Era Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Joa tur-bo er kult påv8 det men på gasser tja de jeg har sett funka dårlig dvs MYE lagg. Men med srut ja da blir d saker. Men du C5 har alderig vært levert med Big Block ei heller C6. LSx serien (LS1, LS2, LS6, LS7 mfl) fikk alderig BB el SB betegnelse da de er samme familie fra 5,3-7Liter. BB er de gammle Big BLock bilene og må ikke blandes med LSx serien. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Synes nu polly klarer seg fint den, med turbo..;) Polly kjører sentrifugal kompressor av merke ProCharger type STOR :D Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Et skikkelig oppsett med twinturbo på 8'er er fett! har et klipp med en svensk C5 covette med bigblock og twinturbo, satan som den går... for ikke å snakke om den stavangerske røde C5'en med lingenfelter oppsett på 427BB! Det er helt rått etter min mening... Stemmer det som Nova68 sier, Corvetten til Rune Ydstebø har en LS basert motor i hel alu. Racing blokka til Chevrolet som heter C5R blokk/topper. Den er borret og stroket til 427cui :) Stig Bakke har forsåvidt en ganske likedan motor i rodden sin med twinturbo. (den sølv med røde flammer som var i Amcar Magazine for et par påneder siden) Dere sier at turbo/twin turbo ikke hører hjemme på V8, skamme seg folk. Turbo burde vært påbudt på alle motorer, og er MYE mer effektivt enn skrukompressor. Men ei presse opp av panseret et jo kult det, og viss man settler seg med mindre hester en potensiellt så helt greit det :D Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Stemmer det som Nova68 sier, Corvetten til Rune Ydstebø har en LS basert motor i hel alu. Racing blokka til Chevrolet som heter C5R blokk/topper. Den er borret og stroket til 427cui :) Dere har jo seff rett i det :) liten skriveleif i farta :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Glem at V8 biler ikke skal ha turbo :D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Glem at V8 biler ikke skal ha turbo :D fy faen so jævla rått dinna bilen der gjikk... :D:D Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 fy faen so jævla rått dinna bilen der gjikk... :D:D Ja typ 6-sec begynner å bli heftig ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Er vel bare enda mer overbevisende denne da :D Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Er vel bare enda mer overbevisende denne da :D Har sett denne før og er vel til nå det råeste turboåtter jeg har sett for gatebruk ihvertfall. 2000hk er jo sånn passe når man ser hva 1000 av de kan utrette med halv gass :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Denne synes jeg er enda mer spesiell og han kjører høye 7:er ikke bare snakker om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Skal du ha turbo på en forgasser som ikke er bygget for trykk, så må du ihvertfall skifte flotørene slik at de ikke klemmes flate. Evt bygge en "trykkboks" som forgasseren står inni, og får likt trykk på utsiden og innsiden. (ofte brukt i sentrifugal kompressor kit) Eller du kan ha forgasseren før turboen, ikke akuratt min personligge favoritt :) men funker det og. Men det hele virker halvskummelt spør du meg. Må bruke en progressiv bensintrykks regulator på dette slik at gasseren gir mer stoff etter som trykket stiger. Er sikker masse annet som med fordel kan byttes inni en gasser som skal bruker i trykk matede motorer, men dette var vel de mest "basic" triksa. Lykke til. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 turbo hører fint hjemme på en V8er. En turbo er en del mer effektiv enn en kompressor. Men problemet er ofte plassmangel. Kompressor er ofte lettere å montere på eldre 8ere. Men altså. Skal man ha turbo så skal man ikke ha noe Dumpventil.' Det er ekkelt på en V8er. Hører hjemme på fjertemotorer :D Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Er vel bare enda mer overbevisende denne da :D Var en Corvette med en sånn nelson racing motor på streetlegal stevnet i hønefoss for et par helger siden :) Det er en fryd for øye ;) Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Sweeeeet!!! Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Var en Corvette med en sånn nelson racing motor på streetlegal stevnet i hønefoss for et par helger siden :)Det er en fryd for øye ;) HAr en kjenning som jobber hos Bjørnstad bil på Fannrem, forøvrig samme mann som leverte Electromotive sprutet på Chevellen. Dene corvetten hadde vært der til justering på rullende landevei. HAdde trolig bensintrykks problem men leverte 66hp og lit over 900 Nm Moment på 0,45 kg trykk. Skulle på rullene igjen litt utpå sommeren etter at problemet ver rettet på. Er ikke noe problem å trykke gjenom gasser men den er verken rask nok eller nøyaktig nok til å fungere optimalt sammen med turbo. Enklere med sentrifugal presse. denne har en mere lineær ladetrykkskurve (Følger jo turtallet) Mulig at relativt små aggregat og lite trykk er enklere å håntere for en forgasser. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.