tobias1600 Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Bladde litt i haynes manualen. Konklusjon: Må hele dashen av for å bytte en j***** pære i speedon? Og rattet? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 jepp ;) du klarer kansje å smyge instrumentet ut på sia av rattet:P ganske teit.. men sånn er vw Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 Skjønte kanskje ikke helt men en trenger ikke ta av rattet for å få ut speedoet. trenger bare ta av den rammen rundt speedoet og varmeapparatet! Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 hvis du har små fingre, kanskje du klarer å stikke handa opp under ifra. Må bare ta vekk det dekslete som sitter der. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet Mai 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2004 det like greit å bare sku ut ramma i dashn... tar deg 15 minutt Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 ramma i dashbordet skjuler vel de to skruene som holder instrumentpanelet fast også, så hvordan skulle du fått det ut uten å løsne den? at rattet må av er bare sprøyt også, hvis ikke du har et ratt som er enda større enn et orig. vw ratt (noe som nesten er praktisk umulig å oppdrive). du løsner dekselet foran sikringsboksen og ramma rundt alle brytere osv, så har du fri adgang. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 noe jeg sleit litt med var at jeg ikke fikk ut selve "kassa", speedometer huset liksom..hele dritten, da speedo wiren satt fast.. denne må ut denne og? eller kommer man til uten å ta ut den? spessiel teknik? dårige minner med blodige knoker er alt jeg har fra pærebytte :( hehe kanskje fordi jeg ikke kan teknikken...:mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Skift alle pærene når du først er ut med det, så slipper du og ta ut speedon igjenn om 2 måneder :D Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by vwgolf2 noe jeg sleit litt med var at jeg ikke fikk ut selve "kassa", speedometer huset liksom..hele dritten, da speedo wiren satt fast.. denne må ut denne og? eller kommer man til uten å ta ut den? spessiel teknik? dårige minner med blodige knoker er alt jeg har fra pærebytte :( hehe kanskje fordi jeg ikke kan teknikken...:mad: speedo wiren må seff også ut, denne er enkel å få ut. det du gjør er å dra hele instrumentpanelet rett frem mot deg for å få plass bakom. så trykker du sammen speedowiren og drar den av. voila, piece of cakis. for dere som fortsatt tviler så kan jeg jo atter igjen nevne http://www.4130-products.com med bilde + howto på akkurat dette. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by Orph Jeg holder på med en litt artig mod. på mitt speedometer nå (har ikke skilter, så jeg kan ta meg god tid!). Jeg har revet ut alle pærer i instrumentpanelet, og bytter de ut med LED pærer, samt to UV-katoder som jeg har modda til å sitte oppe i pæreholderen. LED-pærene skal monteres bak speedometerskivene (har fått tak i "gjennomsiktige" instrumentskiver!), slik at belysningen kommer "bak" skivene, og nålene skal males med fluoriserende maling ! Resultat: Bakenfrabelyst instrumentpanel, slik som sitter på golf IV mm. Slenger ut bilder nå jeg er ferdig ! Kult, jeg har gjort det samme for en stund siden. LED lys trenger man nemlig aldri å bytte igjen, og de er mye sterkere en vanlige pærer.. det eneste jeg forsøker nå er å oppdrive skiver som er selvlysende i UV lys. men ellers er jeg veldig fornøyd.. akkurat nå bruker jeg 2 blå Led og en UV for å teste litt. Lykke til videre til deg.. gi meg/oss litt feedback når du er ferdig. artig.... :) Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 hva slags led bruker du? jeg kjøpte mine på microplex, de er på hele 8000mca, ikke dårlig lys iallefall. men J**** dyre Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg