Gå til innhold

Right On Gatebilfestival

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by dr.enos.pork

Synes egentlig at hele greia sugde stort...

Hvorfor ikke markedsføre litt slik at folk vet om stevnet?

 

Jeg er helt enig i at hele greia sugde.

Publikumsfremmøtet var ikke så ille men det som er skuffende er at folk klager på at de ikke får kjøre, men når de først får et tilbud er det nesten ingen som tør kjøre, det ser ut som det finnes ei håndbok for unnskyldninger. Dere klager over at det er bare sure tunge amerikanere som kjører men da må dere jo stille opp så det blir noe annet enn amerikanere på stripa også, for de tør å kjøre uansett hvor dårlig det går.

Eieren av en Mustang som ikke fikk kjøre fordi den lakk olje lastet opp bilen på en henger og reiste langt opp i en eller annen dal for å hente en ny bil han kunne kjøre med, En brannmann lånte bort BMW,en sin til en teknisk kontrollør som løste lisens, han som var starter på lørdag løste lisens på søndag og stillte på stripa med en gammel Dodge Van, og dere sier dere ikke har bil som passer på stripa.

 

Selvfølgelig er det en fordel med markedsføring men det koster penger, og det er noe vi ikke har, det er derfor det ser ut som det gjør på Gardermoen Raceway.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Med 2 dagers forvarsel kan man ikke vente seg en flom av deltagere.

 

Hadde dere spurt admins her om å få reklamere litt så hadde kanskje over 3000 mennesker sett det hver dag, da hadde det kommet folk.

 

Det samme skjer jo på f.eks. "En dag på stripa", Ut i fra fordelingen på opphavsland på registrerte biler i Norge skulle vel V8-klassen bestått av ca.2 biler men det er jo en av de største klassene.

 

2 dagers forvarsel var omtrent det jeg fikk og jeg kjenner ikke så mange andre som leser Bilforumet heller.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk boxer.....

 

de sirompene er ikke inntressert i å tjene penger.....

 

serverer kun drittmat, hadde jo vært godt med litt å bite i når man er der.....sette opp en kiosk der de kunne ha solgt MASSE å tjent penger som grass!

 

Å gidde å sette 2 ord på NDRG siden er jo også ikke inntressangt,

 

kun BVP. som viser seg der og her .....alle de andre er helt borte!

 

Rart de finnes medlemmer der overhode.....

 

Men alle er jo SÅ GLADE for å kjøre i GRUSHUGEN....og mener alle burde være lykkelige over at noen gidder å fikse race der...???

 

Godt de finnes plasser som Mantorp !

De har forstått det!

 

Men å prøve å kopiere ? nei det ser de seg for gode til....

 

godt å få hosta opp litt, som flere deltagere/publikummere mener!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt konge på disse treffene på Ringbanen som Bilsport (og NDRG) står for. Men det er jo fordi folk dukker opp.

Det reklameres masse, og folk får tid til å planlegge og evt. sette istand bilene sine.

 

Hvis man vil at folk skal komme må man jobbe for å lokke til seg folk, og det trenger ikke koste penger i disse dager.

Men da må såklart arrangøren ha mer enn 2 dager på seg å reklamere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bead-lock

Husk boxer.....

 

de sirompene er ikke inntressert i å tjene penger.....

 

serverer kun drittmat, hadde jo vært godt med litt å bite i når man er der.....sette opp en kiosk der de kunne ha solgt MASSE å tjent penger som grass!

 

Å gidde å sette 2 ord på NDRG siden er jo også ikke inntressangt,

 

kun BVP. som viser seg der og her .....alle de andre er helt borte!

 

Rart de finnes medlemmer der overhode.....

 

Men alle er jo SÅ GLADE for å kjøre i GRUSHUGEN....og mener alle burde være lykkelige over at noen gidder å fikse race der...???

 

Godt de finnes plasser som Mantorp !

De har forstått det!

 

Men å prøve å kopiere ? nei det ser de seg for gode til....

 

godt å få hosta opp litt, som flere deltagere/publikummere mener!

 

Dette er det dummeste innlegget jeg noen gang har sett, og det sier ikke lite.

Hvis du noen gang har vært på Mantorp burde du sett hva som er forskjellen, Mantorp Park eies av en rik forretningsmann med flere bedrifter rundt omkring i Sverige, han eier også Knutstorp. Gardermoen Raceway som arrangerer løp på Gardermoen er en klubb med ca. 30 medlemmer og vi leier banen og 40 meter ut til hver side av grunneierene, i følge kontrakten kan vi ikke sette opp permanente konstruksjoner, vi kan ikke grave på området fordi det ligger for nær flyplassen, Mantorp kan brukes når som helst, vi kan ha 4 fastsatte løp + et par helger, da sier det seg selv at det er begrenset hva vi kan satse, ekspertise som tidtagere, resque-team må leies inn, vakter, bilettsalg, parkering leies inn.

Det finnes ikke vann og strøm på området, strømagregat og fordelingsskap leies inn og monteres i dagene før hvert stevne.

Kiosk-salget har tidligere vært leid inn, det tok vi over i år og det første vi gjorde var og redusere prisene, om maten har blitt bedre får andre bedømme.

Du sier vi ikke er interessert i å tjene penger, tidligere har vi blitt kritisert fra streetracing miljøet fordi de mente vi tjente penger?

Jo, vi er interresert i og tjene penger, det er også grunnen til at vaktene nå i helgen gikk rundt i depoet å stoppa folk uten billett som hadde kommet gjennom skauen.

Det finnes folk som bruker 800-1000 timer i året for at det fortsatt skal finnes ei stripe som det kan kjøres løp på i Norge og andre bruker store beløp fra egen lomme for at dette skal gå rund, hvis du er så missfornøyd så gjør heller en innsats, men regn ikke med at du blir rik på det, vi er den eneste EM-arrangøren uten noen fast ansatte og sånn vil det nok være i lang tid fremover.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget til Bead-lock var jo helt på trynet. Jeg er fristet til å kalle han en idiot men jeg er redd idiotene blir fornærmet…

Ut i fra forutsetningene som Bjørn Vidar og gutta har bør vi vel være fornøyde med at det er mulig å se Dragracing i norge. At de faktisk gjør det mulig å arrangere EM under slike forhold er jo imponerende.

Stå på! ( men gjør noe med markedsføringen…).

 

Hva med et samarbeid med Gatebil ? De har jo startet på bunn med 100 besøkende på et ford-treff på rudskogen og har i dag 12000+ (betalende) besøkende.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære BVP....

 

Har vært på mantorp de siste 10 årene som deltager og turist.....

 

Var med på de fleste stevnene i det som het Nordick Pro Street Cup.

 

Har vært på mange av "flyplass stevnene" i NDRS.

 

Så jeg har en viss ide om hva jeg sier....

 

Å hvor mange av faste ligaen fra gardemoen møtte vi der????

 

MEGET få!

 

Bare det at folk er så mye hyggeligere i sverige,stemningen er litt mere, ha det moro, isteden for paragrafrytteri!

 

-------------------------------

Krittisert av hvem i streetrace miljøet,?????

alles innteresse å få ett skikkelig annlegg!

----------------------------------------

 

å hvis det trengs mennesker på dugnad så hvorfor i H:....te kommer det aldri opp noe på hjemmesiden noen uker i forkant , så folk kunne ha tatt en tur å hjelpa til litt???:confused:

 

---------------------------------------------------

 

Gatebil folket hater Normal dragrace, så de har vel ingen innteresse av å gjøre noe der....eller?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til de som legger masse fritid og timer for å få det til å funke!

 

-------------------------------------------

 

 

Men det er sirompe bevegelsen vi vil tillivs.

 

For det finnes folk med status,penger,makt og kontakter til å få igang store ting , men det nytter jo ikke vis folket i styre ikke kan håtere slikt!

 

 

 

Kanskje en idee ville ha vært å bygge en ny stripe på ett område som man kan få ett permanent annlegg??

 

For folk vil kjøre, å de vil betale....vis de føler de får noe igjen for det!!!!!!:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til de ildsjelene som gidder å arrangere dragrace på Gardermoen...jobber sammen med en av dem og vet å mange timer han legger ned på det.

Men for å komme med litt konstruktiv kritikk: Media og da tenker jeg ikke på blader og aviser men internett...... der har NDRG et stort forbedringspotensiale.......:rolleyes: finner jo knapt nok resultater i fra stevnene..det siste jeg fant var juni -03...:mad:

Og forhånds omtale for kommende stevner...

Hva med et samarbeid med AMCAR for å få til oppdaterte sider? de burde kunne avsette resurser til det!

Tror faktisk det er veldig viktig å få ut informasjon på nettet, både på div. forum sider og hjemme sider !! Det er internett som er ungdommens medie i dag og skal vi få noen ettervekst/rekrutering så må det satses der!!!

Right On var vel med arrangør på helgas stevne og når ikke hjemme sia til Krabberøden har info om det som skal skje...ja hva skal en si:rolleyes: ikke opdatert siden i fjor den heller!!!

Dette er ikke ment som sur maga kritikk...men som et tips for å få fart i arrangemangene :) klarer en å få litt blest rundt det en driver med og det går i "medvind" så går ting litt lettere etter hvert :D Stå på videre....:D :D

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart store muligheter for å markedsføre seg på nettet ja, uten att det trenger å koste noe serlig. Bare flaks att jeg fikk med meg att det var noe arrangemang. Leste det på bilforumet, natt til lørdag.

 

Det med att man ikke trenger ha en super bil for å stille til start er jo delt da. Ingen som syns det er stas å bare se 15+ tider... Men klar, greit med en normal bil innimellom, i allefall når man var så få biler som denne gangen. Men flere gromme biler, vil trekke flere folk!

 

En ting jeg syns er litt merkelig, er att dere ikke kunne slippe ut to biler i forkjellig klasse samtidig. Kjipt å kjøre mot samme bilen hver enste gang!

 

Men for all del, bra med slike arrangemanger.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår