Turbo SlayeR Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Nå er jeg dritt lei den jævla b21a motoren min...den lager faen bare problemer....fikser jeg først en ting er det en annen ting som er gæli...skifter jeg bånnpakningen så den ikke lekker oljelenger så går toppakningen til hælvete så kjølevann kommer i olja... Så nå tenkte jeg å slenge oppi en b230f motor jeg har liggende som er i fin stand og er 100% tett. Det jeg lurte på da er. hvordan vil det gå hvis jeg tar av innspruten og setter på ett r-sport turbokit jeg har liggende...tenker da egentlig mest på kompresjonen. mener det er 9.5-1 i komp i den motoren. Vil det gå til hælvete hvis jeg kjører på 0.4 i trøkk på min t313 turbo??? Kort sagt: er det mulig å kjøre turbo på denne motoren uten og senke kompen med nye stempler og toppakning??? Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Det er 8,7 orginalt i 230ft, så jeg tror ikke det skal by på noe problemer med 0,4-0,5.... bare pass på og gi den nok suppe... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Har selv en B200F fra en 360 i 240`n nå, med ettermontert turbo. Funka fint med 0,4-0,5 bar, men nå har jeg skrudd opp trykket, og måtte skru opp bensintrykket(dobla det), montert tillegssprut og vannsprut, men den går bra nå:D Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Har du noen fler bilder av bilen din Suggen?? Helst av motor og mods..... Kan godt maile dem til meg om du har noen: stian.pareliussen(a)home.no Må ha litt fristelser og inspirasjon til jeg skal begynne :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Juli 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Så virkelig ren og pen ut den motoren din suggen.... Problemet mitt er vel kanskje at jeg kommer til å montere på forgasser turbo på bilen b230f motoren min...Er vel ikke så enkelt å gi den noe mer bensin da?? Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 BAre lurte på en ting, den sylinderen som sitter oppunder panseret på høyre side, helt oppi hjørnet på bildet, hva er det egentlig? Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Originally posted by bozzo BAre lurte på en ting, den sylinderen som sitter oppunder panseret på høyre side, helt oppi hjørnet på bildet, hva er det egentlig? Regner med at det er bensinfilteret Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2004 Når det gjelder F motoren kan du godt sette på turbo uten problemer. Tåler ca 0,3 - 0,4. Mulig du må jalle litt med girkassa for å få plass til svinghjulsføleren til tenninga hvis du monterer el.tenning. Når du har turbo bil lønner det seg med el.tenning fra f.eks en K motor. Men som sagt, ikke noe problem. Driver forresten selv å setter inn ny motor. F blokk og 530 topp. Er dritt lei den gamle K blokka. Først lakk den kjølevann, så olje og tilslutt streika oljepumpa. Noen ganger er det like greit å bytte istedet for å reparere. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 går det å montere K tenning på en AT motor?` Er vel vanlig fordeler med stift på K motoren også? Hva er forskjellen da? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
værstingen! Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 fan suggen... strøken motor ass.. bruker du noe plast shining på de slangene eller? hva vasker du med?? flere bilder?? Siter Volvo 240, 1988, b230f (støvsuger), hvite blinkers, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Juli 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Har ombestemt meg litt her nå og tenker å bruke injection isteden for forgasser turbo. Men det går å bruke injection systemet som jeg har fra før til dette?? Trenger vel ny motorstyring, noen som veit hvor mye jeg må gi for no sånt?? Hva annet er det jeg trenger?? Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Originally posted by Breisladdern går det å montere K tenning på en AT motor?` Er vel vanlig fordeler med stift på K motoren også? Hva er forskjellen da? Ingen stift på K, faktisk en av de bedre elektroniske. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Originally posted by Turbo SlayeR Har ombestemt meg litt her nå og tenker å bruke injection isteden for forgasser turbo. Men det går å bruke injection systemet som jeg har fra før til dette?? Trenger vel ny motorstyring, noen som veit hvor mye jeg må gi for no sånt?? Hva annet er det jeg trenger?? Må ikke bytte hjerne, men en 230ft hjerne vil passe rett nedi. Tar du da hjerne, dyser og lmm(kanskje lik), så vil den holde lenge nok til den motoren. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Originally posted by værstingen! fan suggen... strøken motor ass.. bruker du noe plast shining på de slangene eller? hva vasker du med?? flere bilder?? Nei, er bare vasket:) Motoren er så godt som ny, bare gått 105000, med litt trykk nå, blir det fort slutt på det:D Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by suggen Nei, er bare vasket:) Motoren er så godt som ny, bare gått 105000, med litt trykk nå, blir det fort slutt på det:D litt offtopic, men: hypotetisk sett, får man plass til 350 v8 i en 340? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.