Gå til innhold

hjelp til å velge...

Ranger emnet


Anne_-

Anbefalte innlegg

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by G_Yog

6n kommer jo i 60hk den og da... og er i grunn fornøyd med den.. går veldi greit å kjøre over fartsgrensa.. liker 6n best jeg da.. Nettopp kjøpt meg en 6n til.. 99' som har gått 60tkm... Men om den ikke skal styles på noen måte så er kanskje 6nf penere... men klart vi har jo sett gembopene 6nf også.. btw:. Dra inn tunga..

 

Gembopene? hva er det?

 

kanskje du mente "kembo pene" ? uansett så er hverken gembopene eller kembo-pene et ord.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for 6N. Den har mye kulerer design en 2000 modellen iallefall hvis du tar en CC. :)

 

som tidligere sagt så er jo 2000 mod et mer fornuftig kjøp, men man bør kjøpe det man har lyst på (eventuelt rå til).

 

Og det er jo mulighet for å finne en CC som ikke er gått så langt da.

 

Ellers kan du jo lete hos bilfirmaer og kjøpe en der slik at du får bruktbilgaranti med på kjøpet. kan spare mye penger slik selv om prisen er litt høyere. (sparte mye på det selv).

 

Følg hjertet ditt, og ta en CC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Ikke sportsutgave, vanlig Highline med mye utstyr - og absolutt ikke sportsstoler :rolleyes:

 

Fornuft sier 2000 ja, men når hadde fornuft noe å si for oss med bildilla?

Hadde fornuft regjert hadde vi alle kjørt Hyundai Atos puke

 

Styla 6N er mye tøffere enn standard 2000, derfor 6N! sombrero

 

Hadde vel f**n meg ikke vært fornuftig å kjøpt en hyundai Atos, leide en slik i hellas, og makan til møkkabil skal man lete lenge etter. Den var direkte ubehagelig å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hva med å jobbe ekstra mye i sommer, og finne deg en Golf 4 eller A3 med TDI motor da?

 

Veeeeel... Jeg har 180.000 å ta av,+ at jeg fortsatt får 3k hver mnd. til jeg fyller 20. Men måtte jo sette grensen et sted.

 

Ja, jeg kunne ha tatt på meg flere vakter på sykehjemmet i sommer. Men jeg jobba mer enn jeg hadde godt av i fjor sommer, og var helt utslitt da skolen begynte igjen i fjor høst.

Dessuten så skal jeg male huset og shine opp ellers rundt huset/garasjen + at vi skal pusse opp en av leilighetene i Oslo. Jeg får det egentlig travelt nok.

Så jeg skal ikke bare daffe rundt i sommer, er jo ikke fullstendig slask:op

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Ubehagelig, men holdbar ;)

 

Har sjøl kjørt Atos :(

 

Når er det man bør begynne å bytte slitedeler på en "gammel" polo, da? rundt 120.000km? Er så redd for å kjøre rundt et halvt år, og plutselig så ryker noe skikkelig dyrt. Det er den fordelen med 2000mod. er så mindre sjanse for at noe ryker. Det kommer jo selvfølgelig ann på hvordan den er kjørt.

Har liksom på følelsen av at en "rånebil" er mere utsatt enn en som er blitt kjørt normalt. ;)

Det samme med gamle damer som sjåfører, jeg vil ikke ha en bil som er blitt kjørt på 4000 omdreininger konstant.

 

I følge pappa så er det viktigste for meg.. uhm... at serviceheftet stemmer..? Han er nok veldig mistenksom, siden han har innbilt seg at ALLE skrur tilbake km-tellern og kjøper falske servicehefter osv..

Jeg så f.eks. på en 2000 mod. polo. Da han fikk høre at eieren hadde utført servicene selv siden han jobba på et VW verksted var plutselig den bilen uaktuell.

Helst skulle jeg vel bestilt en bil fra VW og fått den med en gang den trilla ut av ferga.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Når er det man bør begynne å bytte slitedeler på en "gammel" polo, da? rundt 120.000km? Er så redd for å kjøre rundt et halvt år, og plutselig så ryker noe skikkelig dyrt. Det er den fordelen med 2000mod. er så mindre sjanse for at noe ryker. Det kommer jo selvfølgelig ann på hvordan den er kjørt.

Har liksom på følelsen av at en "rånebil" er mere utsatt enn en som er blitt kjørt normalt. ;)

Det samme med gamle damer som sjåfører, jeg vil ikke ha en bil som er blitt kjørt på 4000 omdreininger konstant.

 

I følge pappa så er det viktigste for meg.. uhm... at serviceheftet stemmer..? Han er nok veldig mistenksom, siden han har innbilt seg at ALLE skrur tilbake km-tellern og kjøper falske servicehefter osv..

Jeg så f.eks. på en 2000 mod. polo. Da han fikk høre at eieren hadde utført servicene selv siden han jobba på et VW verksted var plutselig den bilen uaktuell.

Helst skulle jeg vel bestilt en bil fra VW og fått den med en gang den trilla ut av ferga.

 

dynamo min røyk på 50 000km... dempere ble byttet på 60 000km... nå skal jeg bytte bremse klosser/skiver....

 

på 120 000km bør du ta register reim bytte... men det koster ikke all verden..

 

mitt service hefte er 100% korrekt :)

(alle servicder er fulgt hos merke verksted)

 

sats på bil med service hefte.. uten tvil...... :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerreima kan vær viktig og vær oppmerksom på selv før 120000..

Jeg skulle bytte vannpumpe på min da den var gått 70000km, så tenkte jeg liksågodt kunne skifte registerreima også.

Da var reima helt oppmorknet, og mekanikerene som kiket på den sa at den kom til og ryke hvert øyeblikk.

Er bare sjeleglad for at den vannpumpa røk:D

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by superpolo

Gå for 6N. Den har mye kulerer design en 2000 modellen iallefall hvis du tar en CC. :)

 

som tidligere sagt så er jo 2000 mod et mer fornuftig kjøp, men man bør kjøpe det man har lyst på (eventuelt rå til).

 

Og det er jo mulighet for å finne en CC som ikke er gått så langt da.

 

Ellers kan du jo lete hos bilfirmaer og kjøpe en der slik at du får bruktbilgaranti med på kjøpet. kan spare mye penger slik selv om prisen er litt høyere. (sparte mye på det selv).

 

Følg hjertet ditt, og ta en CC. :)

 

Det skal ikke være en CC, det skal være den blå, eller ingen CC i det hele tatt;) Jeg er også enig i at 6N KAN bli pene, men om man kjøper en helt original så må man bytte litt lykter/fanger/senkesett/felger osv.

Om jeg kjøper 2000mod. så blir det bare felger og senkesett. Evt. sette på spredere. Jeg synes egentlig ikke bakfangeren er så veldig fin heller, men jeg har ikke peiling på hvor jeg finner styling, hvor mye det vil evt. koste og hva jeg har å velge i.

 

Merker selv at jeg heller mer og mer mot 6N2 nå ( = 2000mod, eller tar jeg feil?)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår