Hans Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 Lurer litt på hva folk generellt synes om en amerikansk bil fra 50 til seint 70-tallet. Er dette kult?? Skriv hva du mener! :usa: Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pepa Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 kunne gått tenkt meg en fra før 1960.......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 GT 40.. yummy Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 AC Cobra og GT 40, ja! Ellers ikke :D (siden du spør om hva vi mener;) ) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet November 8, 2002 Rapporter Share Skrevet November 8, 2002 det er noen få untak !! Amerikansk bil er Egentlig IKKE kult ! men her er untakene !!! Dodge Viper! Ac Cobra, Mustang. Gt40 det er vel de amrikanske bilene som er Kule !! Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torky Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Kult ja, mange av mine favoritter ble lagd nettopp i usa denne perioden. Den absolutte favorittperioden er riktignok tidlig '65 til og med '73. Siter - '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen. - '68 Ford Mustang HT, hobbyen. x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet) - '76 Lada 1500S (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coopervan Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Det finns en del am-cars som helt klart er kule, f.eks. 67-69 Camaro, 67 GTO og sent 60 Mustang. Det finns mye kule biler, og mange som kan bli enda bedre, men sånn som Cadillac er jeg ikke noe særlig fan av Siter 1973 Mini Van 1988 Pug 405 MI16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 bilene er geniale.....værdens tøffeste lyd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Midt-50 til tidlig 70 har de desidert tøffeste bilene, med originalt utseende. 57-belair som er en klassiker, selv om det er denne årsmodellen det finnes flest av i Norge, av amcars. Seint-60 som bl.a. Camaro, Chevelle & Mustang, som muskelbiler. Bare for å nevne noen. Og AC-Cobra'n er jo konge! Den har klart å holde rekorder i mange år. Ellers så er jo rod's fra før 40 oxo tøft. En annen artig ting med amcars fra før midt-70, er at kan man se på bilen og si eksakt hvilken årsmodell det er. Så derav så får de oxo sin egen personlighet. Jeg synets amcar er morro og billig! (spes. Chevy), og har sin egen sjarm. Og jeg vil aldri påstå at det er "verdens beste bil", og har heller aldri sagt det. De fleste er bygget for komfort og luksus. Og noen er bygget som muskelbiler. Og svært få er vel prøvd å bygget som delvis "sving-bil". Man kan jo oxo spørre seg om hvorfor det finnes så mange kjørbare og tøffe biler fra før krigens-dager, selv nå i disse dager. Hvor mange japse-biler eller europeere finnes det som er av de årgangene? Nei der tror jeg at amcars er overtallige. Ihvertfall av hva man kan se i det daglie trafikkmiljøet. Tøft av deg, Air63, å velge amcar som første bil! Konge-bil! ;) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CZT Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Får vel hive meg på jeg også.. Min desidert favoritt amcar må være 1064 Impala. 1963 er for tam og 1965 modellen for stor å klomsete.. men 1964'en er HEFTIG. Enten den er orginal, i lowrider utgave eller med 18" Billet felger.. Rå uanz. Må nok ha meg en slik FØR jeg blir 25 :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CZT Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Bilde :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 gi meg en corvette som denne da ;) *sikle* http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=2919 Siter Memb. of No Brain Racing Team '93 Nissan 200sx s13 Styremedlem http://www.200sx-ogn.org Admin på http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai_willy Skrevet November 9, 2002 Rapporter Share Skrevet November 9, 2002 Jeg er født og oppvokst med amcar, riktignok er jeg ikke eldre enn 17 år men har alerede anskaffet meg en amcar, kanskje ikke av det aller råeste, men det er nå v8:D Jeg liker godt 65-73 mod, de bilene som ble laget da, spesielt da mustang mach 1, det er liksom drømmebilen eller shelby.. Det er ikke tvil hva som er tøffest! Man må bare ha amcar, er ingenting annet som nytter, alle kan blir frelst av amcar, bare de engang for prøve noe annet enn alle disse tyske og japse symaskinene...det nytter ikke:ssip: Siter x 1986 Chevrolet Camaro SC (solgt) 1988 Volvo 740 GL 2.3 1988 Volvo 240 GLE 2.3 1980 Tempo Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Cuda, Road Runner, 442, Vette splitwindow, Charger, Shelby Mustang, AC Cobra, GT40, masse feeeeeete biler :D :D :D Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Originally posted by Ratata Tøft av deg, Air63, å velge amcar som første bil! Konge-bil! ;) Øyyyyh, mine 3 første biler var AM-Cars ..... etter det vinglet jeg innom noe nuddel greier, noe skrot fra Te-land, en rust bøtte fra Baguette-land for så å bli VAG-Jugend medlem :D :D :D Eleven cars and counting :D ( kanskje ikke så rart jeg ikke har en X-bil liste i siggen min ? :rolleyes: ) Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg