Jump to content

Audi A4 B7 1.8t quattro 2005 fusker

Rate this topic


Fyrstikker
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Har problemer med min Audi A4. Den fusker litt på tomgang og når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit.
Den begynner å riste litt og motorlampa begynner å blinke en stund før den forsvinner igjen under kjøring.
Dette skjer ikke hvis jeg bare ruser motoren.
Diagnose med Carly sier blant annet feilkode P0333. (Description: High Pressure Sensor (G65). 
Har byttet denne sensoren og nå lyser ikke ECON-knappen konstant (noe den gjorde før bytte av sensor og gåen sikring). Nå lyser den ikke når jeg starter bilen, men lyser konstant etter en liten stund.
Søker jeg opp denne feilkoden på nettet står det Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2) og ingenting om G65.

Noen som har forslag til hva dette kan være og hva som kan prøves?
 

Link to comment
Share on other sites

I stedet for å skifte deler i øst og vest så starter man med det enkleste. 

Hvordan står det til med tennpluggene dine? Det er et bra sted å begynne. Vet også at disse 1,8 t motorene spiser coiler og feil på tenning kan og resultere i feilkode på bankesensor

14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 

 

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, opelduude skrev:

I stedet for å skifte deler i øst og vest så starter man med det enkleste. 

Hvordan står det til med tennpluggene dine? Det er et bra sted å begynne. Vet også at disse 1,8 t motorene spiser coiler og feil på tenning kan og resultere i feilkode på bankesensor

Glemte å skrive det. 

Har akkurat byttet alle tennplugger og en coil. Lignende problem oppsto og da var det feilkode på misfire cylinder 4, og neste dag gikk den på bare tre sylindre. Fant da ut at det var den ene coilen som var gåen.

Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, opelduude skrev:

Høres egentlig ut som du har en eller flere coiler som er på vei til å ryke. 

Uten å kjenne noe mer til bilen din så ville jeg ha byttet de 3 andre coilene. 

Den er god, da skal jeg prøve det!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
På 4/24/2021 den 11:01 PM, opelduude skrev:

Høres egentlig ut som du har en eller flere coiler som er på vei til å ryke. 

Uten å kjenne noe mer til bilen din så ville jeg ha byttet de 3 andre coilene. 

Byttet de resterende coilene og det problemet ble borte!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Lavb7
      Hei har ett problem med b7en min (b7 1.8t BFB quattro) som ikke holder på tomgang, kom hjem fra ferie etter en uke der bilen har stått i ro, startet bilen og kjørte 45 min hjem. Dagen derpå skulle jeg starte bilen og det gikk ålreit men den døde ut etter 2-3 sekunder, prøvd med gass inne og ute, cluth inne og ute men ingenting hjalp. Tok av kontakten på gasspjeldet å ser det er no for form væske, trolig olje både på pluggen og i kontakten på spjeldet. Kan det være defekt gasspjeld som er årsaken? Har ikke lest ut feilkoder enda.
    • By FrkQuattro
      Okei! Jeg har en A4 1,8TQ 2004modell. Som ikke klarer å holde jevn strøm ved bruk av varme, men på tomgang uten å bruke varme, lys osv så holder den seg på 12,7 på batteriet. Har bestilt ny dynamo så håper det løser problemet! Men vil bare ha deres mening?
    • By mesmra
      Heisann. Jeg har et problem med en 2003 A4 Avant Quattro B6 8E5 2.5 V6 tdi AKE 180hk. Bilen starter og kjører aldeles normalt, men spontant slutter turbo å slå inn og motorlyden endres. Lyden blir skarpere, som om man hører metallet som beveges tydeligere. Den blir treg på gassen, og nekter å passere 3k rpm. Om jeg setter den i fri og setter klampen i bånn drar den seg opp til 3k rpm, blir liggende der litt, og slepper deretter av på gassen av seg selv (selvom jeg bånner den). Rett før den kommer ned til 2k rpm blir motorlyden normal igjen og feilen forsvinner, hvorpå motoren drar opp på 4k rpm i full fart og kan kjøres normalt. 2 minutter seinere er feilen plutselig tilbake. Dette forekommer uavhengig av motortemperatur. Jeg har blenda EGR (og åpna den igjen), skifta MAF og MAP, bytta de to elektroniske ventilene bak venstre lykta, bytta trykkregulatoren ved dieselfilteret, justert innsprøytning (og justert tilbake da det ikke hjalp), sjekka alle slanger etter lekasjer, rensa innsugsventilen som regulerer innsugsluft, bytta bremselyssensor (ikke relatert), bytta veivgiver og rensa turboen. Jeg har også gjort aktive målinger under kjøring og merket at idet feilen inntreffer går boost trykket til null. Alle feilkodene jeg hadde da jeg begynte er borte, med unntak av ikke relaterte ting som komfortelektronikk og slikt. Setter stor pris på om noen vet gode råd, for jeg er grundig lei.
    • By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)
       
    • By Ineemilie
      Hei. 
      Jeg har en Passat Alltrack 2012 modell (170hk) som nå har en knekt fjær forran. Da jeg kjøpte bilen var det satt på godkjent senkesett og vi må derfor bytte alle 4 fjørene. Er det noen her som har pleiling på hvilken fjører jeg burde kjøpe? (Originale) 
      Samt Mm og lengde på fjørna som er på disse bilene? Er så fryktelig mange lengder på alt mulig å velge mellom. 
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy