Gå til innhold

Problemer med forsterker..

Ranger emnet

Prodius

Anbefalte innlegg

Har akkurat hentet min nye brukte dynabel bf0604 på posten, men når jeg hadde koblet den opp så ga den ikke noe lyd i fra seg.. lyste på "power", men det skjedde absolutt ingenting.. Dette er en 4-kanals forsterker, og jeg bro kobla den til subber så jeg har 2 kanaler ledig.. Da får jeg en effekt på 2x200w.. Brokobla på de 2 kanalene det står "rear" på, og satte RCA signal kablene inn i rear på andre siden på forsterkeren.. Prøvde å justere volumet men ingenting skjedde..(Lyste fortsatt på power) Spilleren min er en xplod 4x52w.. Er det noen som har peiling på hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lien

Har akkurat hentet min nye brukte dynabel bf0604 på posten, men når jeg hadde koblet den opp så ga den ikke noe lyd i fra seg.. lyste på "power", men det skjedde absolutt ingenting.. Dette er en 4-kanals forsterker, og jeg bro kobla den til subber så jeg har 2 kanaler ledig.. Da får jeg en effekt på 2x200w.. Brokobla på de 2 kanalene det står "rear" på, og satte RCA signal kablene inn i rear på andre siden på forsterkeren.. Prøvde å justere volumet men ingenting skjedde..(Lyste fortsatt på power) Spilleren min er en xplod 4x52w.. Er det noen som har peiling på hva dette kan skyldes?

Prøv å kryssbytte phonoinngangene eller muligens switche på delefiltret/innstillinger som sier noe om hvilken inngang du skal bruke... Eller bytt over subbene til frontinngangene og se om de funker da. Tviler på at det er noe galt med amp'en din siden den lyser på poweret... Lykke til .)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at oppkoblingsmulighetene er godt forklart i instruksjonsboka. Har spilleren egen subutgang eller er det kun front/rear? Er fader på spillern rett innstilt? Still inn kanal 3/4 på low pass og sett delefilteret på ~80 Hz, plugg inn RCA fra sub/rear utgangen, brokople kanal 3 og 4 og skru opp gain (der det står "level") til ca 50% med sola. Virker den fortsatt ikke så prøv å få noen til å se på den.

Irriterende når ting ikke virker, men en lærer jo av det etter en har fått det igang også ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm ..Hvis jeg skal teste den med discman, hvordan fungerer det med hensyn på remote kabelen? Kobler jeg den til discmanen, eller har jeg den koblet i spilleren så den gir signal om at den skal starte, også bare setter jeg RCA kabelen med overgang inn i discmanen slik at det er discmanen som er lydkilden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å koble opp en discman med RCA - kablene, men fikk fortsatt ikke noe lyd i elementet .. Tenkte jeg skulle prøve å koble til en høytaler i dag så får vi ser hvordan det går .. hvis ikke så må noen andre se på den for meg tror jeg .. Det er en siste mulighet da.. Jordinga.. Kan det være dårlig jording som gjør at den ikke spiller, eller ville ikke forsterkeren ha startet opp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider