Gå til innhold

Noen som har vært borti vansklige kjøpere?

Ranger emnet


btl

Anbefalte innlegg

Dæven!

Makan til kranglefant altså!

Blir litt oppgitt av å lese att folk (da mener jeg han sjåføren) kan blåse opp en sånn fillesak!:rolleyes:

Stå på!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

utrolig at du gidder å bruke tid på dette btl, slett alle mailene hans og vent på henvendelse fra advokat.

 

inkasso er for ubestridte krav og politiet stiller vel kun opp hvis du hadde tatt peng a hans og ikke gitt han noe lykt.

 

hilsen en som er dreven å krangle på penger i inkassosystemet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

utrolig at du gidder å bruke tid på dette btl, slett alle mailene hans og vent på henvendelse fra advokat.

 

tror dette er det beste å gjøre. Tar han i det hele tatt

kontakt med en advokat så finner han fort ut at han ikke

kommer noen vei med denne saken.

 

lykke til videre med kranglefanten :)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ingenting å stille med. Hva skal han forresten sende til inkasso?

Tviler på han tør seg på noe fysisk heller da jobben hans ryker ved en evt dom for vold.

 

Har vært borti lignende ved salg av bil en gang der kjøper plutselig krevde alt mulig rart dekket.

Be han ryke

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en latterlig fyr, som alle andre har påpekt her, han har ingenting å fare med. Ville bare tilføye at hvis han sender saken til inkasso, kan du bestride kravet. dette finnes det standardbrev om hos f.eks. forbrukerombudet, du sender simpelthen bare et slikt, fyller inn der du skal, og gir blanke. I brevet står det blant annet at du anmelder inkassobyrået hvs det ikke sletter kravet.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva faen skal han sende til inkasso?... han har sett varen. mottat varen og betalt varen..... Kjøpet er slutt!!!

 

du kanke sende inkasso på å få penga tilbake vel..... det er jo lattterilg...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

hva faen skal han sende til inkasso?... han har sett varen. mottat varen og betalt varen..... Kjøpet er slutt!!!

 

du kanke sende inkasso på å få penga tilbake vel..... det er jo lattterilg...

 

Er jo ikke alle som skjønner dette da, så egentlig er det ikke annet å gjøre enn å sitte å le av han.

Det neste blir sikkert at han truer med ågå til TV2 Hjelper deg :D

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen virker som om man nesten burde skrive en kontrakt uansett hva man selger, slik at man kan luke vekk idiotene som angrer/????? seg.... Virker som om beløpet er litt vel lite for at en advokat i det heletatt gidder å løfte fingeren, hvis da ikke advokaten skjeller han ut og forteller hvilken idiot han er.... å politi anmelde det ? ;) hehe ja jøss smart gjort, som om de ikke har nok å gjøre.....

 

 

DRIT i fyren. kommer aldri til å skje noe.....

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

Haha, for en latterlig fyr, som alle andre har påpekt her, han har ingenting å fare med. Ville bare tilføye at hvis han sender saken til inkasso, kan du bestride kravet. dette finnes det standardbrev om hos f.eks. forbrukerombudet, du sender simpelthen bare et slikt, fyller inn der du skal, og gir blanke. I brevet står det blant annet at du anmelder inkassobyrået hvs det ikke sletter kravet.

 

mvh oddi

 

Inkassobyråene har lov å ta imot krav det er tvist om, men kan ikke ilegge salær på kravet. Dem kan da enten sende ut anmodning på att du skal betale inn "skyldig" beløp eller sende kravet videre til forliksrådet. Når du har gjort en tvist om ett krav ender det som regel i forliksrådet om ikke du og den som sender kravet blir enige utenom. Men sende inkassobyrået kravet til forliksrådet er det du som må betale for det, rundt 1500 kr. Er du smart så sender du ett brev til han fyren om att du ikke er enig i hva han krever deg for og att du selv sender inn forliksklagen. Da kan du sende lovlig regning til han på "utgiftene" du har hatt med å skrive klagen. Den er fast på 740 kr som han må betale uansett dom i forliksrådet.

En annen ting er att du kan ta ting med ro så lenge han ikke har skrevet et ordentlig inkassovarsel til deg.

I et varsel skal det stå med overskrift INKASSOVARSEL samt att i teksten skal det stå: Dersom beløpet ikke er innbetalt innen 14 dager blir saken sendt til inkasso.

Står ikke dette i varselet eller att fristen er kortere enn 14 dager er ikke det gyldig. Og så lenge att varselet ikke er gyldig har han heller ingen skjellig grunn til å gå til det skritt å politianmelde deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ikke glem at han har KOMPISER innen polti da:)

 

si at du har kompiser innen torpedo miljøet så stiller dere likt:)

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 2 nye mailer. Virker som han skal få meg til å forstå "alvoret" ved å be meg møte opp ved Holmlia Politipost. Hvis jeg hadde vært han, så hadde jeg gitt faen, men hvis det var så viktig å få pengene tilbake, hadde jeg RINGT, og ikke sendt mailer eller sms-meldinger. Jeg klarer bare ikke å ta mailer og sms-meldinger så seriøst.

 

Viser til mailer av 27.05.04, og konstaterer med dette at du ikke møtte opp ved Holmlia Politipost som du ble anmodet om.

Som nevnt i e-post får altså en aller siste sjanse med å overføre kr.1063.- til min konto nr: **** ** ***** umiddelbart. Er ikke dette beløpet på min konto mandag 31.05.04, er du allerede informert om videre pågang.

 

Dette til din orientering.

 

---

 

Til orientering;

 

Beklageligvis faller mandag 31.05.04 på en helligdag, og det vil da ikke være mulig for deg å få overført penger til min konto.

Du får derfor med dette en utsettelse til Tirsdag 01.06.04 med å få overført pengene.

Ytterligere varsel om pågang vil ikke bli gitt!

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår