Laaars Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Forresten rakriste... blri bilen godkjent med den motoren du nevnte? Er den bolt-on? AUDI 2.0 MOTOR Kmstand 200.000. Prisant. kr 1.000,- Tlf. 93685039 (Akershus) Da har man jo hele motoren, bare bytte toppen og kanskje noe andre ting? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Originally posted by Laaars Forresten rakriste... blri bilen godkjent med den motoren du nevnte? Er den bolt-on? Da har man jo hele motoren, bare bytte toppen og kanskje noe andre ting? om du tar orginal 2.0l audi motor og putter oppi en 1.8 gti golf så skiller det bare 3hk. dette får du godtkjent (har snakket med biltilsynet) men det var ønskelig med skivebremser bak og stabstag oppe/nede foran og bak. men så fort du begynner med det andre jeg snakket om så må du selv gå å snakke med biltilsynet og legge frem planene dine. for da forlanger de litt mer av prosjektet ditt. jeg har selv ikke vært til godkjenning, men er jo heller ikke ferdig, men føler at jeg har en god dialog med biltilsynet under oppbyggingen. de er ganske hjelpsomme så lenge ikke alt blir rot og virker useriøst Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Så lenge du ikkje har gjort noko med motorn så ein ser tydleg at den er trimma(turbo, ombygg til 16v, eller keith black 528) Er det ikkje vits i å godkjenne. Blir aldri oppdaga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Men da tenker jeg... om den originalt bare har 3 hk. ekstra, er det verdt bryet? Hadde vært litt morro å klemt ut all effekt GTI motoren var god for... uten turbo. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggis Skrevet Mai 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2004 Skaff deg en 2 liter 16v med to dobble webere, med kam, effektanlegg og slikt skal du såvidt tippe 200hk. Turbohester er kjedelig :) Skikkelig sugemotor er tingen! Ikke så altfor dyrt, kjørbart og ikke minst holdbart. Må ha no sånt i bobla etterhvert.. Kanskje du vil kjøpe min 1.8gti med to dobble 40mm webere da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 Det spørs på prisen ;) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mai 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2004 Sugemotor er da på ingen måte bedre enne turbomotor, einaste ekstra på turbomotorn som kan ryke er turbon. Som har ein lavealder på 100- 500000km. Ein 1.8 liter med 200hk turbomotor vil ha maks effekt lenge før ein sugemotor. Så når sugemotorn jager på masse turtal vil den jo bli meir slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Ellingsen Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Hallois! Var innom TS-Racing på Lørenskog for et par dager siden og spurte for (skikkelig) morro skyld, om hvor mye de ville ta for å lage meg ett enkelt lite nusselig turbosett til golfen min.... Kom ut derfra, med tanker om at jeg sannsynligvis ikke skal dit igjen.... Han som stod i disken skulle da ha 150,000,- av meg for å bygge noe sånnt! Da nådde vi ca 180 hester sa han!!!! Ja JØSS sa jeg bare da! DET blir LIIITE aktuelt! Han ville ikke "hjelpe" meg på en måte, og faktiskt anbefalte meg å HELLER kjøpe meg en 4'er Golf GTi og chippe den... Men det var jo ikke DET jeg var der for å spørre om. Da lurer jeg fælt på hvor mange 10-talls millioner det tydligvis må ligge i "R4R"'n til Tommy! Siter Owner of: -93 Audi S2 2.2 -85 Opel Rekord 2.0S LS (Står og støver nedl) -83 Golf Rabbit 1.8 GTi. (Står og støver ned) -83 Golf 1.8 GTi (står og støver ned) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Laaars Men da tenker jeg... om den originalt bare har 3 hk. ekstra, er det verdt bryet? Hadde vært litt morro å klemt ut all effekt GTI motoren var god for... uten turbo. :) selvsagt er det verdt det.. du får mer dreimoment og mer potensial til videre utbygging. høyere komp får du og! så det betyr ingen turbo, men det virker som det er sugemotor som gjelder for deg? motoren min har gått greit frem til nå.. var på bugrun i helga, og foruten dynamobytte i charlottenberg så har det ikke vært noe probs. men i dag merka jeg tenningsbank bedre enn tidligere (for høy komp) så nå må jeg se å få bestilt time til finjustering. benka forresten bilen i bugrun, fikk desverre ikke effektmåling pga mistanke om tenningbank :( men men.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.