Gå til innhold

Calipper satt seg fast. Varmgang. Høy pris for reparasjonen?

Ranger emnet


AudiForFaen84

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde uflaks med bilen og måtte taues til nærmeste verkstedet. Det hele begynte med svidd lukt fra hjulene på venstre side front og da måtte jeg stoppe bilen da jeg kjente vibrasjon fra venstre side. Reparasjon ble gjennomført. Mekanikkeren sier at det var mye som måtte byttes ut. Syns regningen ble litt høy. Står vedlagt. Kan noen som har erfaring med disse reparasjonen se på dette og fortelle meg om dettr var litt for høy sum?

 

20190830_130855.jpg

20190830_130959.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye penger ja, men ut fra hva som er gjort så er det ikke urimelig. Ser mastersylinder også er skiftet (pga feil), uten dette kommer rep på ca 14000, derav drøye 5000 i arbeid.

Bare så du er obs, hjullagrene på 8P varer drøye 100k km, gjelder alle fire hjul. Har nettopp byttet alle fire på min, kom på drøye 3500 (12000 på verksted).

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene ser forøvrig riktig ut de, i kjapp hoderegning skiller det kanskje et par hundre kroner fra hva vi ville tatt for samme jobb. (Arbeidspenger)

Men jeg stusser litt på skifte av mastersylinder. Det er sjeldent den er defekt, og særlig på en bil som ikke er eldre enn 11 år. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen jeg har opplevd defekt mastersylinder er ved lufting på «gamlemåten», når man trykker stempel lenger inn enn det kommer ved normal bremsing. Alt fungerte perfekt før lufting. Åpnet mastersylinder og det var korrosjon inni sylinder der stempel normalt ikke vandrer under «normal bruk». Er nok et resultat av for sjeldne skift av bremsevæske, men er lenge siden jeg luftet på den måten, bruker nå kun trykkluft. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært borti en bil hvor mastersylinderen trenger å skiftes sånn uten videre. 

De burde heller ha skiftet nødvendige bremsedeler og sjekket om den ble i orden da. Virker litt som helgardering dette. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper de har byttet caliper bak og ikke dratt i parkbrems (får å få justeringen ut) og da opplevd svampete pedal, fordi stempel får for lang vandring da det har en tendens til å bli dratt langt tilbake når caliper er ny. 

Tipper skifte var helt unødvendig. 

Jeg har skiftet 2 mastersylinder siden jeg begynte å skru, den ene fordi eier selv hadde luftet på «gamlemåten» på en 20+ år gammel Mercedes og den andre ble byttet fordi det tidligere var brukt DOT4 bremsevæske på en bil som skulle ha LHM+, ergo er ingen av de «gått i stykker» av seg selv. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår