Gå til innhold

turbo i en 2.3 10v motor

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

behold motoren som den er. skal du oppgradere, kjøpe en turbomotor fra 200, urquattro eller s2. de passer rett inn. og selg org.-motoren. det er det billigste. 200 og urq ble levert både med 10v og 20v. sistnevnte har klart mest potensiale. meld deg inn i vwaudi-club norwegen, på forumet der får sikkert svar fra noen som har gjort det du lurer på.

 

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Si meg, når den turboen, på en 1,8-liters firer blir alt, alt for liten og restriktiv over 4500 RPM, hva tror du skjer når den plutselig skal kjøre igjennom eksos fra en 2,3-liters femmer?

hallo ! er jo en grunn til jeg spørr her da ! har jo ikke noe peiling på detta !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

behold motoren som den er. skal du oppgradere, kjøpe en turbomotor fra 200, urquattro eller s2. de passer rett inn. og selg org.-motoren. det er det billigste. 200 og urq ble levert både med 10v og 20v. sistnevnte har klart mest potensiale. meld deg inn i vwaudi-club norwegen, på forumet der får sikkert svar fra noen som har gjort det du lurer på.

 

mvh

takk forhjelpen !

Men må bremser osv forsterkes når jeg setter i større motor med turbo ?

vet bremsene må skiftes hvis jeg setter i s2 motor, men hva med 200 turbo motor ?

og det med quattro da ? har det noe å si ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du sette i en motor med mer effekt og vil ha det "godkjent" må du oppgradere bremser bl.a.

 

Vanlig 2,3 har ikke del-smidde stempler engang, ikke underspyling av stempler eller noe slik som trengs hvis du skal ha litt effekt.

 

Men bare å prøve det, post resultatet på forumet hvis du setter på turbo på dølla di... blir intr. å høre hvor lenge motoren holder :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sADsAM

Skal du sette i en motor med mer effekt og vil ha det "godkjent" må du oppgradere bremser bl.a.

 

Vanlig 2,3 har ikke del-smidde stempler engang, ikke underspyling av stempler eller noe slik som trengs hvis du skal ha litt effekt.

 

Men bare å prøve det, post resultatet på forumet hvis du setter på turbo på dølla di... blir intr. å høre hvor lenge motoren holder :D :D :D

hehe...vil helst ikke ta noen sjanser, så tror jeg det vil bli mye tull med å sette i turboen i motoren jeg har. Blir isåfall kanskje en audi 200 turbo motor innen tiden jeg har bilen, men ikke med det første.

Har på en måte lyst til å beholde bilen, og istede for å kjøpe nye bil, som mest sannsynlig blir s2, går det jo ann å sette i en turbomotor og trimme litt. Så beholder jeg stylingen og alt snaxen jeg har investert i kjerra :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et del-smidd stempel? Hvordan skal det lages? Skal man smi en del og lime det fast i den støpte delen? Jeg skulle likt å se det limet...

 

Ontopic:

Motoren du har i bilen er søppel. Hiv den ut, og erstatt med 10V- eller 20V-turboen, det er det eneste økonomisk forsvarlige, iallefall helt garantert opp mot 280 hester (10V), og 350 hester (20V). Hvem vet hva den originale sugemotoren kan klare med forsterket innmat? Jeg holder iallefall en knapp på at de originale turbomotorene uansett er sterkere oppbygd, ikke bare i råder og stempler, men også med hensyn til selve blokkas styrke, underspyling, veiv etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår