Gå til innhold

Motorstopp 1.9tdi -07 mod.

Ranger emnet


Danna1984

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Danna1984 skrev:

Fant ut av feilen.

Turbinhjulet på eksossiden av turbo satt i stein, ikke mulig å flytte på?!?

Har fått tips av mekaniker hos et VW verksted om å bytte olje, oljefilter, luftfilter og dieselfilter når jeg bytter turbo.

I tillegg til å bytte oljerøret til turboen og rense rør/slanger og intercooler som et forebyggende tiltak slik at ikke lignende skjer med evt ny turbo.

 

Nå har jeg sjekket pris og helt ny turbo fra VW-forhandler og norske nettbutikker som selger deler. Her er det uaktuelt å handle mtp pris sett opp mot bilens verdi (15-20k).

 

Noen tips til hvor jeg kan få overhalt, evt kjøpt brukt turbo som ikke koster skjorta?

 

@Jesper1201?

Sjekket ikke du turbo for en god tid tilbake? 

Ift. priser på turbo må du nesten bare sjekke rundt, men ja, originalt kan du bare glemme. 
Lurer på om ikke det er fra turboservice i Porsgrunn vi bestiller fra til kundebiler. 

Olje og filter skal skiftes ved bytte av turbo, luftfilter er ikke dumt å ta med hvis det er gammelt. 
Bytt olje tur/retur til turbo. 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket friskluftssiden på turbo ja, men ikke eksossiden etter jeg tok av v-båndklemmen desverre.

Men det ble sjekket etter jeg satte bilen inn på VGS her i bygda, noen mek-lærere som sjekket over alt og fant ut av det.

 

Fant grei pris på brukt turbo å tenkte at jeg skal bestille det og nytt olje tur/retur.

Har ny olje, oljefilter, luftfilter, dieselfilter etc.

+ At jeg skal rense intercooler.

 

Tenker en rens av eksoskjøler i samme slengen ikke er så dumt siden alt der er demontert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår