Jeez Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Kjøper en en Jetta, kva bør ein se etter? Ruster de noe spesielt, spesielle plasser og kor bør en ellers kikke etter rust? Kor langt går dessa motorane før de trenger ei overhaling, såklart kommer dette ann på behandling osv. men generelt? Vel, spørsmålet blir vel egentlig, kva bør en passe seg for når en kjøper Jetta? /Jeez/ - framtidig førstebilkjøper - Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 jetta er gromt ;) se etter rust rundt vindusviskerhullene.. og kjøp for all del 90 mod eller nyere da får du fine fangere, servo, sentralås og sikkert litt mer.. jeg har en 90 mod som jeg er stor fornøyd med.. den har gått 275 000 og kjennes ut som om den ikke har gått mye over 100.. men pass på å hør om bilen er godt holdt.. da er det nesten ikkenoe å sette ned på denna bilen.. jo forestten.. noen av dem kan lekke litt inn ved takluka.. og ved bakluka.. men ikkenoe du ikke kan fikse.. og det er også veldig god plass til anlegg i dem da.. og billige deler.. så løp å kjøp lykke til Mvh Lars Robert Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Juni 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Ja, det er mellom 90-92 eg tenker på ja.. Men å høre med selger om bilen er godt holdt er jo en ting, trur eg må ha med meg noe kyndig personell for å ha noelunde kontroll. Men det er ikkje noe utbredt med rust i støtdemperfester og sånne vitale ting vel? Sånn som Sierra gjerne har? /Jeez/ Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by Jeez Ja, det er mellom 90-92 eg tenker på ja.. Men å høre med selger om bilen er godt holdt er jo en ting, trur eg må ha med meg noe kyndig personell for å ha noelunde kontroll. Men det er ikkje noe utbredt med rust i støtdemperfester og sånne vitale ting vel? Sånn som Sierra gjerne har? /Jeez/ Støtdempertårn å sånn er ikke problemer jeg har hørt om... Typisk rustplasser er framerst på dørene ofte, ofte ved viskerhullene/under lista til ruta kanskje oxo.... Og om den har gått litt langt burde du oxo ta en titt under.. spesielt i kanalene på sia.... Ellers er det vanlige slitedeler som byttes.. Men er veldig lett å skru på og får tak i deler overalt! Motorene går og går uten store problemer... En 1,6 som stod i min før hadde sikkert gått rundt 400.000 før jeg bytta'n ut...... :D Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 kan forestten sjekke ut prosjekt sia mi ;) har ikek ftt opp så mye enda men.. sia mi Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Juni 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Okok.. noterer eg.. Hører jo bare godord om bilen jo :) Ingenting negativt anna enn rusta dere forteller om? Den Jettaen din liIIebror såg jo grei ut før du begynte å demontere den jo :) Bytte foringer og greier altså, hm, trua på detta der.. :) /Jeez/ Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 jaja du får se når den er litt mer ferdig da vettu.. blir nok en del endringer.. blir ny motor fort håper jeg da.. så får vi se når lakkinga kommer.. snart håper jeg.. så blir det jo.. ja vent å se .. oppdateringer kommer på sia mi ettervært som det kommer Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cr Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by liIIebror og kjøp for all del 90 mod eller nyere da får du fine fangere Det er bare tull, for da blir ikke Jetta'en like fet som denne... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 det er stort sett samme ting som det er på golf som jetta. vått på gulvet framme, ved bakdører og bagasjeluke, hjulbrønn. eg meiner at dette ikkje er typiske feil ved jetta og golf men enkelte får det ved dårlege pakninger(gamle). men kjøp jetta du. det kommer du ikkje til å angre på. det er ein bil til å bli gla i. har hatt jetta ein god stund no og er ikkje lei den. holder på med å fiksa den opp no. får den snart igjen frå lakkering. men lykke til med bilkjøpet, håper du finner "den rette" :):):):) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Har en 82 Jetta D som har rulla 448.000km. Kjørt hele året, i salt og dritt, og eneste min svigerfar(som jeg arva den av) har gjort med den er å bytte olje ofte, minst hver 10.000. "Litt" ruster den jo, men vask ofte, så har du Jetta lenge. Det beste er at om det går noe på bilen, har Biltema 90% av alle delene :D Ellers har nærmeste hogger det helt sikkert. Jeg hadde ikke problemer med finne meg ny dieselpumpe, fjører, dynamo og eksos. Tot.pris : 1500kr Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Hvorfor kjøpe røde poly foringer lillebror? Bare sprekker dem, gule holder i massevis og dem holder mye lengre... Du skal vel ikke kjøre rally med jettan din :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by VWLOVAH Hvorfor kjøpe røde poly foringer lillebror? Bare sprekker dem, gule holder i massevis og dem holder mye lengre... Du skal vel ikke kjøre rally med jettan din :D hehe bilen skal jo bli stiv nok da.. blir ikkenoe bestemor bil detta. .hehe.. trodde jeg kunne få tak i enda stivere foringer jeg(lilla) stemmer detta? eller så har man sånne metal saker da.. men dem sliter så fælt på alt mulig.. driver å pøver å få tak i motor og litt annet snacks nå da.. så bare følg med videre.. kan bli morro detta :) åssen prosjekt har du? Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Andre ting du kan se etter er: Vindusheisene handtakene Om giret er tight ( som den sikkert ikke er ) Lekker i eksospakningen Hjullager bak Vifta går på alle trinna Dette er jo typiske VAG feil , ikke bare jetta. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg