Gå til innhold

D3S Xenon

Ranger emnet


Andreasb8

Anbefalte innlegg

Må evt blir Osram night breaker laser eller Osram cool blue intense. 

De har ikke veldig grei pris de koster alt i fra 1600 til 2200 kr pr stk på nett. 

Anbefaler deg uansett å holde deg til kjente merkenavn når det gjelder xenonpærer da jeg har hørt flere skrekkhistorier at billige pærer med feil motstand har ført til ødelagt elektronikk og med dagens priser på frontlykter, så blir det fort billig med xenonpærer for "bare" 3000 kr. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Du er nok inne på noe, er vel greit å kjøpe fra en anerkjent produsent. Slitsomt måtte skifte pærer etter et par mnd. Så ekstralys.no hadde noe «billigere» varianter inne på 6000k de er ikke på lager lengere. De har gode led-pærer.

Husker forskjell på Osram NB halogen, de lyste bra. Prøvde også Osram cool blue halogen, var ikke litt «blå» engang :)

https://www.lysforbil.com/produkt.php?art=NO-OSRA66340CBI&gclid=Cj0KCQiAyJOBBhDCARIsAJG2h5cPPkWV-QvnYXiP12bO5kd8fpWWeNnig_161WYf9r-OJOrZbVVwaecaAgk7EALw_wcB 745,00 kr pr stk. Noen som kjenner til denne shoppen?

https://www.xenonkungen.com/no/produkter/xenonlys/xenonparer/d3s-xenonparer/d3s-xenarc-night-breaker-laser.html 2.295 NOK/PAR nice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp den "lys for bil" siden når jeg søkte etter pærer og den ser veldig shady ut. Pluss at det kommer fra utlandet. 

Xenonkungen er anerkjent og har handlet der selv for noen år siden. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, opelduude skrev:

Fikk opp den "lys for bil" siden når jeg søkte etter pærer og den ser veldig shady ut. Pluss at det kommer fra utlandet. 

Xenonkungen er anerkjent og har handlet der selv for noen år siden. 

Da er NIGHT BREAKER® LASER bestilt, kjedelig da jeg hadde lyst på noe 6000k fresht. Men er vel mye bedre lys disse. Kommer tilbake med rapport når jeg har mottatt lysene, om ønskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt jeg ikke så denne før nå.. 
Osram har noen som heter CBB (Cool blue boost), ikke E-merket, men det vil heller aldri bli lagt merke til. 
Pærene må faktisk bestilles fra utlandet da de ikke tas inn til Norge. Har kjørt med de i 2 år nå og de er ekstremt mye bedre enn vanlig D3S og tom. et godt hakk opp fra Nightbreaker. 
Gir et knall hvitt lys som kan direkte sammenlignes med LED hovedlys. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var lysa i bilen. Var overaskende enkelt å skifte. Tok biler som lovet. Merker stor forskjell. De gamle pærene var slitte, lyser nok 3-4gang bedre nå. Lysa har en klar hvitfarge. Kan ikke sammenlignes med LED 6000k,  som jeg hadde ønsket. Alt i alt et en god oppgradering, og et godt kjøp! Kan se fargeforskjell da tåkelysa er på, med led 6000k :)

Nærlys: https://imma.gr/101734xd5518

nærlys fra "cockpit": https://imma.gr/101735x716a5

Fjernlys: https://imma.gr/101736x57337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/15/2021 den 3:37 AM, Jesper1201 skrev:

Dumt jeg ikke så denne før nå.. 
Osram har noen som heter CBB (Cool blue boost), ikke E-merket, men det vil heller aldri bli lagt merke til. 
Pærene må faktisk bestilles fra utlandet da de ikke tas inn til Norge. Har kjørt med de i 2 år nå og de er ekstremt mye bedre enn vanlig D3S og tom. et godt hakk opp fra Nightbreaker. 
Gir et knall hvitt lys som kan direkte sammenlignes med LED hovedlys. 

Ahh, ja var egentlig noe sånt jeg var ute etter. Ser disse er up to 7000k. Neste pæreskift blir nok ikke med det første, blir sikkert ny bil før denne tid. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/15/2021 den 3:37 AM, Jesper1201 skrev:

Dumt jeg ikke så denne før nå.. 
Osram har noen som heter CBB (Cool blue boost), ikke E-merket, men det vil heller aldri bli lagt merke til. 
Pærene må faktisk bestilles fra utlandet da de ikke tas inn til Norge. Har kjørt med de i 2 år nå og de er ekstremt mye bedre enn vanlig D3S og tom. et godt hakk opp fra Nightbreaker. 
Gir et knall hvitt lys som kan direkte sammenlignes med LED hovedlys. 

Hei du, har du noe navn på sjappa, evt en link?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår