cyanide Skrevet Mai 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2004 Skal montere tåkelys på A4'en i dag. Har vært å kjøpt lykter og original tåkelysbryter. Plugga brytern i kontakten som lå i knappe-panelet. Ble lys i bryteren, og grønt lys når den blir slått på. Men, er det noen som vet hvor disse ledningene ender opp? Kan jeg finne de igjen i sikringsboksen eller noe? Er jo egentli bare styrestrøm til relèet jeg trenger.. Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by cyanide Skal montere tåkelys på A4'en i dag. Har vært å kjøpt lykter og original tåkelysbryter. Plugga brytern i kontakten som lå i knappe-panelet. Ble lys i bryteren, og grønt lys når den blir slått på. Men, er det noen som vet hvor disse ledningene ender opp? Kan jeg finne de igjen i sikringsboksen eller noe? Er jo egentli bare styrestrøm til relèet jeg trenger.. Har planer om å montere tåkelys med orginalbryter jeg også.Men da jeg åpna panelet kunne jeg ikke finne noen ekstra kontakt til denne bryteren..Hvilken årsmodell har du? Får man kjøpt komplett ombyggings-sett hos møller eller noe? Har lite troa på å begynne å rote med masse hjemmesnekra ledninger inni der...:D Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Jeg monterte tåkelys selv.. kjøpte kabelsett og bryter på biltema. Blei ikke så gærnt det.. Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Originally posted by TropicX Jeg monterte tåkelys selv.. kjøpte kabelsett og bryter på biltema. Blei ikke så gærnt det.. Hvor tok du styrestrømmen fra da? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Mai 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Min er 98 modell.. Tåkelysa er nå montert. Kjøpte hella linselys og tilpassa de i fangeren, sånn at det ser ganske originalt ut. Kontakten til tåkelysbryteren lå bak blind-dekslet som var atmed bryteren til tåkebaklys. Satt bare på bryteren, og målte med multimeter hvor jeg hadde strøm når bryteren var slått på, så trakk jeg bare ledning til relèet.. Ganske enkelt egentlig :) Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TropicX Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Originally posted by AudiA4_20V Hvor tok du styrestrømmen fra da? koblet en ledning fra batteriet til bryter så til relê'et, en annen ledning fra batteriet til rele, så kabel fra relet ned til lysene.. jord kobler rett i chassiet. <- Skirves det sånn :D ?!?!?!?! Siter PROSJEKT PASSAT1 '98 PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen NÅ ~ VW Passat GTE '16 X ~ VW Passat `08 SportLine X ~ VW Passat `98 X ~Audi A4 `95 Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cyanide Skrevet Mai 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Ja, det blir rett sånn :D:D Siter '07 Mercedes C Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Mai 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Ahhhh!! Finner ingen ekstra kontakt!!!:mad: :mad: :mad: :mad: :confused: Edit: Får jeg kjøpt org.ledningsnett til tåkelys hos Møller??Noen som vet? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Vekker denne tråden til live fordi jeg lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan få ordna ledningene/kontakten fra de blind-dekslene og fremover? Har ingen ekstra kontakt der så jeg stusser litt på hvordan jeg skal få gjort dette =/ Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keikooo Skrevet Mai 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2007 Min er 98 modell.. Tåkelysa er nå montert. Kjøpte hella linselys og tilpassa de i fangeren, sånn at det ser ganske originalt ut. Kontakten til tåkelysbryteren lå bak blind-dekslet som var atmed bryteren til tåkebaklys. Satt bare på bryteren, og målte med multimeter hvor jeg hadde strøm når bryteren var slått på, så trakk jeg bare ledning til relèet.. Ganske enkelt egentlig :) husker ikke hva de linselyktene heter og ca hva de koster? Siter [-]Saab 95 2.0t se - 2001 [x]Audi A4 1.6 - 1997 [x]Audi 80 2.0 - 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaPute Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 husker ikke hva de linselyktene heter og ca hva de koster? Lyketene heter micro DE og koster ca 1200kr Siter Joachim »[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001 »[x] Volvo V70N 2.0T 2001 »[x] Volvo S60 2.0T 2001 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voffe Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 hvordan er det dere gjøre dette egentlig? Har så kjempe lyst til å få ordnet noen tåkelys på min a4 (1995) også, men her er et(eller noen) problem(er) jeg ser: - Orginal fanger, jeg har orginal fanger og ser de fleste som ettermonterer tåkelys har en uorginal fanger og bare putter lykten bak et gitter eller noe slikt. - Hvordan får dere hull i de deksjelene i org. fangeren, eller lager dere ikke hull men kjøper nye med hull i? - Hvordan fester dere de i fangeren? - Det der med rele osv. hvorfor ikke bare jord-lampe-bryter-plusspol? - Jeg er også i tvil på hvilken lykt som er aktuell, og hvordan de faktisk ser ut^^ :helpme: Dette har sikkert blitt spurt om masse ganger før, men er så mye styr rundt disse tåkelysene at jeg går helt i spinn.. Får jeg til dette, uten å bruke tusenvis av kroner på det, så setter jeg sammen en liten guide på dette, for har ikke funnet noen guider som har kommet med noen gode svar på hvordan jeg skal få til dette.. Edit: kom kanskje på feil plass dette men :s Siter 2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart) 2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs) x2005 Toyota Corolla 1.4TDI x1995 Audi A4 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 - Hvordan får dere hull i de deksjelene i org. fangeren, eller lager dere ikke hull men kjøper nye med hull i? Enten kan du gå løs på dekslene som sitter der med en dremmel og lage hull, eller så kjøper du nye deksler fra den amerikanske utgaven av A4'n. - Hvordan fester dere de i fangeren? De fleste lager noen braketter ut av metall, patentbånd, whatever og skrur de fast i fangeren og lysa. - Jeg er også i tvil på hvilken lykt som er aktuell, og hvordan de faktisk ser ut^^ Hella Micro lysene fungerer perfekt :) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
voffe Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Takker for svar så fort Al3x :) Enten kan du gå løs på dekslene som sitter der med en dremmel og lage hull, eller så kjøper du nye deksler fra den amerikanske utgaven av A4'n. Det her er noe som klør litt i hodet mitt.. har lest den guiden som er i FAQ tråden ang dette, men klarer bare ikke å stole helt på det her :s Hvor bestiller man dette? for at jeg skal få dette til så må jeg nesten ha en butikk jeg kan gå til å få de til å bestille for meg, eller så må jeg ha en nettbutikk av et slag. Ingen som har peil på hvor mye de her koster? eller en enkel måte å få bestillt på? Siter 2000 Audi A4 1.8TQ Avant (snart) 2000 Toyota Celica T23 GT (Til salgs) x2005 Toyota Corolla 1.4TDI x1995 Audi A4 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Denne er enkel å grei... Laget av Hella. Har man orginalbryter, kobler man bare 86 inn på NL på bryteren og setter 85 rett på jord. EDIT: Trådstarter fant det vist ut... Lar denne ligge her for det. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg