Gå til innhold

Prosjekt micra "Night rider"


Nikdev

Anbefalte innlegg

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en E15ET motor. Sånn som jeg har.

Går nok bra på 700kg det sombrero

 

Fant feilen med motoren som sitter i nå, gikk rykkete på pådrag(gikk dårlig!), trodde det var forgassern men sjekka stiftene, og det var bra for det så ikke ut.. Bare å bytte kondensatoren/stiftene/fordeler(rotoren) ikkenoe stress..

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Urfet bil Nikdev.

 

Onkelen min har en 89 Micra...Micra Light heter den faktisk. soltak å greier.

 

Han ska kvitte seg med den i nærmere fremtid å da blir den min:D

 

1.2 liter, 5 trinns kasse, soltak, rust..hehe..

eneste som er med den er at det er skyldig årsavgift fra i år å at den ska inn til EU i aug. men jeg tar den hjem, leverer inn skiltene å shiner den opp.;)

 

På huggen i horten er det en lik bil med komplett styling kitt. Helt likt det som deg...mote carlo eller hva det het.

 

Håper på å få det kittet billig. Micran blir en bruksbil da jeg kommer til å ha halv årsavgift å forsikring på Volvo'n....

 

 

Hva er boltsirkelen på Micra'ene?

 

Går GTT motoren rett oppi?

 

Går noen andre nissan motor i det hele tatt oppi?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er boltsirkelen på Micra'ene??

Det er deilige 4x100, veldig mye feete aul-felger som passer. Du sliter med mer enn 7" bredde på felgene, har hatt 7x13" et:20 på min

 

Går GTT motoren rett oppi? ?

Må bygger om litt..

 

Går noen andre nissan motor i det hele tatt oppi?

1,3l fra sunny passer vet jeg, driver å prøver å finne ut om noe annet fra sunny som passer.

 

 

Har funnet ut at bilen min har 55hk, ikke 50hk som jeg alltid har trodd. pga motorne med 5tr kasse har høyere komp.

Mens jeg er her oppe i finnmark, har fattern orda problemene jeg hadde med motoren forrige perm, nå gårn visst som en kule!well

 

ot: 5dager til dim, og dimmepenga skal brukes på micra!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilege 4x100, veldig mye feete aul-felger som passer. Du sliter med mer enn 7" bredde på fegene, har hatt 7x13" et:20 på min

 

 

Må bygger om litt..

 

 

1,3l fra sunny passer vet jeg, driver å prøver å finne ut om noe annet fra sunny som passer.

 

 

Har funnet ut at bilen min har 55hk, ikke 50hk som jeg alltid har trodd. pga motorne med 5tr kasse har høyere komp.

Mens jeg er her oppe i finnmark, har fattern orda problemene jeg hadde med motoren forrige perm, nå gårn visst som en kule!well

 

ot: &dager til dim, og dimmepenga skal brukes på micra

 

du sier sunny motor....N13? passer 1.3 så passer vel 1.5 fra dem å?

 

4*100...nydelig....da er felger ikke et prob.

 

Passer 15" på bilen med senk? eller er 14" max uansett bakkeklaring?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt blod på tann nå, så jeg måtte bare ta et kjapt søk på autodb.no

 

Kule felger, men passer de?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=793027&template=default

 

Disse var rå!

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=795797&template=default

 

faen at de er 4*108!!

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=782874&template=default

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten helt like jeg, skal prøve å få retta dem når jeg kommer hjem:

IMG_1233.jpg

 

Veit at det kan bli problemer med felger over 15". Tror 14" blir best.. Har selv prøvd 185\80-13 på 7" brei felg og det subba litt..

 

Sjekk ut dette forumet: Micra forum

 

Noen felger jeg sikler på:

TSW-VOLCANO.jpg

 

P.i.m.p.

 

Vurderer å droppe alt av oldskool stuk, får ikke senka mer enn det den allerede er:

IMG_1389.jpg

 

What to do?:watchout

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier sunny motor....N13? passer 1.3 så passer vel 1.5 fra dem å?

Akkurat det jeg prøver å finne ut å, skal prate mer med kompisen min som gjorde byttet..Var trolig en helt vanlig 1,3 ikke ma13 håper jeg(sunny n13)

 

Sett på 195 dekk på disse og det blir smooth

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig dimmitert :pimp

 

Så nå setter jeg snart igang med å fikse bilen skikkelig, planene for sommern er:

- Cleene bilen, altså: fjerne div som, stygge lister, bakre vinduspusser og spyler, hvite blinklys, Fjerne refleks i fangern bak og så videre

-Fikse overflaterust, og muligens bytte kanaler(lurer på om jeg tør å ta av plastikken :oohh )

-Lakkere alllycatsa, skal bli gull eller svart i midten

-senka mer foran, skulle gjerne ha fått den 2cm til ned, blir muligens til at jeg bestiller fra disse:Powercoil (Bare 125£++)

-Bedre anlegg, har voldtatt dørtrekkene mine med noen 6" foran, disse blir bytta ut med noe mer moderat og bedre

-Hvis jeg kommer over Super s dash, og stoler kommer det til å bli handla(= turteller, og sports stoler..)

-Muligens litt diskre soting, tror det hadde gjort seg

-Turteller må inn pluss litt pynt som ratt og pedaler

-Skifte foringer

 

Ikke kjempe pri:

-Få retta ats classic felgene + dekk

-1,2l må inn(Da skal det trimmes), tenker samtidig på å bytte til "facelift" lyktene

 

 

Har vaska børsa i dag å:

Der uber kraftverk:

IMG_1437.jpg

IMG_1436.jpg

IMG_1438.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urfet bil Nikdev.

 

Onkelen min har en 89 Micra...Micra Light heter den faktisk. soltak å greier.

 

Han ska kvitte seg med den i nærmere fremtid å da blir den min:D

 

1.2 liter, 5 trinns kasse, soltak, rust..hehe..

eneste som er med den er at det er skyldig årsavgift fra i år å at den ska inn til EU i aug. men jeg tar den hjem, leverer inn skiltene å shiner den opp.;)

 

På huggen i horten er det en lik bil med komplett styling kitt. Helt likt det som deg...mote carlo eller hva det het.

 

Håper på å få det kittet billig. Micran blir en bruksbil da jeg kommer til å ha halv årsavgift å forsikring på Volvo'n....

 

 

Hva er boltsirkelen på Micra'ene?

 

Går GTT motoren rett oppi?

 

Går noen andre nissan motor i det hele tatt oppi?

 

SUX!!!!

 

 

fant ut at det var skyldig et par årsavgifter på den å at den aldri ville blitt euok uten at jeg hadde kostet på den mer en det den er verdt.

 

Den blir desverre vraket, eller solgt i deler.

 

Så fant jeg også ut at den styling kittet som var på huggen var borte....så da faller det bort, desverre.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Artig bil!

Morro med små gamle japser! billig er det også! (i den grad bil kan være billig)

Siden det er toyota som står i hodet mitt får jeg greit lyst starlet når jeg ser disse bildene :D.

En gt turbo hadde vært noe.

 

Fikk du starlet med turbo? sikkert morro:-)

 

Sjekk ut en annen liten micra:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=84198

 

Updates:

-Har satt inn en sony spiller(CDX-M8800) og har ett par 6" i døra(ikke pent) men med en aktiv basskasse i bagasjen, spiller mer enn godt nok for den lille bilen..

-Driver også å leter etter neste års sommerfelger(Powerzone hatt akkurat fått inn mange pene...Volk, Gram Lights++)

-Funnet ut at rattboss ikke er enkelt å få tak i (billig i så fall, 700spenn for boss er "litt" mye)

 

Ellers så går bilen ennå, akkurat stilt tenninga og det hjalp veldig, 180000har den rulla nå

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår