Gå til innhold

Skyline drøm oppe igjen

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

Har noen sett de nye godkjenningsreglene?

Titt her:

http://www.amcar.no/nyheter/indexjulbyr1.html

Er det bare jeg som er trøtt (og lei av alle skrivefeilene i denne tråden), eller vil dette si at bilene som søs.en til nissan-skyline angivelig har fått eller er i ferd med å få godkjent i USA kan uten problemer importeres til norge? Dog muligens med ekstra avgifter til USA (frakt og reg.avg der), men de trenger altså ikke godkjennes av f.eks. TUV?

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by pro_sniper

Hmm.....

Det som slår meg er:

 

1. Hvorfor skal man ta bryet med å importere S2000 fra Japan eller USA når man kan gå til sin lokale Honda-forhandler og bestille en? S2000 får man skilter på uten problemer.

 

2. RX7-er florerer det av i Tyskland, og disse får du også skilter på i Norge uten problemer. Og kanskje viktigst av alt - kjøper du en som har gått i Europa slipper du høyreratt.

 

Jeg ser derfor for meg at import av S2000 og RX7 type kjøretøy fra Japan/USA ikke er særlig lukrativt.

_____________________________

 

Når jeg først poster, kan jeg også si noen ord om å få skilter på Skyline.

 

Jeg har planer om å ta inn en høyrerattet sportsbil som ikke er typegodkjent i Norge, fra England. Dette er riktignok ikke en Skyline, men den er kun laget for et høyrerattet marked i Japan og England. I prosessen har jeg møtt mange av de samme problemstilingene som nevnes rundt registreing av Skyline i Norge.

 

En dag for litt siden tok jeg derfor kontakt med en regelkyndig person som jobber i biltilsynet, og satte meg ned en times tid sammen med han for å diskutere problemstillinger rundt registrering av bilen jeg ønsker å ta inn.

 

Det som kom frem i møtet var at uansett hva norske myndigheter måtte mene om at bilen "min" skal ha skilter eller ikke, så kan jeg som en siste utvei uansett kjøpe et "unntakssertifikat" fra TUV i Tyskland som gir meg rett til å få skilter på bilen både i Tyskland og her i landet dersom jeg av en eller annen grunn ikke skulle få skilter på den på "normal" måte. Dette sertifikatet koster bare noen få tusenlapper. Men dette mente han ikke ville bli nødvendig i mitt tilfelle.

 

Poenget er: Når det er mulig å kjøpe et slikt sertifikat for bilen jeg har tenkt å ta inn, er det merkelig om det ikke også skulle vere mulig å gjøre med Skyline.

 

Krasj-testing av den typen som nevnes i denne tråden ("ta inn 10 biler og krasje dem for å få typegodkjenning") er ikke tema i det hele tatt for "min" bil, selv om den ikke er typegodkjent i Norge i dag. Jeg har derfor vanskelig for å se hvorfor dette skulle vere nødvendig for Skyline.

 

Et spørsmål helt til slutt: Hvor mange Avensiser og Civicer tror dere norske myndigheter har krasjtestet i år? Tenk på den en stund.....

___________________________________

 

Bare mine $0.02.

 

-jk

 

heisann, har du hørt om bruktimport? selvsagt er en nesten hvilkensomhelst japansk bil billigere importert og tollet inn , enn tillsvarende bil kjøpt i norge, med de rette kontaktene.. slik er det bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxmix

 

heisann, har du hørt om bruktimport? selvsagt er en nesten hvilkensomhelst japansk bil billigere importert og tollet inn , enn tillsvarende bil kjøpt i norge, med de rette kontaktene.. slik er det bare..

 

Og har lavere annenhåndsverdi. Og har rattet på feil side.

Og det tar lang tid å få bilen. Og det er mer risikabelt. Og man har ikke mulighet til å få prøvekjørt bilen først. Osv osv osv osv

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår