Gå til innhold

T5R motor i 240

Ranger emnet


T_Bjelland

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Volvo760

Tett!

Girkassene du får fra aasane bilopphugging er fullt overhalt og komplette !!!!!SOM NYE!!!!

girkassene du kjøper privat kan du være så heldig med at de ryker første dagen for ikke å nevne skamkjørt. tar jeg ikke helt feil er det lit garanti på aasane også!.....

 

Ikke alle kassene til Åsane er overhalt nei, og jeg har aldrig fått noen garanti der!!

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2Fast4all

var ei M90H kasse jeg så aventert, og det er ei M90H kasse jeg har.

M3-kasse du mener Hayabuza?? Regner da med at det er 262cr du mener og de er ikke verdt en dritt!!!!! Er ikke det spor solidere dem enn M90 kassene?

 

?? Getrag 262cr tåler litt stryk den, tålte hvertfall en del juling med 545hk volvo... Bare være "litt" forsiktig når du putter den i tredje.. Jeg leter som en idiot etter 262cr/m51 kassene. Si i fra hvis du kommer over en, så bytter jeg litt dritt mot den ;) Forsvinner på timen ihvertfall på TPC forumet..

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe sted på getrag kassene det står om det 262 eller 265??

 

Har en Getrag kasse liggendes uti låven som har vært på en BMW, men jeg vet ikke hvilken.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

 

nei, m90 kassene ja.. de ryker lett.. tåler ikke hard påkjenning over tid... kassen som getrag lagde til m3 er mye bedre...

 

 

Bruk getrag fra BMW. holder i massevis. men må ut med litt penger da..men er det ikke bedre å ut med en grei sum til å begyne med, i stedet for å må kjøpe ny kasse hver mnd, for du har kjørt i stykker???

 

Den getrag lagde til 535 er brukbar...tåler litt dreimoment å guffe ;)

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hayabuza

 

nei, m90 kassene ja.. de ryker lett.. tåler ikke hard påkjenning over tid... kassen som getrag lagde til m3 er mye bedre...

 

Er Getrag som produserer m90 også.

M90 har ett problem med synk ringer på 3.dje giret, sveis disse, så tåler dem ganske mye.

 

 

Originally posted by parelius

Er det noe sted på getrag kassene det står om det 262 eller 265??

 

Har en Getrag kasse liggendes uti låven som har vært på en BMW, men jeg vet ikke hvilken.

 

Skal stå stemplet på siden, gjorde ihvertfall det på min gamle 262 kasse.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

men synk ringene er jo ikke av stål!! (ingen jeg har sett ihvertfall)

 

Ikke tenkt over hvilket materiale som brukes der.

Men kobber må vel bli alt for mykt??

 

De på TPC sier at ringene blir sveiset (svetsad), noe mer vet ikke jeg.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

hmz.. virker rart. kan ikke skjønne hvordan de gjør det men :/ kanskje noen andre på forumet har peiling

 

 

m90.jpg

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår