Gå til innhold

hjelp til å velge...

Ranger emnet


Anne_-

Anbefalte innlegg

Originally posted by Anne_-

 

Det skal ikke være en CC, det skal være den blå, eller ingen CC i det hele tatt;) Jeg er også enig i at 6N KAN bli pene, men om man kjøper en helt original så må man bytte litt lykter/fanger/senkesett/felger osv.

Om jeg kjøper 2000mod. så blir det bare felger og senkesett. Evt. sette på spredere. Jeg synes egentlig ikke bakfangeren er så veldig fin heller, men jeg har ikke peiling på hvor jeg finner styling, hvor mye det vil evt. koste og hva jeg har å velge i.

 

Merker selv at jeg heller mer og mer mot 6N2 nå ( = 2000mod, eller tar jeg feil?)

 

6N2 er den nye modellen ja.. 6N er i fra 95-98...

 

er gla jeg satset på 6N å ikkje 6N2.. :)

 

men hadde vært kjedeligt viss alle tenkte litt... du har pm forresten

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by PoloDude

HeY!

Et tips(selv om CC er ut og 2000 mod ruler mer hos deg nå)

I motorbørsen denne uka står det en rød cc som ikke har gått langt og som ikke er vinterkjørt....helt ferdig styla...130`kr........

 

en cc til 130 000kr ?

er du en av de som tror at du får igjen alle pengene når du kjøper plastikk ? ;)

du får en 16v med lav kmstand og ferdig stylet(om du vil) for en billigere penge.............

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

I følge pappa så er det viktigste for meg.. uhm... at serviceheftet stemmer..? Han er nok veldig mistenksom, siden han har innbilt seg at ALLE skrur tilbake km-tellern og kjøper falske servicehefter osv..

Jeg så f.eks. på en 2000 mod. polo. Da han fikk høre at eieren hadde utført servicene selv siden han jobba på et VW verksted var plutselig den bilen uaktuell.

Helst skulle jeg vel bestilt en bil fra VW og fått den med en gang den trilla ut av ferga.

 

Hva er vitsen med å kødde med km stand på en Polo a....:rolleyes: ;)

 

Forrige eieren av min tok service selv, ser ikke helt problemet... ;)

Om det ikke er Gran Auto han jobbet på da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloDude

HeY!

Et tips(selv om CC er ut og 2000 mod ruler mer hos deg nå)

I motorbørsen denne uka står det en rød cc som ikke har gått langt og som ikke er vinterkjørt....helt ferdig styla...130`kr........

 

har sett den. frista ikke så veldig mye.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Hva er vitsen med å kødde med km stand på en Polo a....:rolleyes: ;)

 

Forrige eieren av min tok service selv, ser ikke helt problemet... ;)

Om det ikke er Gran Auto han jobbet på da...

 

Hehe. Altså, servicehefte holder i massevis for meg, men pappa er nok mere mistenksom enn meg ( kanskje fordi han skrudde tilbake km-tellern selv..? ;) )

 

Vi skal faktisk på Gran Auto neste uke og prøvekjøre en TDI som står der. Den er uansett ikke aktuell å kjøpe, men hadde jo vært morsomt å prøvekjøre den i tillegg til en 1,4l.

 

Etter mine erfaringer så ligger polo TDI ( 75hk ) på rundt 120-130k. Kanskje pappa er villig til å betale resten..?

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Hehe. Altså, servicehefte holder i massevis for meg, men pappa er nok mere mistenksom enn meg ( kanskje fordi han skrudde tilbake km-tellern selv..? ;) )

 

Vi skal faktisk på Gran Auto neste uke og prøvekjøre en TDI som står der. Den er uansett ikke aktuell å kjøpe, men hadde jo vært morsomt å prøvekjøre den i tillegg til en 1,4l.

 

Etter mine erfaringer så ligger polo TDI ( 75hk ) på rundt 120-130k. Kanskje pappa er villig til å betale resten..?

 

1.4 tdi har vel 75hp og kan vel chippes til nesten 100...

men en 1.4 bør du prøve og styre unna.... viss du f.eks har 3 stk i bilen så kan du glømme alt så hette akselerasjon..

sats på 1.6 eller 1.4 16v :)

 

tdi er fun :cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at Seat = VW/Audi?

Seat Ibiza er en morsom bil å kjøre, selv med 1,4! Den er stiv og sportslig i standardversjon, men litt senking og felger gjør jo sitt for utseendet..

 

Kjørte en 1,4 Ibiza som leiebil, og ble veldig overrasket over hvor artig den var å kjøre, selv med liten motor. Trodde det ikke gikk ann!!!

 

Seat har litt større verdifall enn VW kanskje, men det er jo en fordel om man kjøper brukt - billigere i innkjøp. Og billigere deler.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Har du tenkt på at Seat = VW/Audi?

Seat Ibiza er en morsom bil å kjøre, selv med 1,4! Den er stiv og sportslig i standardversjon, men litt senking og felger gjør jo sitt for utseendet..

 

Kjørte en 1,4 Ibiza som leiebil, og ble veldig overrasket over hvor artig den var å kjøre, selv med liten motor. Trodde det ikke gikk ann!!!

 

Seat har litt større verdifall enn VW kanskje, men det er jo en fordel om man kjøper brukt - billigere i innkjøp. Og billigere deler.

 

Hvor mange hk var det i den du leide da?

 

Jeg har forresten sett litt på seat og, men jeg får meg ikke til å like de bilene. De er jo ikke så forskjellige fra polo, men de er rett og slett ikke pene fordet. Mulig jeg bare er vrang, men ;)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Hvor mange hk var det i den du leide da?

 

Jeg har forresten sett litt på seat og, men jeg får meg ikke til å like de bilene. De er jo ikke så forskjellige fra polo, men de er rett og slett ikke pene fordet. Mulig jeg bare er vrang, men ;)

 

Hvor mange hk? nei 3-4 kanskje? aner ikke men mener det var 1,4 motoren i hvert fall. Gikk som ei bøtte møkk rett frem, men klarte å ha det utrolig artig for det!

 

Litt senking og kanskje styling, så blir de litt pene også. Du burde prøvekjøre, for du blir ikke sjøsjuk slik som i VW (nå har jeg ikke prøvd Polo men..)

 

Har kjørt en Ibiza GTi (1,8l) grisesenket og digre felger for lenge siden (kompis), og trodde den var så stiv pga senking/felger. Senere prøvde jeg nevnte 1,4l, og ble overrasket over at ibiza faktisk var veldig stiv fra før. :)

 

Så kan man spørre seg om dette bare er fjærer/dempere, dvs. om du oppnår like morro mye morro i en Polo ved å slenge på senkesett (og felger)..

 

Vet ikke årsmodeller, men her har du de forskjellige ibizaene.

Den GTi-en jeg kjørte litt, var 2. røde fra høyre, mens 1,4l leiebilen var den hakket nyere:

 

http://www.seatcupra.net/wallpaper/wall_ibiza_s.jpg

 

(Morro med stive ting, ikke sant? :D )

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

 

 

 

(Morro med stive ting, ikke sant? :D )

 

Ha ha ha ha! det skal jeg love deg :D

 

Men altså, polo uten senksett er jo uansett uaktuelt, den bouncer verre enn rumpa til beyonce.

 

Men, sånn helt utseendemessig så synes jeg ikke de var noe fine. Og jeg vil ikke ha en bil som jeg ikke synes er noe spesielt fin. Jeg skal ha en bil som er tilnærmet perfekt ( etter mine kriterier ), og jeg kommer til å bli så glad i den at jeg kommer til å sove i garasjen den første uka.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Ha ha ha ha! det skal jeg love deg :D

 

Men altså, polo uten senksett er jo uansett uaktuelt, den bouncer verre enn rumpa til beyonce.

 

Men, sånn helt utseendemessig så synes jeg ikke de var noe fine. Og jeg vil ikke ha en bil som jeg ikke synes er noe spesielt fin. Jeg skal ha en bil som er tilnærmet perfekt ( etter mine kriterier ), og jeg kommer til å bli så glad i den at jeg kommer til å sove i garasjen den første uka.

 

Hehe skjønner.. Skal du ha en bil som er perfekt, så ville jeg spart litt til. Jeg levde med lappen i 4 år før jeg kjøpte bil, og angrer ikke et sekund nå for at jeg ventet og sparte...

 

Men hadde førsøkt å presse årsmodell-grensa litt. Og kanskje km. OK, kanskje de må repareres litt, men du verden så mye mer bil du får for penga.

 

Snakka med han kompisen som hadde Ibiza GTi-en på telefon nå, han hadde sett en tilsvarende bil (97mod 5dørs 142000km) til 70000,-. Da får man en bil som går bra og ser kul ut (spesielt med senk og felg). Koster kanskje litt mer å forsikre en bil som har GTi i navnet men..

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår