Gå til innhold

Bilder fra VAG treff på Våler???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by NoLimit

 

hehe..tror jeg nok.. ;)

 

Kompis som gikk og knipset de der så ikke skyld på meg! :D

 

Har noen jeg oxo, men ikke bare fra helga.... ;)

Og sett de før ja.... :D

 

 

Kommer vel noen bilder fra meg/KjetilLoeb snart oxo...

 

Og følgebilen fikk 3 plass i Transporter/Caravelle klassa.... :cool:

 

VWfreak: Gratulerer nok en gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Og følgebilen fikk 3 plass i Transporter/Caravelle klassa.... :cool:

 

 

Grattis med premiering av følgebilen, ble S3'en din premiert? Den bør iallefall hatt en bra sjanse.

 

Jeg er litt bitter fordi Bora er i samme klasse som gamle Jetta'er og Vento'er.

Derimot har f.eks gamle Polo'er hvor det er kun er en som stilller egen klasse :idea:

 

Helt greit at min plastic fantastic chrome fy fy iht til den uskrevene tyske "gjør som alle andre" vw bibelen blir slått av andre Bora'er. Derimot er det dog nederlag når en bil til en verdi av 50-60k på en skikkelig solskinnsdag feier den og andre Bora'er av banen :rolleyes:

 

VW-Audi styret har vel sine grunner for å ha klasse inndelingen slik. Synes det iallefall helt klart gir et signal om hva de vil se på treffene sine fremover :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

 

Grattis med premiering av følgebilen, ble S3'en din premiert? Den bør iallefall hatt en bra sjanse.

 

Jeg er litt bitter fordi Bora er i samme klasse som gamle Jetta'er og Vento'er.

Derimot har f.eks gamle Polo'er hvor det er kun er en som stilller egen klasse :idea:

 

Helt greit at min plastic fantastic chrome fy fy iht til den uskrevene tyske "gjør som alle andre" vw bibelen blir slått av andre Bora'er. Derimot er det dog nederlag når en bil til en verdi av 50-60k på en skikkelig solskinnsdag feier den og andre Bora'er av banen :rolleyes:

 

VW-Audi styret har vel sine grunner for å ha klasse inndelingen slik. Synes det iallefall helt klart gir et signal om hva de vil se på treffene sine fremover :o

 

Nei, fikk ikke noe jeg.... Min er ikke strøken da.... :rolleyes:

 

Egentlig rart at de ikke slår sammen de klassene oxo ja... Eller lager egen Bora klasse, er begynt å bli mange av de....

Den Jettaen som vant er det brukt mye tid på og han har gjort alt selv, synes det var fortjent jeg. Prisen behøver ikke ha så mye å si det, brukt mye penger på min jeg oxo. Men bruker ikke pengene mest på utseendet og får igjen for det på utstillinger.....

Burde vel ha kjøpt sideskjørt og bakfanger til min jeg oxo, kjøpte heller eksosanlegg til noen tusen mer enn det det koster. Da er det liten forskjell på min og den svarte A3 en.. Bare at jeg har S3.... Men det bryr ikke dommere seg om.

 

Mer gøy å kjøre enn å stille ut synes jeg, men hadde nok kjøpt en gammel Polo om jeg gikk for pokal. :) (Runar sin er helt overlegen da)

Og var en grunn til følgebilen fikk premie, som vi måtte spørre etter. Den ble jo stilt ut men de ga jo bare ut 2 pokaler i klassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

 

Grattis med premiering av følgebilen, ble S3'en din premiert? Den bør iallefall hatt en bra sjanse.

 

Jeg er litt bitter fordi Bora er i samme klasse som gamle Jetta'er og Vento'er.

Derimot har f.eks gamle Polo'er hvor det er kun er en som stilller egen klasse :idea:

 

Helt greit at min plastic fantastic chrome fy fy iht til den uskrevene tyske "gjør som alle andre" vw bibelen blir slått av andre Bora'er. Derimot er det dog nederlag når en bil til en verdi av 50-60k på en skikkelig solskinnsdag feier den og andre Bora'er av banen :rolleyes:

 

VW-Audi styret har vel sine grunner for å ha klasse inndelingen slik. Synes det iallefall helt klart gir et signal om hva de vil se på treffene sine fremover :o

 

Synes ikke helt det høres ut som om at du synes det er greit at du ikke vannt over de andre Boraene heller jeg ;)

 

Jeg er ikke enig at verdien på bilen (eller hvor mye en har påkostet den) skal ha noe som helst å si for hvem som vinner. Men det jeg derimot er enig i at det burde være egne klasser for Jetta, Vento og Jetta, dersom de først skal slåes sammen synes jeg heller Golf IV og Bora bør komme i samme klasse, Golf III og Vento osv. Og det at Polo er oppdelt i så mange klasser, synes jeg også er feil med tanke på hvor få eldre Poloer som blir stillt ut. Skal ta denne diskusjonen videre på klubbsidene og høre hva de andre der synes, for det høres en smule skeivt ut dette!

 

Nå kjenner jeg ikke til hvordan bedømmingen foregår i praksis, men at personlig smak spiller inn, det er det liten tvil om. Så derfor er veldig mulig at bilen din hadde hevdet seg bedre med andre dommere. Jeg er nok mer tilhenger av at publikum bestemmer istedet for dommere. For du har nok ett poeng at bilen din nok havner ett godt stykke utenfor det veteranene i klubben (som vell er de som er dommere) synes er "rett" utseende på en Bora.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

 

Grattis med premiering av følgebilen, ble S3'en din premiert? Den bør iallefall hatt en bra sjanse.

 

Jeg er litt bitter fordi Bora er i samme klasse som gamle Jetta'er og Vento'er.

Derimot har f.eks gamle Polo'er hvor det er kun er en som stilller egen klasse :idea:

 

Helt greit at min plastic fantastic chrome fy fy iht til den uskrevene tyske "gjør som alle andre" vw bibelen blir slått av andre Bora'er. Derimot er det dog nederlag når en bil til en verdi av 50-60k på en skikkelig solskinnsdag feier den og andre Bora'er av banen :rolleyes:

 

VW-Audi styret har vel sine grunner for å ha klasse inndelingen slik. Synes det iallefall helt klart gir et signal om hva de vil se på treffene sine fremover :o

 

Oki kompis her lukter jeg missunnelse lang vei..... inndelingen stor sett baserer seg på antall biler som stilte i de forskjellige klassene ifjor.

I fjor stilte det mange i klassen polo 1/2 og audi 50 derfor ble det egen klasse iår.Derimot ifjor stilte det få golf 1 så iår var den slått sammen med golf 2. At din plastic fantastic bora blir slått av biler til 50-60k og du tar det som ett nederlag så tror jeg du bør gå i deg selv...... jeg vet iaf at jeg for min del bygger for meg selv og ikke for pokaler. Og juryen er forskjellig hver gang og består av medlemmer fra de forskjellige lokallagene så å påstå at styret har grunner og gir signal om hva vi vil se fremover får deg bare til å fremstå som bitter.

Styret vil se masse folk på treffene våre......

Men har du noe mer du vil tilføye eller lurer på så står mail adr og tlf nummer til alle i styret på hjemmesidene til klubben

 

 

 

*vente på mail*

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

 

Grattis med premiering av følgebilen, ble S3'en din premiert? Den bør iallefall hatt en bra sjanse.

 

Jeg er litt bitter fordi Bora er i samme klasse som gamle Jetta'er og Vento'er.

Derimot har f.eks gamle Polo'er hvor det er kun er en som stilller egen klasse :idea:

 

Helt greit at min plastic fantastic chrome fy fy iht til den uskrevene tyske "gjør som alle andre" vw bibelen blir slått av andre Bora'er. Derimot er det dog nederlag når en bil til en verdi av 50-60k på en skikkelig solskinnsdag feier den og andre Bora'er av banen :rolleyes:

 

VW-Audi styret har vel sine grunner for å ha klasse inndelingen slik. Synes det iallefall helt klart gir et signal om hva de vil se på treffene sine fremover :o

 

Det var flere Polo fra før 95 der, men ingen av de hentet utstillingslapp. Derfor heller ingen premiering. Var 4 Poloer til der som ikke stilte ut (inkludert min)

 

Bora, Jetta, Vento er jo uansett ikke noe stor klasse. Å ha Bora feks som egen klasse blir i mine øyne feil. Ikke så mange av de heller at det er nødvendig med egen klasse. Enkelte klasser er det vanskelig å vite om bør ha egen klasse, da det varierer veldig fra gang til gang på oppmøtet, Golf I er en slik klasse, og tildels også Golf II som har tatt seg opp endel i det siste. Alternativt kan man jo slå sammen Jetta med Golf I/II, Vento med Golf III og Bora med Golf IV.

 

Var selv dommer i klasse 1-6, sammen med bruttern, da går det kun på vår smak og ikke noe annet. Systemet er slik at du har 1-10 poeng for interiør/stereo, 1-10 for eksteriør, 1-10 for felg/dekk og 1-50 på helhetsinntrykk.

 

Dessuten tar det hele ganske lang tid. Jeg brukte 1,5t på å "løpe gjennom" de klassene jeg skulle dømme, slik at jeg fikk kjørt litt på bane jeg også. Er ikke alle som bare er posører, men bygger biler det faktisk kan kjøres hardt med :)

 

Jeg syntes stortsett at 1-2 premie i hver klasse var ganske greie å plukke ut, mens det altid var værre med 3. plassene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Er ikke alle som bare er posører, men bygger biler det faktisk kan kjøres hardt med :)

 

If you can't race it style it, er det noen som sier. :D

Prøver å gå for en mellomting jeg.

 

Kjører ikke så hardt med min men prøver da litt..

Og er farlig moro utpå banen. :cool:

Får lyst til å kjøre hele tiden.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, russebilen vår fikk 3.plass i Caravelle/Transporter..artig :D

En grunn kan vel være at det kun var 3 stk som stilte i klassen ? :rolleyes:

Whatever! :) morsomt for det.

"Premiert russebil selges".

 

Kanon-treff i år også. Bare så synd med været. Partyteltet var en reddende engel.

 

Kan vel hende det blir litt andre klasser neste år ? hvis man lager klasser etter hvor mange som stilte forrige året ? (eller tar jeg feil?)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

 

Synes ikke helt det høres ut som om at du synes det er greit at du ikke vannt over de andre Boraene heller jeg ;)

 

Jeg er ikke enig at verdien på bilen (eller hvor mye en har påkostet den) skal ha noe som helst å si for hvem som vinner. Men det jeg derimot er enig i at det burde være egne klasser for Jetta, Vento og Jetta, dersom de først skal slåes sammen synes jeg heller Golf IV og Bora bør komme i samme klasse, Golf III og Vento osv. Og det at Polo er oppdelt i så mange klasser, synes jeg også er feil med tanke på hvor få eldre Poloer som blir stillt ut. Skal ta denne diskusjonen videre på klubbsidene og høre hva de andre der synes, for det høres en smule skeivt ut dette!

 

Nå kjenner jeg ikke til hvordan bedømmingen foregår i praksis, men at personlig smak spiller inn, det er det liten tvil om. Så derfor er veldig mulig at bilen din hadde hevdet seg bedre med andre dommere. Jeg er nok mer tilhenger av at publikum bestemmer istedet for dommere. For du har nok ett poeng at bilen din nok havner ett godt stykke utenfor det veteranene i klubben (som vell er de som er dommere) synes er "rett" utseende på en Bora.

 

Forstår at det er vanskelig å hevde seg med bilen min når det er nostalgiske vw dommere som gjør bedømmingen. Det har jeg forstått, så det er ikke noe problem. Selvfølgelig har den ikke "rett" utseende. Poenget med mine valg var at andre ikke skulle ha og helst ikke få lik Bora. Hadde jeg bodd i Tyskland eller USA hadde jeg kanskje blitt påvirket til å gjøre andre valg. Det bryr meg svært lite at M3 speil hører til Bmw og Altezza lykter til japser :)

 

TIL nitewlkr:

Selvfølgelig lukter det misunnelse. Har jo bare sagt hva jeg mener om klasse inndelingen. Er vel omtrent like missunnelig på gamle Jetta'er som det jeg er på japser med 200hk under panseret. Skulle det være noen jeg er missunnelig på, så er det Andreas som fikk 3. plassen med sin Bora. Det synes jeg var skikkelig bra siden han har den mest gjennomførte Bora'en.

 

Når det gjelder klassene synes jeg også det virker mer logisk at Golf IV og Bora hadde vært i samme klasse. Vi har iallefall samme utgangspunkt. Hadde jo selvsagt håpet at det kom flere Bora'er på stevnene. Da jeg fant ut at jeg skulle ha Bora virket det for meg som om miljøet var større enn det er nå. Jeg synes det selvfølgelig hadde vært artigere om det hadde kommet flere likesinnede Bora folk.

 

Det med at jeg er bitter...

For å si det slik er det mye morsommere for meg hvis det kommer flere med Bora. Skjønner ikke helt hva dere mener med å dele inn i klasser utifra deltalkesen året før. På NBS i fjor var det vel 5 Bora'er inkl en variant. Synes det var bra selv om det ikke var så veldig mange, men hva er egentlig grensen?

 

For meg virker det mer fornuftig at man heller prøver å få med flere enn å dele inn i minst mulig klasser. Det hadde kanskje hjulpet hvis styret var flinkere til å invitere enn ta den lette måten med å slå sammen klasser?

 

I fjor stilte det mange i klassen polo 1/2 og audi 50 derfor ble det egen klasse iår.

Hvorfor kom det ikke mange i år og hvorfor stilte ikke de som var der? For meg virker det logisk nok å ta med i betraktning at de i fjor ikke hadde egen klasse, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egen klasse for Bora både på NBS og på Våler i fjor. Hvor mange Bora'er var det som stilte året før?

 

En av de premierte Bora'ene i fjor var ikke med i år. Det var den med lilla farge som tilhørte en fra styret :rolleyes:

 

Jeg lurer da på om dette skyldtes at det var mange Bora'er med året før eller var det allerede da egen klasse for Bora?

 

Hvis ikke lurer jeg på hvem de største pokalrytterene er :)

 

Dere får tro hva dere vil om misunnelse osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

 

 

Dessuten tar det hele ganske lang tid. Jeg brukte 1,5t på å "løpe gjennom" de klassene jeg skulle dømme, slik at jeg fikk kjørt litt på bane jeg også. Er ikke alle som bare er posører, men bygger biler det faktisk kan kjøres hardt med :)

 

hvordan gikk det egentlig med bilen din?? hadde du punktert?? satt bra godt i sanda når jeg prøvde å dytte deg opp.. men men.. funnet ut hva som forårsaket de små bulkene??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Har noen jeg oxo, men ikke bare fra helga.... ;)

Og sett de før ja.... :D

 

 

Kommer vel noen bilder fra meg/KjetilLoeb snart oxo...

 

Og følgebilen fikk 3 plass i Transporter/Caravelle klassa.... :cool:

 

VWfreak: Gratulerer nok en gang! :)

 

Takk borabora.. Var litt kult at en russebil herfra fikk premie da.. :D hehe.. Mulig det ikke var med så mange i den klassen?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår