Gå til innhold

hjelp til å velge...

Ranger emnet


Anne_-

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha bil, men sliter med hva jeg skal kjøpe. Jeg har i hovedsak lyst på polo, mest fordi vw/audi er to bilmerker jeg stoler på. EGentlig så vil jeg ha a3, men det er litt begrenset hva som finnes av det rundt 100k.

Et annet problem er at pappa bestemmer over pengene mine til jeg fyller 18, den 24.09, og han godtar ikke hva som helst.

 

Enten så skal jeg ha 2000mod. en sånn som denne, for eksempel

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=397469&username=hammerborgbil

 

Om jeg kjøper en sånn så må jeg nesten sette på senkesett, den er egentlig ikke noe god å kjøre uten. Men ellers kommer jeg ikke til å gjøre noe med den. Og, for å være ærlig så er det eneste jeg liker spesielt godt med 2000modellen, de blanke frontlyktene og interiøet.

 

Men, det frister også å kjøpe en litt "modda" bil sånn som denne:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4339868&sid=1387432108125525&pos=58&rub=202

 

Så, jeg lurer egentlig på om jeg skal være innmari fornuftig eller kjøpe den tøffeste bilen.

 

Om noen har noen bedre forslag ang. hva slags bil jeg burde kjøpe mottas de med takk. Den skal ligge rundt 100.000kr + - og kilometer KAN IKKE være over 100.000. Det trenger heller ikke være av de største motorene, men absolutt ikke mindre enn 1,4l/60hk. Det kan ikke være rust på den, og uansett ikke eldre enn 95mod.

( ja, jeg vet jeg er kresen ;) )

Noen som har noen erfaringer, evt. forslag som de vil dele med meg?

 

RESULTATET ER PÅ SIDE 9. :D

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greit å være kresen på bil. Er jo en del penger å ut med.

Selv ville jeg valgt 2000 modellen. Fordi den er nyere, kan velge selv hva du vil gjøre med den, muligens ikke skamkjørt.

Synes også 2000 modellen er penere enn den forrige.

Når vi får råd skal samboeren min få seg en slik en. Hun og driter i motor. Hun går mer på farge og utseende. Hehe. Og hun vil helst ha Polo. Foruten BMW Z4 da. Men det er jo en annen pris vi snakker om da.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toomuch

Det er kvinner likt, samme vilken bil det er, bare den er rød:rolleyes:

 

jeg er nok litt nøyere med bilen enn at den skal være rød;p. Jeg har litt mere peiling på bil enn det.

Jeg personlig synes at 60hk høres fryktelig lite ut. Men den dro overraskende bra den 2000mod. vi prøvekjørte.

Og, jeg gidder ikke style bilen, siden jeg ikke får noe igjen for det, annet enn oppmerksomhet. Da kjøper jeg heller en ferdig styla, så kan selgeren heller tape penger;)

Jeg DRITER ikke fullstendig i motor, nei. Hadde jeg hatt råd til forsikringa så hadde jeg tenkt mest på det. Men, som sagt.. Pappa vil ha 2000mod, og jeg vil ha color consept'en;)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toomuch

Det er kvinner likt, samme vilken bil det er, bare den er rød:rolleyes:

 

Kånå vil ha litt mer enn d. Dessuten like hu ikkje røde biler. Ville ikkje hatt d sjøn jaffal. Og d e g enige i. Eg vett godt koss d e å polera ein rød bil. Og kem tror du må polera TO biler?

Hu ska ha mørk grå, sølv eller svart.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en tøffere 6N!

(sier en som sjøl har hatt 2000-modellen ;))

 

2000 modellen har stivere karosseri, som også er helgalvanisert (12 års garanti mot gjennomrusting), og bedre lydisolering.

 

Dashbordet er også myyyye kulere i 2000-modellen.

 

Men 6N er jo et mer vellykka design synes jeg.

Og klarglass frontlamper til denne fins jo å kjøpe nå :)

 

Jeg kjøpte 2000-modellen kun for å få den nye 1,4 TDI-motoren, siden jeg kjører mye og den kunne chippes til å gå virkelig bra!

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Kjøp en tøffere 6N!

(sier en som sjøl har hatt 2000-modellen ;))

 

2000 modellen har stivere karosseri, som også er helgalvanisert (12 års garanti mot gjennomrusting), og bedre lydisolering.

 

Dashbordet er også myyyye kulere i 2000-modellen.

 

Men 6N er jo et mer vellykka design synes jeg.

Og klarglass frontlamper til denne fins jo å kjøpe nå :)

 

Jeg kjøpte 2000-modellen kun for å få den nye 1,4 TDI-motoren, siden jeg kjører mye og den kunne chippes til å gå virkelig bra!

 

Takk for godt tips. Du kjørte vel kanskje en sportsutgave? For den 2000mod. jeg prøvekjørte hadde så absolutt ikke stivt karosseri.

Etter posten din å dømme så høres jo 2000mod. ut som et bedre valg. Jeg gidder som sagt ikke å style bilen selv. Uansett om jeg kjøper 6N eller 2000mod.

Det eneste som er dumt med 2000mod. er jo den pittelille motoren. 60hk er jo ikke mye, men du kommer da opp i fartsgrensene og litt over.

Det som er dumt med 6N, er at det er en eldre bil, som har gått lengre, og slitedeler osv. er det på tide å bytte ut ( hvertfall ikke lenge til om den har gått 100.000km ) Det er jo også større sjans for at det er problemer med bilen jo eldre den er.

 

humf, jeg sliter. Har da heldigvis noen måneder til på meg før jeg får brukt for bilen.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg Anne så ville jeg valgt 2000 mod pga fornuftig...men JEG er en større tilhenger av 6N pga designet på den.............Men bra du er litt opptatt av motor og farge...det liker jeg!

Men det du sier om km stemmer ikke helt...leter du lenge...Frem til du bilr 18 så kan du finne 6N som har gått 60-70000km....

Broren min fant en 95 mod i Porsgrunn som hadde gått 75000 som han kjøpte til kona....Tror de ga 90 for den(bra pris for km og ultrastrøken bil)

Det er sånne biler man må leite etter.....i avisa her på Lørdag sto det en 89mod Polo til 10000kr......den hadde gått 58200km!!!!!!!!!...men disse dukker jo opp skjelden da..........

 

Lykke til med kjøp og krangling med 2000modell pappaen din....

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

Forresten kult at du vil ha VW eller Audi....det syntes vi som er med i VW Audi club er litt kult......Er du litt påvirka av faren din kanskje????(kjører han A6 el noe....?)

 

Vel, det er vel egentlig de to biltypene jeg har mest peiling på selv. Ja, pappa kjører en a6 2003mod. 1,9tdi. drar bra den;)

 

Jeg har spart til bil fra jeg var 14 + at jeg har arva endel, og de pengene har kosta meg mye smerte, tårer og blakke helger... Hehehe, neida. Men de pengene betyr mye for meg, derfor er jeg opptatt av å få mest mulig igjen for de.

 

For å være helt ærlig så har jeg rett og slett ikke lyst på gammel bil. Ja, jeg kan jo være heldig og finne en gammel som har gått lite, men aliekvel.. det frister ikke. Dessuten, så er jeg livredd for rust. (ja, jeg vet at sjansene for rust er mindre jo mindre den er kjørt )

Jeg har jo hele sommeren, og godt er det. Så slipper jeg hvertfall å ende opp med en drittbil som er kjøpt helt spontant. Venninna mi, f.eks. kjøpte seg en 1990mod. Ford Fiesta 1,4l som hadde gått 100.000km. for 35.000kr (!!)Nå, 5mnd. senere har hun måttet bytte bremseskiver og styrestang. skikkelig bomkjøp.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Takk for godt tips. Du kjørte vel kanskje en sportsutgave? For den 2000mod. jeg prøvekjørte hadde så absolutt ikke stivt karosseri.

Etter posten din å dømme så høres jo 2000mod. ut som et bedre valg. Jeg gidder som sagt ikke å style bilen selv.

 

Ikke sportsutgave, vanlig Highline med mye utstyr - og absolutt ikke sportsstoler :rolleyes:

 

Fornuft sier 2000 ja, men når hadde fornuft noe å si for oss med bildilla?

Hadde fornuft regjert hadde vi alle kjørt Hyundai Atos puke

 

Styla 6N er mye tøffere enn standard 2000, derfor 6N! sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6n kommer jo i 60hk den og da... og er i grunn fornøyd med den.. går veldi greit å kjøre over fartsgrensa.. liker 6n best jeg da.. Nettopp kjøpt meg en 6n til.. 99' som har gått 60tkm... Men om den ikke skal styles på noen måte så er kanskje 6nf penere... men klart vi har jo sett gembopene 6nf også.. btw:. Dra inn tunga..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår