Reinhardtsen Skrevet Mars 21, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2019 Heisann. Jeg kjører en Audi A3 2011 1.6 Tdi. Den har gått 130 000. For noen dager siden begynte glødelampen å blinke under kjøring og bilen gikk i nødmodus. I starten holdt det å stoppe og starte motoren, så slukket lampen og jeg kunne da kjøre en del km før den kom tilbake igjen. Nå går bilen konstant i nødmodus. Fikk i dag lest ut feilkoder og de lyder som følger:P0407 - Exhaust Gas Recirculation Sensor B Circuit LowP046C - Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit range/performanceEr det rett og slett EGR som må rengjøres/byttes her? Det vet jeg er en kostbar reparasjon...Mvh Gjøran Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 21, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2019 Svarte på din PM. Defekt EGR/G212 er kjent feil på bl.a. 1.6 CR. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 22, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2019 Er bytte som gjelder, rense disse er ikke holdbart. Bytter i snitt én i uka av disse, så er et meget kjent fenomen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvorland Skrevet Juli 3, 2020 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2020 Jeg hadde samme problem, og har byttet ERG (mye jobb) kostet vel 2500 fra autoparts +toll. Men var nødt for å få kjørt regenerering av partikkel filer også før feilen ble rettet. Nå er det bare en temperatursensor så slår ut fra tid til annen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg