Gå til innhold

Audi a6 2012

Ranger emnet


NikolaiH

Anbefalte innlegg

23 timer siden, NikolaiH skrev:

Hei jeg ser på en audi a6 2.0 177hk diesel. Den har gått 274k og hatt samme eier som kjøpte den ny i norge. Den har blitt godt fulgt opp med alle servicer og byttet regreim på 190k, noe formening om jeg burde styre unna på grunn av km eller kan dette være en fin bil?

Spørs hvilke forutsetninger du har selv. Må den på verksted for hver minste ting eller skrur du noe selv? Det er ingen garanti for at noen av komponentene på bilen ikke kan ryke når som helst.  Du bør også ha en liten buffer i reserve om det plutselig dukker opp påkost. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, opelduude skrev:

Spørs hvilke forutsetninger du har selv. Må den på verksted for hver minste ting eller skrur du noe selv? Det er ingen garanti for at noen av komponentene på bilen ikke kan ryke når som helst.  Du bør også ha en liten buffer i reserve om det plutselig dukker opp påkost. 

Hei, jeg klarer å skru selv om noe skulle dukke opp, den har også vært langkjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tjangsespill. Bilen kan kjøre 100000 km til uten problemer eller det kan bli en masse problemer etter 10 km, slikt vet man aldri og er vanskelig å forutse. Det jeg vet etter å ha skrudd en del bil i mange år et at ting blir slitt, uansett hvor "pen" eller hvor langkjørt den er. Et slitt hjullager eller vannpumpe er easy fix som de fleste klarer selv men om girkasse eller motor havarer så er jobben plutselig mye større og dyrere. Får bilen elektroniske problemer så kan det føre til store kostnader, husk på det, og det er ikke noe man vet på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår