Gå til innhold

Shoppa nye hjul til Chevelle'n

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syntes det var noe nytt når jeg tittet på bilen på rudskogen ja..... det tok seg virkelig ut..... heldig som har skiver bak du.... har sånne *bremserpåbakhjulaførstnårbremseneervarme* tromler jeg... ;) Drifting-bremser kaller jeg det....:D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chrizter

Ratata, åssen motor og gear har du i den ????

350cid og 4 tr. manuell :D

 

Leketøy!

 

 

Originally posted by raboc

Synes det så skikkelig bra ut jeg!

 

:dude: :dude:

Thx!

 

 

Originally posted by Ottesen

Jeg syntes det var noe nytt når jeg tittet på bilen på rudskogen ja..... det tok seg virkelig ut..... heldig som har skiver bak du.... har sånne *bremserpåbakhjulaførstnårbremseneervarme* tromler jeg... ;) Drifting-bremser kaller jeg det....:D

Jeg oxo ;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Takk for sist Ratata!

 

Nais oppgradering!! Nå stemmer hjula med lakkeringen liksom....

Men jeg synnes du har for mye luft i hjulhuset bak... kunne en spacer vært no tro?

 

Halloien ja!

Joda har plass til å flytte de utover.

Nå er ikke side-formen på en gammal amcar det perfekte da, med sin side som krommer på midten for så å gå innover både oppe og nede....

En modernere bil er nesten like brei øverst på hjulbuen og nedover, mens mi altså svinger en god del innover ned mot kanalen.

Kommer hjula for langt ut kan d se litt rart ut. Så å putte på euro-felger hjelper jo ikke akkurat der i.o.m. at de har "negativ-amerikansk-ET" :rolleyes: :rolleyes: (havner litt for langt inn)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, BMW

 

Kjører den ganske mye om sommeren, som til/fra jobb.

Har ikke målt den. Har fixa en liten feil i år, med dårlig termostat, så jeg håper på ca 1,3-1,4 /mil.

Beste målinga jeg har hatt er 1,18. Tur-retur Tønsberg-Gjøvik i greit tempo. Men det var med original Rochester-forgasser.

Nå kjører jeg 600 Edelbrock Preformance-serien. "Power rather than milage" står det i boka.

 

:D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal ta bensinforbruket så hardt med den 600 gassern. Kjører selv med edelbrock 800cfm, går på rundt 1,5 liter på mila med litt hard landeveiskjøring. Så du burde klare å kjøre en del dl billigere.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

omegan til ratata var transport middel for noen år siden.....

 

til norrkjøping og tilbake....

 

Han kjørte.... brukte 1,2-3

jeg kjørte.....brukte 0,9-1,0

 

Så han vet å leke med gasspedalen..... ikke sant???:D

 

:D :D :D

Forbikjøringer er jo et must. Selv på øko-turer.

Ellers så blir det fort langtekkelig.....;)

 

Lurer på åssen d går med Chevy'n + liten camp.vogn i 100-110 til Västerås..... ....hvor mange jeg passerer altså.... :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kjørte med Oldsmobile Cutlass på 1800 kg på slep fra Arvika i Sverige til Svindal i Østfold. Er vell rundt 15mil. Kun helt klart og tydelig se bensinnåla røre seg. Hadde vært litt morsomt å prøvd forbikjøringer. Er rimelig sikker på at Oldsen gikk bedre på slep etter min bil enn for egen motor :D ... 305 i den hehe.

 

Strekk tøu beregnet på opptil 3500kg, tåler helt klart ikke bunn gass med Pontiac Trans Am :D

 

Har selv funnet ut at man fort kan få ufrivilige kramper i høyre foten viss den ikke brukes under kjøring, så passer nøye på å bruke den.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

hehe, kjørte med Oldsmobile Cutlass på 1800 kg på slep fra Arvika i Sverige til Svindal i Østfold. Er vell rundt 15mil. Kun helt klart og tydelig se bensinnåla røre seg. Hadde vært litt morsomt å prøvd forbikjøringer. Er rimelig sikker på at Oldsen gikk bedre på slep etter min bil enn for egen motor :D ... 305 i den hehe.

 

Strekk tøu beregnet på opptil 3500kg, tåler helt klart ikke bunn gass med Pontiac Trans Am :D

 

Har selv funnet ut at man fort kan få ufrivilige kramper i høyre foten viss den ikke brukes under kjøring, så passer nøye på å bruke den.

 

hehehehe

Gassen er da til for å brukes! :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Gratulerer! Ser meget bra ut! Hvordan blei den å kjøre med iforhold til 16"? Har du forandret hjulvinklene?

Hvordan BF dekker er det?

Thx!

 

Å gå fra 245/55-16 til 245/40-18 merkes når man har stiv fjæring. Kjenner ganske mange hompler og asfaltskjøter og mindre ting nå :D

Skal utføre Guldstrand-modifikasjonen av forstillinga snart. Blir vel når jeg får på de nye bremsene. Så er det forhjulsjustering.

Det er BF g-Force T/A KDW, med NT (New Tread) -mønster

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår