Gå til innhold

Bilde av bilene deres

Ranger emnet


Inside

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ascona

Så nå er plutselig RX-8 en supersportsbil? Du vet at ikke Mazda selv engang definerer den som en sportsbil?

Skyline er forøvrig en relativt vanlig familiebil i Japan, og Supra er et litt sportslig alternativ, dersom man kan kalle en bil på 1800kg elns for sportslig.

 

Toyota klasser Supran mkIV som sportsbil ihvertfall...

 

...og Supran veier ikke 1800kg....skal ikke tro på alt du leser på nettet vet du :)

 

Varierer litt avhengig av hvilket marked den er solgt på, men generelt kan man si at Targa utgaven er 1650kg, mens Supra med tak er faktisk nøayktig 100kg lettere med 1550kg totalvekt.

(begge tallene er bil uten fører med full tank)

 

På den andre side...mkIII var en skikkelig tung affære

Derfor ble mkIV, før produksjon, satt på værstingdiett som

blant annet inkluderte:

 

Alu tak og panser + div alu understellskomponenter

Komposittplast bensintank

All tepper i bilen har hule fibre !! ...slanke slanke! :)

..og det er også grunnen til at den har kun et eksospotte bak.

 

Originally posted by Ascona

Jeg har ved flere anledninger kjørt Corvetten min med et forbruk på under 1l/mil, ikke vanskelig å få til det, faktisk kjørte jeg med lavere forbruk enn en Mitsubishi GT3000 fra Gøteborg til Oslo, han hadde snitt på 1,5, jeg hadde snitt på 1,3, og da gikk det FORT..

 

Har hatt Supran på rundt litern på mila ned til Oslo en tur..og da ble det vel 'en og annen' forbikjøring...faktisk en hel del :)

 

Originally posted by Ascona

Wankelmotorer er vel heller ikke kjent for å være billige i drift, hverken når det gjelder bensinforbruket, eller når det gjelder holdbarheten.

 

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. Aerodeck

Til smule: Det klistremerket du har i bakruta, hvor fikk du tak i det? Har litt lyst på et sånnt et selv. Men jeg mener å ha sett et annet et som er likt bare at Tommy pisser på en bmw i stedet.. Noen som vet hvor man får tak i et sånnt et også??

 

Det er ikkje tommy men noko liknande.. dei selte den via opel motorsport club før.. men har den ikkje lenger no..

 

her er eit betre bilde..

post-669-13804851489976_thumb.jpg

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

At utgaven med tak er lettere enn targa sier seg vel egentlig selv, er gjerne mer oppstiving av utgaver med targa.

Men seriøst, 1650kg er mye, det er 200kg tyngre enn en Corvette.

 

Når det gjelder bensintanken er det vel like mye pga rust at den ble lagd i noe annet enn stål håper jeg, plasttank har jo vært vanlig de siste 15 årene omtrent..

Og seriøst, når tak og panser ble byttet ut med alu, og diverse understellskomponenter ble byttet ut mot det samme, og teppene fikk hule fibre, samt at den fikk kun ei potte bak (du mener vel rør?)..

De burde fått den MYE lettere enn 1650kg for en targautgave, fjern 200kg til, så begynner det å hjelpe liksom.

 

Tror ikke jeg ville snakket så høyt om Corvetten opp i mot Supran om jeg var deg jeg...specwise...did a little research...sammenlignet 93 modeller...rimelig oldschool den Corvetten du..ikke akkurat mye vektforskjell heller :D

 

Er jo ikke ordentlig diff i bakenden engang jo! :D

 

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! ...traff jeg en nerve dær? :D

 

Originally posted by Ascona

 

Nå lurer jeg fælt på hva du mener med at den ikke har ordentlig diff, skal bli morsomt å få en forklaring på det utsagnet.

Den har en differensial med LSD, ganske så optimalt under krevende forhold i forhold til diff med sperre.

 

Torsen Torque sensing limited slip diff vs

viscous limited slip diff

 

Originally posted by Ascona

Du sammenliknet første modell av nye supran mot en Corvette som hadde vært på markedet i 9år?

 

9år! OMG ..jeg sa jo den var ordentlig oldschool jo! :D

Men...jeg trodde ikke det var så ille :D

Mener du seriøst at det er INGEN forskjell på en 84 modell og en 93 modell Corvette?

 

Originally posted by Ascona

Og du sammenliknet selvsagt med grunnlag i kjipeste utgave av begge da? eller feteste utgave?

 

Synes faktisk ikke den utgaven av Corvetten var så kjip jeg....

Mener du motormessig nå eller?

 

Eneste punktene jeg finner at Corvetten er overlgene på i denne sammenligningen er:

 

5.7 liters motor...dog med bare 2 ventiler pr sylinder

Slightly bedre dreiemoment: 340lb-ft mot 315lb-ft

and thats about it :D

 

Jeg regner selvfølgelig med at du har noen innvendinger? :D

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Hvilken form for lsd man har spiller ikke noen særlig stor rolle, de gjør den samme jobben, og begge gjør det på en tilfredsstillende måte.

 

Tja...si det...men Torsen diffen gjør det på den mest tilfredstillende måten...vanskelig å skyve det under teppet :)

 

Originally posted by Ascona

Kjipeste utgave er ganske grei med ok motor, ok understell, også videre.

 

Hva er kjiputgaven av Corvetten da? ..og hva kostet den ny?

 

Originally posted by Ascona

Sammenlikn den med en Supra av kjipeste utgave, og det er null tvil om hvem som er råest, Corvetten banker den supran på alle områder.

 

Om du sammenligner nyprisene så vil du se at Corvetten så absolutt bør ta en Supra med omtrent halvparten så stor motor...men ikke bare derfor, men også fordi Corvetten kostet nesten det dobbelte :)

 

Originally posted by Ascona

Så kan du sammenlikne den kuleste vetten mot den kuleste Supran, og det er igjen ingen tvil, Corvetten banker supran på alle områder.

 

Der tar du helt feil igjen gutten :)

Den jø'kke det skjønner'u! ...det er nok bare i dine drømmer det :)

 

Originally posted by Ascona

Og da snakker vi selvsagt kun om modeller levert av Chevrolet, som ikke har vært innom noen eksterne partnere for tuning.

 

Shure thing....doesnt matter egentlig...for Supran er høyest i næringskjeden av de to...uansett! :)

 

Spøk til side:

Hvilken bil man anser for å være best avhenger av behovet, og det behovet jeg har...dekker ikke Corvetten ihvertfall :D

 

Hmm....en liten ting til jeg fant ut under reasearchen min....om vekt:

Corvette ZR1 er faktisk tyngre enn Supra TT den :D

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår