vwgti16v Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 halla har enda et problem med faenskapet, den starter ikkje og jadda, der er gnist og jadda der er bensin...... skifta coil, fordeler, tenningsmodul...... fordeler hjalp å skifte da, var ikkje gnist før da hallgivern der var ødeagte ledninger på........ men problemet er, der er gnist og bensin og enda starter den ikkje, har prøvd med startgass og..... prøve nye tennplugger (selv om eg bare har kjørt 30mil med dei eg har nå....)??? flere tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Originally posted by vwgolf2gti16V den starter ikkje og jadda, der er gnist og jadda der er bensin...... Men det er TRE ting en motor må ha for å gå..... Den tredje er KOMPRESSJON!!! Har du det??? Kan hende motoren din blåser forbrenningstrykk ut en eller annen plass som er lettere enn å skyve ned stempla. Kan være utette ventiler, stempelringer, toppakning eller en kombinasjon som gjør det...... En annen mulighet er at det ikke er nok fres i starter'n din.... Har du sjekka om den virker 100%?? lykke til ;) Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 kan eg ha gjort nokke feil når eg monterte på ny fordeler og fordeler lokket og pluggledninger?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi Men det er TRE ting en motor må ha for å gå..... Den tredje er KOMPRESSJON!!! Har du det??? Kan hende motoren din blåser forbrenningstrykk ut en eller annen plass som er lettere enn å skyve ned stempla. Kan være utette ventiler, stempelringer, toppakning eller en kombinasjon som gjør det...... lykke til ;) var jo ute og rallet med den kvelden før....25mil.... parkerte den og den sto til dagern derpå..... starter den og den fjusket litt(ingen turteller) fjusket i en 10sekund før den stoppet....da var der bare gnist av og til! skiftet fordelern og nå er der gnist om bare fy..... og jeje, startern er heilt ny! har og aldri vert problem med å starte den før Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 få kjørt kompressjonstest og sylinderlekkasjetest! Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi få kjørt kompressjonstest og sylinderlekkasjetest! kan dette plutselig bare gå til helvete da? det er umulig å montere fordeler feil?? 180grader feil tenning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Juli 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2004 det er mulig og da blir der veldig lite liv, gjorde dette en gang, klødde meg lenge i nakke før jeg fant ut hva som var gale virket bare som om der ikke var liv still den til ödp merke eller hva det heter, og still fordeleren til ca 1 i tenningsrekkefølgen hmmmm, nå har jo jeg 8v da, det har vel en god del å si, men men. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Juli 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Originally posted by vwgolf2gti16V det er umulig å montere fordeler feil?? 180grader feil tenning? Ja, det går an. Og det som skjer da er at den kanskje tenner på et tidspunkt der ventilene ikke er lukket. ergo:ingen kompressjon! Ta av fordelerlokket og se på rotoren hvor den peker, og sørg for at den pluggledninga går til den sylinder'n som er i vekslingen kompesjonstakt/tenningstakt. Fordi det kan hendt den går til en sylinder som er mellom eksos-/innsugstakt og da er alle 4 ventilene åpen! ikke mye komp. da nei....:D Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi Ja, det går an. Og det som skjer da er at den kanskje tenner på et tidspunkt der ventilene ikke er lukket. ergo:ingen kompressjon! Ta av fordelerlokket og se på rotoren hvor den peker, og sørg for at den pluggledninga går til den sylinder'n som er i vekslingen kompesjonstakt/tenningstakt. Fordi det kan hendt den går til en sylinder som er mellom eksos-/innsugstakt og da er alle 4 ventilene åpen! ikke mye komp. da nei....:D satan, kan nokken tegne opp hvor rotor skal stå henst? og hvilken sylinder som blir riktig når dritten er stilt inn etter merke på kamhjulet?? skal aldri vere enkelt å skifte ting hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2004 stilte inn rotor til å peke oppover til den pluggledningen som går til sylindern nærmest registerreima......dette er når merket på kamhjulet stemmer med merket i toppdekslet..... samme dritten enda! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 og det eksploderte i luftfilterboksa når eg endelig fikk den til å tenne....en jævla eksplosjon, den 80år gamle tunghørte naboen trudde det var atombombe nedslag i hagen:D men faen, er tenning som er heilt på jorde her eller?må jo vere en grunn til det smeller i luft filter boksen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 eller at ene ventilen din ikke stenger? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 ser ut til at problemet låg i at pluggledningene var blitt flyttet på og at dysene hang litt......kordan skal eg få rensa dysene, tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Skulle bare si at jeg faktisk har vært borti at ei dyse plutselig klikka loko, bilen min gikk plutselig bare på 3 sylindre... Helt egentlig så er vell ikke dyserensing noe som man burde gjøre selv, ettersom jeg har hørt.. ømfintlige greier det der. Uansett jeg spraya en dusj med lynol på dysa, lot det virke en liten stund, så blåste jeg forsiktig med trykk luft. Jeg dusja så på litt mere lynol og tok en q-tips og tørka yderst forsiktig, litt mere lynol og så blåste jeg med trykkluft. Når jeg skulle se hvordan strålen så ut, så så den helt jævlig ut, kom ikke i dusj form slik som den FAKTISK gjorde før jeg rensa den, (!! MERKELIG, JA) , men uansett, jeg satte i dysa og bilen startet og gikk som en klokke. Det hører med til historien at jeg ringte å bestilte ny dyse dagen etterpå, skal ikke være noe tull med dysene mine nei;) Så den ble bytta:) Var bare det jeg skulle si! Lykke til Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Dysene hang litt?? Kommer det bensin ut igjennom dysene da? Det er ikke nok å sjekke om det lukter bensin av pluggene for det kan ha kommet fra kaldstartdysa. Ta ut ei dyse og tett hølet med en plastpose eller no og start. Hvis det ikke spruter skikkelig da så har du et problem i spruten/dysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg