Gå til innhold

Prosjekt micra "Night rider"


Nikdev

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det endelig avklart, jeg selger ikke bilen hellothere

Blir vinterbilen til fattern(Blir vel jeg som må stelle med den..)

 

Men har fått gjort litt mer med delebilen, tok av bakre og fremre motofeste, slapp bilen ned:

IMG_1729.jpg

 

Ble lav gitt.. Tok av de restende motorfestene og vi brukte en lang stokk til å heise bilen opp igjen

IMG_1731.jpg

så var det bare å dra ut motoren

IMG_1732.jpg

Bilen tilbake på hjul, ser litt trist ut stakkar..

IMG_1734.jpg '

 

Høydeforskjell:

IMG_1753.jpg

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så videre så skal jeg skru av innsug og manifold, og ta av girkassa.

Bytter regreim med det samme.

 

Så en vakker dag skal jeg skru ut motoren fra den svarte(Tikker som bare fy og drikker olje..)

Vil bruke manifold, gasser\innsug og girkasse fra denne. Gasser\innsug pga det er ikke elekronisk styrt, slipper å kødde med el.nett

Manifold: Fordi det er hull til div følere. Det skal jeg ikke ha(og jeg gidder ikke sveise når det er bare å bytte)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Hm.. Får se.. Den ene min skal bygges bakhjulsstrekk på over jul.. Blir sikkert bøtteseter, så da kan du jo alltids få en stol :)

 

Bakhjulstrekk? hehe, hvordan gør du det?

 

Har forresten en manifold til e15et, med en liten fiat tubo sevisa på, passer på ma10\12 :pimp

 

Har masse andre deler også til e15et hvis du skal ha litt mer power

 

Men trenger ikke stol, gidder ikke gjøre noe mer på denne bilen nå, er greit som det er, bruksbil...

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker såklart volvomotor ;)

 

Har du en liten fiat turbo til micraen? :D

 

Den orginale motoren blir kastet eller solgt.. Eller spart til gocartprosjekt? :D

Jeg har jo en hel ma12 (1,2l) liggende,så har lyst til å finne på noe gøy, men ikke med det første... så hvis du trenger noe deler så er det bare å sende pm, har noen turboer og noe 200sx deler...

 

Skal du Bruke volvo bakstilling også da?

 

Regner med du har sett denne:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=84198

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Nei jeg trenger ikke annet enn det jeg har :P Skal bruke bakaksel fra volvo, og nedkortet mellomaksel til volvo :)

 

Hm.. Den siden funket ikke..

 

Ma12, det er orginal micramotor ja? Har du alt som trengs for å bygge turbo på den?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ma12, det er orginal micramotor ja? Har du alt som trengs for å bygge turbo på den?

 

Ja det er en orginal micramotor (1,2l den største til de gamle micraene...), og Nei har ikke det som trengs mangler alt bortsett fra maifold og turbo :well

Er også høy komp i den motoren, tror ikke den vil like å bli tvangsfora med luft...

 

 

Den micraen jeg hadde linka til, hadde en ford 3,0l og jaguar bakstilling, den så ganske ekstrem ut...

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ok ;)

 

Hørtes kult ut.. Er en kar i sverige som har laget sin egen ramme, slengt volvomotor og alt sånt på, og skal sette et micrakarosseri på ;)

 

 

Forresten, mitt micra RWD-prosjekt har startet! ;)

 

 

Du må starte en prosjekttråd elleno.. gøy med rwd sombrero

 

 

 

 

Lenge siden det har skjedd noe her :D Men, ang den 1.2 en din, det hadde blitt fett med doble gassere av et eller annet slag.. Weber, Dellorto, Mifuni (eller hva i helv.. de japsegasserne heter) Små motorer med doble er fett..... :D

 

 

Det var vel planen, men så begynte jeg å se på kostnader vs hva jeg får. Og jeg kjøpte heller cherryen. Er bare 100kg mer og over dobbelt så mye hk, pluss ett mye bedre potesiale..

 

Har egentlig ikke skjedd noen ting med micraen i det siste, den er trofast som bruksbil og det kommer vel ikke til å skje noe mer heller, regner med at den er borte før mars

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår