller er det kun front/rear? Er fader på spillern rett innstilt? Still inn kanal 3/4 på low pass og sett delefilteret på ~80 Hz, plugg inn RCA fra sub/rear utgangen, brokople kanal 3 og 4 og skru opp gain (der det står "level") til ca 50% med sola. Virker den fortsatt ikke så prøv å få noen til å se på den. Irriterende når ting ikke virker, men en lærer jo av det etter en har fått det igang også ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 kanskje lurt å dra til en butikk som kan teste anlegget ditt, for det ser ut som alt er riktig. har du en disk man eller no, med en kontakt som gjør om fra hode telefon plugg til rød/hvit? i såfall kan du jo teste med den Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 hmm .. tror jeg må gjøre det gitt.. Gjorde alt som jalla sa, men det skjedde ikke noe mer.. Fant ut at jeg har en ledning som ikke er koblet i da.. Ser ut som en signal kabel, men jeg vet ikke om den har noe å si? Dette er en tynn tynn kabel som sitter på RCA kablene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Den er ment til bruk som remote kabel, så hvis du har en annan rem kabel trenger du ikke denne. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 så lenge forsterkern skrur seg på så trenger du ikke å bry deg om den. den er til å jorde signalkablen for å hindre støy, men ikke bry deg om den Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 hmm ..Hvis jeg skal teste den med discman, hvordan fungerer det med hensyn på remote kabelen? Kobler jeg den til discmanen, eller har jeg den koblet i spilleren så den gir signal om at den skal starte, også bare setter jeg RCA kabelen med overgang inn i discmanen slik at det er discmanen som er lydkilden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 du bare skrur på cd spillern din i bilen og lar disc mannen spille lyden. du bare putter rca kablene inn i over gangen ja Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet August 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Skal teste det i dag jeg.. Så får vi se.. Men funker det ikke nå, hva er da galt? KAN det være dårlig kontakt til elementet? Forsterkeren er jo ny så den er det ikke .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Hvis du har en annen høytaler ligende å slenge som du vet funker, så bare prøv å koble på den ? Da ser du ihvertfall om det er elementet.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet August 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Det kan jeg gjøre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodius Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Prøvde å koble opp en discman med RCA - kablene, men fikk fortsatt ikke noe lyd i elementet .. Tenkte jeg skulle prøve å koble til en høytaler i dag så får vi ser hvordan det går .. hvis ikke så må noen andre se på den for meg tror jeg .. Det er en siste mulighet da.. Jordinga.. Kan det være dårlig jording som gjør at den ikke spiller, eller ville ikke forsterkeren ha startet opp da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg