tosk Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Er d mulighet for å sette en 850 motor 20V framhjulstrekker i en 240? altså snu den å bygge til bakhjulstrekker...!?? er dette mulig? bare en tanke altså.. peaCe Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 ja selvsagt! finns jo en hel del svensker(og sikkert noen norsker) som har gjort dette..som du sikkert vet så er det mange som har rekke 6ern i 240,en 5er tar mindre plass bortsett fra fordelern... Holder selv på å mekke på en 5er nå,men den skal nedi en 960... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by maxis ja selvsagt! finns jo en hel del svensker(og sikkert noen norsker) som har gjort dette..som du sikkert vet så er det mange som har rekke 6ern i 240,en 5er tar mindre plass bortsett fra fordelern... Holder selv på å mekke på en 5er nå,men den skal nedi en 960... jeg har motorfester for å montere 850 motor i 940 :p ikke at det har noen relevanse, men.. hehe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by DaButcher jeg har motorfester for å montere 850 motor i 940 :p ikke at det har noen relevanse, men.. hehe Har allt jeg trenger til 5ern bortsett fra stempler som passer til de kraftigere rådene...fått tak i noe deler til 6ern da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 sylinder service har vel mye gøy av stempler og råder? :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Originally posted by Mambo sylinder service har vel mye gøy av stempler og råder? :D ja, men de bestiller fra krb-trading... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Originally posted by maxis Har allt jeg trenger til 5ern bortsett fra stempler som passer til de kraftigere rådene...fått tak i noe deler til 6ern da? ja, jeg har byttet til meg bensinpumpe. jeg mangler bare bunnpanne m. medfølgende oljerør + tankpumpe. mao. jeg er ca. 2000kr i deler unna mitt mål. i arbeid: 10.000kr.. dvs. jeg bygger ikke selv, men betaler ti lapper for jobben. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 10 lapper faktisk ;) nice betaling det :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Skal vel "endelig" dra og hente t5 motorn i morgen nå,greit med en ekstra fridag..Håper på å få tilbake prosjekt "s90r" ifra lakkering til neste helg.nok å gjøre til helga tror jeg,skal forresten skru ihop framfelgene på tirsdag(superstar grandeur),har kjøpt bredere ytter ringer.Kant er tingen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 maxis. HIV FREM BILDER :D:D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Originally posted by Mambo maxis. HIV FREM BILDER :D:D Tja,har en masse byggebilder,men det er jo ikke før nå det begynner å ligne på bil,må vel fixe noen når den har fått et lag lakk.forhåpentligvis neste helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 få frem bilder fra du begynte og oppdater etterhvert :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 tja,hadde bare scanner`n funka så...Har fått henta t5 motorn nå,så har nok å "stri" med forover nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fast4all Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Maxis: hva gjør du med fordelern?? Direct fire??? Siter Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by 2Fast4all Maxis: hva gjør du med fordelern?? Direct fire??? Tja.Planen jeg har for motorn er ikke så veldig store,så det jeg skal gjøre er å bytte råder/stempler(nyere kraftigere type)bytte til "glt" kammer,bytte til nye innsuget+et portet nyere grenrør,bytte til større turbo.(19t,kkk? hvem vet) samt få mappet motorn..anslår 300-350 "riktige" hk..kjøper et "special" fordelerlokk så jeg kan ha den bak toppen.ellers er det bare å fixe en plate og sette den foran....altså jeg skal bruke originale styresystemet...Fikk også tak i en 2000mod 2,4t i samme slengen,hva som skjer med den får man se..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg