kinx Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Topic sier vel det meste.. Er det mye som må gjøres/tilpasses for å bytte til manuel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Pedalsett må skiftes, vaier/hudrauliske pumper må monteres, bytte mellomaksel, bytte svinghjul, trykkplate, lameller, litt omgjøring av elektriske til ryggelys, litt tilpassing av tunnel inne i bilen, det var vel det, tok meg vel en dag å bytte i min 740. Oljekjøler/ledninger til automatolja fjernes. Artigere å kjøre til slutt, men ikke like komfortabelt. tror det var det som skal gjøres, Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240 Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 ser at du svarte mye bedre enn meg:) manuelt er mye mer mandig :usa: Siter Pure VOLVO pover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 er ikke store jobben dette. bytte girkasse, svinghjul og clutch, mellom aksel, og så må du såklart ordne alt mikkmakket, med ledninger og vaiere.. girkassetunellen trenger du ikke gjøre noe med. Trenger heller ikke montere noen hydrauliske pumper. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 tror ikke dette er noe jeg tør hive meg ut i.. virker litt komplisert når jeg ikke har peiling i det hele tatt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 nei, kan være greit å ha med seg en som har skrudd litt før.. Den værste delen blir vel å skru av clutchus, sentrere clutch, og entre girkassa igjen, dette er ikke morsomt så lenge motoren fortsatt står i bilen. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kinx Skrevet Juli 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by Breisladdern nei, kan være greit å ha med seg en som har skrudd litt før.. Jepp.. venter heller til det dukker opp en annen grei gammel ulv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Originally posted by Breisladdern nei, kan være greit å ha med seg en som har skrudd litt før.. Den værste delen blir vel å skru av clutchus, sentrere clutch, og entre girkassa igjen, dette er ikke morsomt så lenge motoren fortsatt står i bilen. Det er vel ikke det største problemt det og skru av, men kan være enig at har du ikke gjordt det før kan det være vanskelig og gjøre denne opperasjonen. Hadde ikke mye erfaring før, men har hatt ut kassa noen ganger og sist var det ut og inn på 4 timer, med bytte av utløsningslager, utløsningsarm og lufting av clutch pumpa.. Det hele skjedde med bilen på leca blokker og på grusunderlag, kan du heise bilen i lift ++++ masse fint verktøy er det jo egentlig en artig jobb..... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Takk, jeg vet hvordan det er første gangen og bare bytte clutch.... 13 timer med 1947 banneord og såre knoker..... :D Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg