VEPSEN Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Fikk mitt VEMS "gjør det selv" innsprut på torsdag. Trykk her for info om hva VEMS V3.1 er og hva det kan gjøre/styre. Er hverken elektronikk eller programmerings ekspert men med litt hjelp fra venner og bekjente skal nok dette gå:) Er litt imponert over alu-boksen printkortet skal monteres i, CNC maskinerte endeplater og greier. Kontaktene ser også bra ut-kunne vært montert på hvilken som helst bil styre-enhet uten at jeg hadde tenkt noe over det.(i motsetning til megasquirt som har vanlige pc/data kontakter) bilde av print som det kom, må lodde på div komponenter... bilde av hvordan alu boksen ser ut når den er montert: Skal prøve å oppdatere her hva som skjer. Mvh Joakim R Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Virket skikkelig dette kitet, fikk intrykk av at det kunne styre det du trenger+litt til, og at det i tillegg kunne oppgraderes i fremtiden?? Hva koster et sånt kit, og hva følger med? Så ut som om det samarbeidet med de fleste typer motorstyringssystemer, med flere coiler osv... Husk å ta nok bilder da!!! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Ja, det virker som ett seriøst system. Det som foreløpig er litt problemarisk er at softwaren er egentilig til megasquirt som ikke har i nærheten av alle funksjonene og at hjemme siden dems er mildt sagt rotete. Det er en skikkelig manual pågang heldigvis. Venter på at han som skal få lodda sammen herligheta kommer fra ferie, når han kommer hjem blir det forhåpentligvis litt fortgang i sakene:) Ferdig montert koster den 449 Euro på web-shop`en deres. Hvor mange tennings drivere og dyser drivere den har da er jeg ikke sikker på. mvh. Joakim R Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Mitt Genboard V3.1 og WBO2 er bestilt, og forventes i posten når som helst :) Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgX Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 noen fler linker til dette opplegget eller andre ting som evt kan brukes til turbokonvertering av en honda motor? et selvbygger sprut er ideelt da jeg driver med bilelektronikk i jobben Siter *-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt? x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P. x-1997 Peugeot 106 Rally x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by elgX noen fler linker til dette opplegget eller andre ting som evt kan brukes til turbokonvertering av en honda motor? Hvilken Hondamotor? I mange tilfeller remapper en bare den originale styrehjernen... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgX Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 D16Z6... jeg ønsker alle muligheter for å "leke" litt, og for lære endel... ikke bare for at motoren skal fungere, for da kunne jeg bare remappa hjernen! Siter *-1984 BMW 318i 2-dørs vinterbil/prosjekt? x-1990 BMW 316i 4-dørs E30 R.I.P. x-1997 Peugeot 106 Rally x-1991 Toyota MR2 GTi 2.0 16V x-1993 Honda Civic Coupe Si US-Spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Nå har jeg loddet på Econoseal18 og 36 kontaktene til print kortet, de ble loddet på slik at selve kontaktene sitter på toppen av printkort. MAP sensoren loddet jeg også fast slik at den kom på toppen av kortet. Den pin`en med ett lite hakk i på sensoren er pin1. Kun tre av seks pin på sensor er i bruk (1,2 og 3) Pin1 er den helt til venste på sensoren på dette bildet: Alle injektor og WB(bred-båndslambda)FET`s er loddet på-10stk. 8 er til injektorene(ar planer om sekvensiell innsprut) 2 er til WB. Alle tennings IGBT er også loddet på-8stk en til hver coil. FET`s og IGBT`s er loddet på slik at de er på bunnen av kortet. FET`s er svarte IGBT`er svarte med blank kjøleplate. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Da var mine VEMS deler også ankommet. Testet du kortet før du begynte å lodde på komponentene? Det er synd å måtte borre hull i Alubo endlokket for å ha slangen inn til MAPen samt kabelgjennomføringen til overføringskabelen. Jeg skal i tillegg ha display og mulighet til tastatur. Har du funnet noen god løsning på dette? Jeg ser du ikke har loddet på de to siste FET driveren (Chip'er), ikke glem de to. Det er et godt eksempel på hvordan det går uten de to på VEMS siden. :) Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Heh, blei litt overivrig her om dagen når jeg fant loddebolten og rullen med tinn så jeg "glemte" helt å teste kortet:)(det funker sikkert-er jo tross alt ungarsk kvalitet..) Skal gjøre det i helga regner(håper) jeg med. Går vel ann å teste det selv om jeg har loddet litt. De to siste FET`s hadde jeg ikke bestillt. Skal bestille mer fra web shopen på fredag, vurderer sterkt ett display jeg å men veit ikke helt hvor jeg kan montere det i bilen på en grei og pen måte, gidder ikke å lage en egen boks å montere den i å ha den løst slengende. Mulig jeg ofrer noe plass handskerommet og monterer display der. Er nok redd det blir å mappe med PC, syntes det er helt greit. Jeg kjører og lager motstand mens en kompis holder øye med WB fra techedge og klaprer på tastene. Det er sånn golfen min blei mappa med haltech sprutet som er i den og det er nok sikkert slik jeg kommer til å gjøre det i fremtiden også. Har ikke helt finni en god løsning på MAP slange problemet, men jeg mener å ha sett ett bilde av ett B&G megasquirt som hadde en aluminiums "fitting" som man skrudde fast igjennom lokket som det var slange anslutning på i begge ender. Blir vel en løsning ala det tenker jeg selv om det er synd å bore i smyket av et ende deksel:(. Det beste hadde nok vært å brukt en ekstern 3bars MAP men programmeringa som må til ligger laaaangt over mitt nivå. Kommer du til å kjøre med lav ohms dyser du også? Fikk du med diodene til flyback kretsene? Mvh Joakim R Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimJ Skrevet August 4, 2005 Rapporter Share Skrevet August 4, 2005 Noe mer info om dette?? Fått det til og funke og alt eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.