Phantom Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Har problemer med noe i clutchsystemet. En hydraulisk clutch.. Her er info om problemet: Når bilen er kald er det svært problematisk å få bilen i gir, clutchen slipper ikke helt og derfor begynner bilen å trille så smått fremover når jeg prøver å presse den i gir, bilen går da ikke i gear før jeg skrur av motoren. Når motoren er av går kassa i alle gear. Når det er varmt ute, evt når bilen er blitt varm er det ingen store problemer, bilen glir lett i alle gir. Men i dag igjen...på motorveien skjer det igjen, bilen vil overhode ikke i gear, nekter plent. Clutcher og clutchen slipper ikke... Får såvidt tynt bilen i 4 gear så jeg kommer meg av motorveien... Stopper motor, får giret til 2 gear å kommer meg hjem. Har prøvd å lufte clutchen, bilen ble da bedre for en periode, men det var samtidig varmt i den tiden.. Teorier som har kommet opp er: Utløsermekanisme i en av sylindrene (master/slave).. Guffen olje i clutchsystemet (litt diffust...bruker forresten bremsevæsketanken som reservoir) Clutchen er i og for seg helt klar for bytting, men forstår ikke hvorfor det skal da være så frem og tilbake om den fungerer... Alle tips og triks mottas med største takk, dette er en hastesak.. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Er det nok bremse/clutch veske da? Du sier den går greit i gir når den er varm, bremse/clutch veska utvider seg kanskje når den blir varm? Bare en tanke ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Mk2-16v Er det nok bremse/clutch veske da? Du sier den går greit i gir når den er varm, bremse/clutch veska utvider seg kanskje når den blir varm? Bare en tanke ;) Ja... Er jo det første jeg sjekket Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Må vel kansje å nevne nå at når jeg nettopp skulle til jobb så kom jeg så langt som rett utfor garagen min.. hurra... Så godt som no reaction på cluthcen. Tar hele tia den... Jippiii.... resulterer i at bremsene og er som et forpult horehelvette.. Dildomannskjit i satan... Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Phantom Må vel kansje å nevne nå at når jeg nettopp skulle til jobb så kom jeg så langt som rett utfor garagen min.. hurra... Så godt som no reaction på cluthcen. Tar hele tia den... Jippiii.... resulterer i at bremsene og er som et forpult horehelvette.. Dildomannskjit i satan... OFF toic: Du banner så en bryggesjauer hadde fått problem med og svare :D :D Nordlenning??;) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by millhouse Nordlenning??;) Bekreftes ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 utslitt clutch? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Clutchen i seg selv er det ikke, da ville vel den heller sluret og ikke tatt tak... Bestillte ny mastersylinder i dag, ankommer mandag så får se om det løser problemet. Tips mottas fortsatt og som alltid med takk.. Og ja, er nordlenning :D Slenger litt med kjeften når jeg har på slemtrusa. Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Har du brøvd å pumpe ut all vesken da..... Bytte bremsevæske....?? Bremseveske er hygroskopisk, så den kan lage trøbbel hvis den er gammel! Hvis dette er tilfelle, så stemmer det ganske bra med symptomene dine..... Bare en tanke :rolleyes: jeg er forresten også nordlending! gravd opp av samme hullet som GolfG60Syncro.... Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Phantom Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi Har du brøvd å pumpe ut all vesken da..... Bytte bremsevæske....?? Bremseveske er hygroskopisk, så den kan lage trøbbel hvis den er gammel! Hvis dette er tilfelle, så stemmer det ganske bra med symptomene dine..... Bare en tanke :rolleyes: jeg er forresten også nordlending! gravd opp av samme hullet som GolfG60Syncro.... Clutchmasteren er bestilt og vesken blir byttet... Forresten, utdyp litt om hygroskopien.. ukjent for meg heh, får bare ta alle problemene med bilen å flire av det hele, er jo tross alt bare ett leketøy til x-antall tusen kroner... Lupoen var driftsikker, dette er kjøpt som leketøy Siter -Abarth- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 At den er hygroskopisk mener du vel at den tar til seg fuktighet fra lufta? Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by Phantom Forresten, utdyp litt om hygroskopien.. ukjent for meg den tar til seg fuktighet fra luft. dvs at du får vann i bremsevesken :D på et verksted kan du sikkert få låne deg en veskemåler, slik at du kan sjekke om bremsevesken holder mål! Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg