Prodius Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Driver å vurderer å starte et prosjekt med turbo konvertering av en E36, men det er økonomien som er problemet akkurat nå.. Er det noen som har noen gode linker til seriøse tuning sjapper som selger turboer til BMW, og evn. guider til montering av turbo? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Finnes ingen egne turboer til BMW, de velges etter bl.a volum og effektuttak. Eller mener du ferdige kit? Kan du sveise selv, kjøper du en god brukt turbo, og lager grenrør osv selv. Finner en del ferdige flenser her: http://www.klracing.se/grenrorsflans.htm Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Altså, "turbokonvertering" og "økonomiproblemer" hører ikke hjemme i samme setning. Regn med cirka 30.000 kroner i kostnad hvis du gjør absolutt alt selv. Med nye råder og stempler spretter kostnaden fort opp mot 50.000 kroner. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Altså, "turbokonvertering" og "økonomiproblemer" hører ikke hjemme i samme setning. Regn med cirka 30.000 kroner i kostnad hvis du gjør absolutt alt selv. Med nye råder og stempler spretter kostnaden fort opp mot 50.000 kroner. Kan nok gjøres forsvarlig økonomisk, men da med lave effektuttak. Hovedgevinsten blir da høyere dreimoment, som er kjært velkommen på lave turtall i en bmwsexer. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 30 tusen? haha får kit til langt under 20.. den lader max 0.4-0.5 sikkert, men moment økningen er på bortimot 100 og hk øker med 60-70, kommer ann på kitet. og det kitet er bare å skru på, ingen forandringer i motor. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Vær så snill, ikke tenk på turbo. Da er kompressor fra http://www.esstuning.com ett mye bedre alternativ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 For 20.000 kroner får man ingenting idag. Det dekker knapt nok Haltechen pluss mappinga. Så skal i tillegg hele motoren overhales før en begynner, blokka skal blueprintes, borres og hones, nye stempler, stempelringer, kryssbolter, råder og rådebolter, rammelagrene skal linjehones og nye lager skal inn, ny bensinpumpe og bensintrykksregulator skal monteres, og så må en selvfølgelig ha - en turbo, et grenrør, en downpipe og et komplett 3-tomsanlegg. Og toppen må også sees over, planslipes, ny toppakning kreves, nye toppbolter, alle klaringer skal sjekkes, nye ventiler, ventilstylinger og ventiltettinger må inn. Så må trykkrørene sveises og intercooler og eventuell vanninsprøytning monteres. Dertil trenger en også både olje og vann til turboen, samt oljeretur må sveises inn i blokka/bunnpanna etc. etc. etc. etc. Er sikkert en million ting jeg har glemt, men det er nok av saker og ting som må ombygges for å turbokonvertere en sugemotor. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleks104 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 er vell et håpløst prosjekt lien!! Legg ut noen bilder av bilen din a.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng For 20.000 kroner får man ingenting idag. Det dekker knapt nok Haltechen pluss mappinga. Så skal i tillegg hele motoren overhales før en begynner, blokka skal blueprintes, borres og hones, nye stempler, stempelringer, kryssbolter, råder og rådebolter, rammelagrene skal linjehones og nye lager skal inn, ny bensinpumpe og bensintrykksregulator skal monteres, og så må en selvfølgelig ha - en turbo, et grenrør, en downpipe og et komplett 3-tomsanlegg. Og toppen må også sees over, planslipes, ny toppakning kreves, nye toppbolter, alle klaringer skal sjekkes, nye ventiler, ventilstylinger og ventiltettinger må inn. Så må trykkrørene sveises og intercooler og eventuell vanninsprøytning monteres. Dertil trenger en også både olje og vann til turboen, samt oljeretur må sveises inn i blokka/bunnpanna etc. etc. etc. etc. Er sikkert en million ting jeg har glemt, men det er nok av saker og ting som må ombygges for å turbokonvertere en sugemotor. http://www.autopower.no/turbo/turbo.HTML eat shit :) dette kitet koster omlag 15000,- plug n play som jeg kaller det. da får man turbo. men det du prater om er jo i en annen klasse, som sagt, kommer ann på hvor mye hester du vil dra ut av motoren. jo mer du vil ha, desto mer må man forandre på. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by gEIRA http://www.autopower.no/turbo/turbo.HTML eat shit :) dette kitet koster omlag 15000,- plug n play som jeg kaller det. da får man turbo. men det du prater om er jo i en annen klasse, som sagt, kommer ann på hvor mye hester du vil dra ut av motoren. jo mer du vil ha, desto mer må man forandre på. Får ikke åpnet den siden. Men ta og ro ned språkbruken; jeg gjør ikke ting halvveis, og når det gjelder turbo har man et fint lite katastrofeområde som kalles "tenningsbank" å forholde seg til - dette vil en helst slippe å oppleve, derfor Haltech, oppgradert bensinsystem og senket kompresjon. Når det er sagt - det fins Honda B16A-motorer i USA som det er hentet ut 350 hester på hjula uten å engang røre toppdekslet (komp: 10,5:1), så det _er_ mulig, men avhengig av bensinsystem er det ikke alle som er like langlivede (les: hold tenningsbanken unna!). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Broren til han som driver ESS Tuning leverer turbokit til BMW. Et komplett Turbokit til min gamle 320i skulle han ha 20800,- for. Dette inkluderte følgende: Turbonetics T3 ink. W.G 9000,- Turbonetics manifold 5000,- Turbotrykks regulator 500,- Bensintrykks regulator 1200,- Trykkrør, slanger, klemmer 800,- Downpipe 300,- Div oljeslanger, returrør 1000,- Sum 17800,- Frontmontert intercooler 3000,- Sum 20800,- Så kommer arbeidet i tillegg hvis du skal sette det bort.. Så si 26-27.000 for hele driten. Lønner seg og bytte toppakninger osv da de kommer til å gå til helvette når man setter en turbo på en bmw. Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Hva med bensinsystemet? BMW bruker vel MAF-sensor som forenkler ting litt... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 det der var komplett. Trengte ikke noe mer..Hadde brukt det på flere bmw'r Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by BMW-328 det der var komplett. Trengte ikke noe mer..Hadde brukt det på flere bmw'r Naaais, creds til Bayerishe Motoren Werke som har laget et greit utgangspunkt for videre trimming da! Hva ble økningen i hester, og viktigst av alt; dreiemoment? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower.no Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Enkelt.. om du skal ha turbo for å få suselyd og dump ventil, kan du kjøpe sånne kit og kjøre på lavt trykk.... Dersom du er ute etter effektuttak og holdbarhet, koster det penger, mye penger! Trust me.... Henning Siter BMW POWER - GO FAST! www.bmwpower.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.