Gå til innhold

Selvoppnevnte allvitere.........

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Hadde garasjebesøk idag. En i slekta til kona. Skulle hjelpe han med noen kabelsko til båten hans. Han fikk se hotrod prosjektet og flirte overbærende "Hå hå. Glad det ikke er meg, blir dette ferdig noen gang da, hå hå..." spankulerte han rundt med henda på ryggen.

 

Mulig jeg er hårsår, men er det noen som virkelig motiverer meg til å fortsette mot fullføringen av bilen så er det slike som han.

Han tror han vet alt.

Tiltross for at det er noe feil med båten hans HVER gang han er nedover her på sommeren...

 

I bilen tilbake presterte han å komme med en utrolig teit historie om to ungdommer han kjente engang som hadde fått en amcar herpa av skurtreskeren på gården etter å ha pusset opp bilen i tre år. Humoren i historien skulle liksom være skadefryden over de to guttene som fikk bilen ødelagt på første prøvetur.

 

Jeg forklarte at det var ytterst få skurtreskere i boligfeltet hvor jeg bor, så sjansen for at min bli ville komme ut for det samme var relativt liten...(man må desverre være litt overmåte høflig mot slekta.)

 

Kabelskoene jeg hadde var ikke bra nok til høyttaler ledningene hans heller. Jeg prøvde å forklare at det ikke finnes tynnere fargekode-typer enn de røde. Men men...

Høyttaler ledninger hvor de røde kabelskoene er for grove...

Jaja. Blir sikkert fyldig og fin lyd det gitt!

 

Det skal være meg en stor, barnslig glede å tørke fliret av han med en vanvittig prøvetur en dag som får Saab 9000'en hans til å fortone seg som en utbrukt gymsko.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres meget kjent ut. "ho ho ho, går denne bilen etterpå da? at du gidder! hvem orker å gjøre det på en så gammel bil da?"

 

vel... fattern var en av dem som tøffa seg så mye at jeg slapp å inngå veddemål engang. da bilen brumma i garasjen var det bare å ringe ham og si at nå måtte han bla frem feriepenger til et komplett bremsesystem til ca. pris 20 000,- :cool:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så utrolig irriterende med slike folk.

 

Onkelen min er en av dem verste jeg vet om. kommer gående mens vi skrur gjerne. Tasser rundt og ser på oss og slenger ut obschöne kommentarer som : Åja. Dere bare ødelegger dere ja, hvor mye vil dere bruke på verksted egentlig og sånn .:P

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stå på, det er ikke mange som har "trua" på mitt prosjekt eller, men det som tar tid hos meg er å spare opp pengene til delene jeg trenger - dem koster litt flæsk...

 

Men stå på, håper jeg ser deg på veien, er det noe jeg har sansen for så er det hotrod med aaaaaalt for stor motor i.. hehe... :D

 

PS: det er ikke mye som slår lyden av en hissig amerikansk v8...

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vekker minner fra tiden med gammel boble. Heldigvis var det et greit miljø, slik at man i det minste kunne søke trøst hos likesinnede, men allikevel. Husker spesielt en episode fra Danmark da utløserlageret hoppet av på vei til båten. Hadde litt dårlig tid, så det var bare å stoppe på veiskulderen å rive ut motoren. Da stoppet det en danske og lurte på hva vi drev med. Slang noen meldinger om at vi ikke kunne stå der å skru hele dagen, og sa at vi bare måtte ringe en kranbil å få bilen på verkstedet dagen etter. Lo og ristet på hodet gjorde han også. Litt artig at det var vi startet motoren å kjørte fra stedet først... (Det hele tok 27 minutter :D)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er værst..

 

"Granada? uff, de bruker da så mye bensin.."

"Du blir aldri ferdig med den"

"Uff så mye rust" (Det er ikke mye rust på den bilen, han så på sete festet som vart begynt å ruste)

"Større motor? Er du gal? Hvordan skal du få råd til bensin??"

"Bruker mange liter på mila"

"Bare ji opp.."

"Sønnen min hadde en sånn bil, men han solgte den fordi det var så mye feil med den"

"Dette er bare sløsing med penger og TØV du holder på med"

 

 

Så går han rundt med det ekle gliset og 70`talls sveisen..

Han kjører da toyota carina 2 og er ikke noe mekaniker..

 

Blir liksom så deppa av å høre på sånt hver gang jeg gjør noe med bilen.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Sjefen til en kompis (bilverksted) ELSKER volvo.... eier en drøss av dem... Engang vi sto der å monterte ventilfjærene i mine "værstingtopper" ;) liret han av seg at viss vi noengang fikk den til å gå igjen skulle han kjøre fra bobla lett med sin P1800 ES ... med hundre å noen hester.... :eek: men jeg bare gliser og ler... har ennå ikke tatt meg bryet med å kjøre oppom der.... verden hans vil rakne... :rolleyes:

 

Det skal jeg ha på video.... men jeg må mikke litt med hjulohenget så det er større sjanse for hjulløft...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår