Gå til innhold

hjelp til å velge...

Ranger emnet


Anne_-

Anbefalte innlegg

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

 

At du ikke gidder å starte på noe prosjekt skjønner jeg, men jeg vil anbefale deg å gjøre det. Tror du vil få mer glede av det.

 

Vil ikke si at du invisterer bra om du kjøper ganske så ny første bil. Seff kan det jo være bra, men det er kun få prosent som kjører gjennom første året uten uhell. Derfor anbefaler jeg på det varmeste en Toyota Corolla 86-87 mod. Starter så og si alltid, med veldig få feil. Du gidder ikke bruke 5000 på en bil som holder 1 år, men vil heller ha en bil til 100 000 som synker 20 000 i verdi på et år?

 

At du kommer til å kjøre så utrolig forsiktig og kjøre mye penere har jeg hørt før fra andre :P hehe.men om de gjør det? næh :P

 

Men det er faktisk fakta det at jenter kræsjer mer i %-andel enn hva gutta gjør. La oss ta et eksempel: 1000 jenter og 3000 gutter tar lappen i år. 650 av jentene bulker eller kræsjer første året de har lappen, hvorav 1600 av gutta gjør det samme. "Ja, gutta står for det meste av kræsjinga, men gjør de det i prosent?" 65% av jentene og 53,3% av guttene.

 

Disse tallene er jo ikke helt korrekte, men det er faktisk slik det er. Var ihvertfall slik i fjor.

 

Men du får ha lykke til med bilkjøpet! :)

 

MVH Ken

 

ps. Gå for 2001-modellen enn en 6n polo. (Har skjønt at eldre biler er helt ute av bildet for deg.sta kvinnfolk...hehe) :P

 

bil er tapsprosjekt uansett , men for enkelte så er det en trygghet å ha en bil som starter hver dag.... som f.eks polo.....

 

min sto "vinter parkert" i 2 måneder og den startet uten NOE som helst antydning til "chinn ing" ;)

 

2001 mod er no fun :cool:

sats på 6N ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Anne_-

 

Nei, dæven.. Må man skifte bremseklosser på alle biler? :rolleyes:

 

Poenget mitt er at hun ble grundig lurt.

 

(Låsene virker ikke, styrestaga har ryki og bremseklossene var slitt til metallet 1/2mnd. etter eu-kontroll. Og det skrapet betalte hun 35.000kr for )

Heh.. har vært borti verre ;) Men det er ikke kult nei.

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

 

bil er tapsprosjekt uansett , men for enkelte så er det en trygghet å ha en bil som starter hver dag.... som f.eks polo.....

 

hun vil ikke kaste bort penga på plastikk som hun ikke for igjen en krone på, selv om hun skal ha senkefjører og felger, men ellers så er hun ikke så keen på å bruke penger på bil, noe jeg for høre hver gang jeg kjøper et eller anna til min:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rlsa

Da har jeg ville valgt den med minst motor, for det er litt vondt å se på at kvinnfolke kjører ihjel en BMW med skikkelig motor:D:D:D

 

(Du vet, kvinnfolk bak rattet.....)lol

 

hehe, men heldigvis så er det jeg som blir å kjøre den. Hun vil at jeg skal lære hun å kjøre bil, problemet er at jeg blir redd hver gang hun setter i gang golfen. Hun klarer ikke å vri på rattet. Blir for tungt for stakkars hun. Halvt filipiner og halvt spansk, så hu er jo ikke akkurat stor jente.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

 

bil er tapsprosjekt uansett , men for enkelte så er det en trygghet å ha en bil som starter hver dag.... som f.eks polo.....

 

min sto "vinter parkert" i 2 måneder og den startet uten NOE som helst antydning til "chinn ing" ;)

 

2001 mod er no fun :cool:

sats på 6N ;)

 

Ja jeg er helt enig i det du sier. Men ettersom hun har jo så mye penger å bruke på bil, så kunne hun jo ha spandert i en liten motorvarmer. Det koster ikke allverdens. ;)

 

Men om Anne her vil ha ny bil så skal ikke jeg forsøke å overtale hun til å kjøpe gammel. hehe. Jeg skjønner hun SÅ godt. Er sånn selv. Først fikk jeg overtalt madammen til å gå med på BMW-5 serien e34(hun ville ha 3-serie e36), og nå er jeg fullt i gang med å overtale hun til at vi blir enige om e39 :D (Koster jo ikke SÅ MYE MER da) ;)

 

Men håper Anne bestemmer seg før hun får lappen da, så hun har noe å rake rundt i.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

hun vil ikke kaste bort penga på plastikk som hun ikke for igjen en krone på, selv om hun skal ha senkefjører og felger, men ellers så er hun ikke så keen på å bruke penger på bil, noe jeg for høre hver gang jeg kjøper et eller anna til min:D

 

det jeg har av plastikk på bilen min kunne jeg selgt på 15 min uten og ha tapt noe penger på det ;)

men og selge en "ferdig stylet" bil lønner seg aldri....

 

men men

:cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

 

Ja jeg er helt enig i det du sier. Men ettersom hun har jo så mye penger å bruke på bil, så kunne hun jo ha spandert i en liten motorvarmer. Det koster ikke allverdens. ;)

 

Men om Anne her vil ha ny bil så skal ikke jeg forsøke å overtale hun til å kjøpe gammel. hehe. Jeg skjønner hun SÅ godt. Er sånn selv. Først fikk jeg overtalt madammen til å gå med på BMW-5 serien e34(hun ville ha 3-serie e36), og nå er jeg fullt i gang med å overtale hun til at vi blir enige om e39 :D (Koster jo ikke SÅ MYE MER da) ;)

 

Men håper Anne bestemmer seg før hun får lappen da, så hun har noe å rake rundt i.

 

Jeg skal ha ny bil, uansett. Jeg begynte å se etter biler til rundt 50.000. Nå er jeg over 100k;) Det blir fort litt dyrere enn man hadde tenkt. Jeg begynte å komme opp i pris først da jeg så på en audi coupe quattro 2,3l. Deretter begynte jeg å se på a3 1.8t, gikk ned til 1.6l. Har vært innom toyota yaris, ford focus, peugeot 206, nissan 100nx, 200sx, MR2 osv. Mye fornuftig og ufornuftig.

 

Originally posted by rlsa

Jaja....

Har du tenkt å bruke lang tid på å kjøpe en bil da????

Er det bare snakke på deg, denne tråden har jo pågått langt over en mnd nå!!!hmmmmmmmmm

 

Jeg har brukt lang tid, men har til gjengjeld JÆVLIG god tid, lille venn. Er jo bare dumt å ta det første og tilsynelatende beste man finner.

Har spart til dette siden jeg var 14, så kanskje du skjønner at jeg er litt ivrig. Jeg er bare ute etter tips og råd. Har vel kanskje mer eller mindre bestemt meg for hva slags bil det blir.

Jeg får nok bestemt meg i tide. Den røde polo'n var forresten solgt. Hjalp ikke å si at jeg kunne betale kontant så fort jeg fikk sett på den + tatt en NAF-test. Og det var ikke verdt å by over så fryktelig mye. Kommer nok flere sjanser håper jeg.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Jeg har brukt lang tid, men har til gjengjeld JÆVLIG god tid, lille venn. Er jo bare dumt å ta det første og tilsynelatende beste man finner.

Har spart til dette siden jeg var 14, så kanskje du skjønner at jeg er litt ivrig. Jeg er bare ute etter tips og råd. Har vel kanskje mer eller mindre bestemt meg for hva slags bil det blir.

Jeg får nok bestemt meg i tide. Den røde polo'n var forresten solgt. Hjalp ikke å si at jeg kunne betale kontant så fort jeg fikk sett på den + tatt en NAF-test. Og det var ikke verdt å by over så fryktelig mye. Kommer nok flere sjanser håper jeg.

 

min har kjørecomputer , alle servicer fulgt , 12x alu felger , el vinduer ++++ ;)

å 75 000km....

blir eu godkjent den 26 også , da ska også storservice tas ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

 

Jeg har brukt lang tid, men har til gjengjeld JÆVLIG god tid, lille venn. Er jo bare dumt å ta det første og tilsynelatende beste man finner.

Har spart til dette siden jeg var 14, så kanskje du skjønner at jeg er litt ivrig. Jeg er bare ute etter tips og råd. Har vel kanskje mer eller mindre bestemt meg for hva slags bil det blir.

Jeg får nok bestemt meg i tide. Den røde polo'n var forresten solgt. Hjalp ikke å si at jeg kunne betale kontant så fort jeg fikk sett på den + tatt en NAF-test. Og det var ikke verdt å by over så fryktelig mye. Kommer nok flere sjanser håper jeg.

 

Det er sant det... Men jeg er så utålmodig:) Jeg handler med en gang jeg finner noe jeg liker, og hvis jeg angrer meg, så kan jeg jo bare selge det:)

 

Men hvis dette er en bil du vil ha ei stund, så må man helst være sikker på at man blir fornøyd.

Lykke til:)

06 BMW 320D M-Sport

99 BMW 323IA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår