Gå til innhold

hjelp til å velge...

Ranger emnet


Anne_-

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zamot

 

Hehe skjønner.. Skal du ha en bil som er perfekt, så ville jeg spart litt til. Jeg levde med lappen i 4 år før jeg kjøpte bil, og angrer ikke et sekund nå for at jeg ventet og sparte...

 

Men hadde førsøkt å presse årsmodell-grensa litt. Og kanskje km. OK, kanskje de må repareres litt, men du verden så mye mer bil du får for penga.

 

Snakka med han kompisen som hadde Ibiza GTi-en på telefon nå, han hadde sett en tilsvarende bil (97mod 5dørs 142000km) til 70000,-. Da får man en bil som går bra og ser kul ut (spesielt med senk og felg). Koster kanskje litt mer å forsikre en bil som har GTi i navnet men..

 

 

Jeg har spart 180.000, men jeg har satt grensa på rundt 100.000. Kilometeren skal ikke være over 100k km uansett, da er ikke bilen perfekt lengre;) Vil jo helst unngå reparasjoner siden jeg ikke har allverden i månedslønn og har planer om å studere i noen år til. Og bil skal jeg ha fra den dagen jeg får lappen. pappa er såpass lite hjemme at å låne bilen hans over lengre tid enn noen timer ville vært umulig.

 

Ja, jeg kunne kjøpt en rusten, gammel 2'er golf, men det er jo en grunn til at jeg har spart så mye, så lenge ikke sant? ;)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Anne_-

 

 

Jeg har spart 180.000, men jeg har satt grensa på rundt 100.000. Kilometeren skal ikke være over 100k km uansett, da er ikke bilen perfekt lengre;) Vil jo helst unngå reparasjoner siden jeg ikke har allverden i månedslønn og har planer om å studere i noen år til. Og bil skal jeg ha fra den dagen jeg får lappen. pappa er såpass lite hjemme at å låne bilen hans over lengre tid enn noen timer ville vært umulig.

 

Ja, jeg kunne kjøpt en rusten, gammel 2'er golf, men det er jo en grunn til at jeg har spart så mye, så lenge ikke sant? ;)

Ja, enig med det meste du sier der. Kan være billigere å kjøpe en god nyere bil enn en billig gammel bil.

 

Men det med at over 100k km er ikke bilen perfekt, er jeg ikke helt enig i. Ingen bil er "perfekt" når den har 50k eller 120k, men poenget er at forskjellen trenger ikke være stor.. Hvert fall ikke i forhold til kjøpsprisen. Men selvfølgelig, har du (eller far) satt en grense så er det ditt valg. Og det er sikkert lurt på mange måter.

;)

 

Ta for eksempel Ibiza eksempelet, med en pris på 70k ville du hatt 30k til å fikse den. Da hadde den blitt "perfekt", og du hadde fått en bil som var mye tøffere og morsommere enn selv en splitter ny 1,4 Polo...

 

Ganske lurt at du ikke bruker alle penga på å kjøpe selve bilen, for det koster jo ganske mye å ha den også. (Det baller fort på seg med senking, stereo, årsavgift, forsikring, bensin, rep/EU osv..)

 

Uansett, lykke til med bilkjøp (og senking, styling og alt som hører til)!!

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Ja, enig med det meste du sier der. Kan være billigere å kjøpe en god nyere bil enn en billig gammel bil.

 

Men det med at over 100k km er ikke bilen perfekt, er jeg ikke helt enig i. Ingen bil er "perfekt" når den har 50k eller 120k, men poenget er at forskjellen trenger ikke være stor.. Hvert fall ikke i forhold til kjøpsprisen. Men selvfølgelig, har du (eller far) satt en grense så er det ditt valg. Og det er sikkert lurt på mange måter.

;)

 

Ta for eksempel Ibiza eksempelet, med en pris på 70k ville du hatt 30k til å fikse den. Da hadde den blitt "perfekt", og du hadde fått en bil som var mye tøffere og morsommere enn selv en splitter ny 1,4 Polo...

 

Ganske lurt at du ikke bruker alle penga på å kjøpe selve bilen, for det koster jo ganske mye å ha den også. (Det baller fort på seg med senking, stereo, årsavgift, forsikring, bensin, rep/EU osv..)

 

Uansett, lykke til med bilkjøp (og senking, styling og alt som hører til)!!

 

 

altså, 100.000 er ikke nødvendigvis perfekt, men det er en grei grense.

Jeg tenker mere på at jeg liker selve bilen, at den er i god stand, holder lenge, er god å kjøre, ser bra ut enn at den har GTI motor. Motor str. kommer ikke nødvendigvis høyest på prioriterings lista mi, liksom;)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Anne_-

altså, 100.000 er ikke nødvendigvis perfekt, men det er en grei grense.

 

Akkurat det fremhever poenget mitt. Det er mange som tenker deg, at 100000 er en "magisk grense", og dermed skal man ikke langt over 100k før bilene har fallt mye mer relativt i pris. Men ferdig med den diskusjonen. Grensa er tydeligvis satt!

 

Originally posted by Anne_-

Jeg tenker mere på at jeg liker selve bilen, at den er i god stand, holder lenge, er god å kjøre, ser bra ut enn at den har GTI motor. Motor str. kommer ikke nødvendigvis høyest på prioriterings lista mi, liksom;)

 

Skjønner skjønner! Men med 100 lapper vil mange mene at ALLE tingen over kan bli opp fyllt, selv uten å få en bil som må repareres hele tiden...

 

:)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

 

Skjønner skjønner! Men med 100 lapper vil mange mene at ALLE tingen over kan bli opp fyllt, selv uten å få en bil som må repareres hele tiden...

 

:)

 

jau, men seat ibiza er ikke den bilen, det er den for stygg utseendemessig til. Du får komme med bedre/andre forslag;)

 

Edit: faen så dårlig jeg er på orddeling.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Har gått litt bort fra 2000-mod på noen av bilene under, men det skal være mulig å få tak i under 100k km og 100k kr.

Peugeot 206 el 306

Alfa Romeo 156 T SPARK

Honda Civic

Rover 200-serie

Smart Passion ;)

VW Gold III el IV

98 Polo 1,6

 

Peugeot har jeg prøvekjørt. De hadde en 99mod til salgs for 119k. 1,4l. Det er fine biler, men jeg føler at jeg får litt mere for pengene om jeg går for polo, og at jeg dessuten vil trives bedre med bilen.

 

Honda civic frister ikke.

 

Rover'n er jo classy biler det, men koster vel kanskje mer enn det smaker?

 

Smart? NEI;)

 

Golf vil jeg heller ikke ha. Dyrere forsikring, og dessuten så har jo "alle" på hadeland det.

 

polo 98, ok. Men for at den skal bli pen ( eller perfekt;) ) så må jeg style den litt, evt. kjøpe ferdig styla ( vet ikke om du har sett den cc'n jeg har sikla på? )

 

Tusen takk for gode forslag:)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by toomuch

Hadde gått for den sølvgrå '01 modellen uten tvil

 

hvorfor det?`

 

( hjelper å få vite om det er bare personlig smak, fornuft eller om det er andre grunner. )

 

Den sølvgrå selges forresten uten senkesett.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 mod har en motor som gjør at det blir utroligt kjedeligt å kjøre(snakker om den så skal selges)...

et mininum bør være f.eks 6N (95-98) med 75hp.... men 6N2 med 1.4 tdi har 75hp org. og chippes vel til nesten 100 og 250Nm... den er nok kjekk...

men ville ikke satset på 1.4 reine bensinl.. min mening :)

 

sats på 6N :cool:

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

2001 mod har en motor som gjør at det blir utroligt kjedeligt å kjøre(snakker om den så skal selges)...

et mininum bør være f.eks 6N (95-98) med 75hp.... men 6N2 med 1.4 tdi har 75hp org. og chippes vel til nesten 100 og 250Nm... den er nok kjekk...

men ville ikke satset på 1.4 reine bensinl.. min mening :)

 

sats på 6N :cool:

 

He he;)

 

Altså, uansett hvilken bil det blir så blir det minimalt gjort med den foruten kanskje senkesett og felger. Trimming blir nok ikke aktuelt uansett.

 

Skal jo gå på skole i et par, tre år til. Spørs med penger da, vet du;)

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår