Erik143 Skrevet Mars 6, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2019 Hei Håper noen kan hjelpe med et par problemer med en Caddy Maxi 2009 modell. 1: Sentral låsen spiller ikke helt på lag - nøkkelen låser ingen dører (blinker rødt - og batteriet er nytt), og knappen i bilen låser alle dører foruten høyre skyvedør? Hva kan feilen her være? 2: Jeg har ikke kjørelys eller ryggelys på noen av baklyktene, men bremselyset ser ut til å fungere på begge to. Mistenker dog den ene pæren er død - men har en som er ny som jeg har testet i begge lyktene men som kun virker på ene siden. Noen som vet hva dette kan være? Jeg har ikke sjekket om tåkelys fungerer, kom jeg på nå. Og til slutt; sitter det noen flere sikringer noe sted foruten i motor rom og under rattet? Evt releer som kan ha tatt kvelden? Setter pris på all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 6, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2019 Lys og sentrallås er styrt fra komfort modul, så ingen sikringer eller reléer som er direkte tilknyttet problemene. Start med å ta ut baklampene og skift alle pærer, på den måten er du sikker på at alt er iorden der. Sjekk samtidig pæreholder og kontakt til pæreholder for korrosjon. Hvis alt er iorden (alle pærer og ingen skader), og det fortsatt ikke er lys må det tas en diagnose for å se hvilken type feilkode du får på de spesifikke lampene, og feilsøke deretter. Vdr. sentrallås på skyvedør så sjekk først og fremst kontaktpunkter i dør og karosseri for korrosjon eller skader, er det iorden visuelt er det mest sannsynlig en defekt låsekasse, noe som ikke er veldig uvanlig, men for å være sikker må det feilsøkes. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik143 Skrevet Mars 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2019 Takk for tips. Jeg skal få tak i noen mye pærer i morgen og prøve litt lit. Har du eventuelt en anbefaling til diagnoseverktøy? Og vedrørende låsekassen - er dette en enkel sak å bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 6, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2019 VCDS er desidert det beste til VAG, men finnes billigere som også gjøre endel av de enkle tingene som å lese/slette feil. Låsekassa er ikke vanskelig å bytte, men det er litt småknot siden den sitter i bakkant av døra. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik143 Skrevet Mars 8, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2019 Kjøpte en hos biltema, men det virker ikke som jeg får hentet ut all informasjonen uten noen passord på 5 siffer. Vært borti det før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2019 Det du kaller passord er gjerne feilkoder, de angir hva som er feil. Søk opp feilkoden i RossTech og du får mer info om mulige årsaker og løsninger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik143 Skrevet Mars 8, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2019 Greia er at det står «før inn passord: 00000» og man kan selv velge verdi å føre inn. Så det virker ikke som om det er noen feilkode som dukker opp heller.. og en annen sak - sentrallås knapp inni bilen låser nå alle dører, men nøkkelen låser ingenting. Kan nøkkelen ha «glemt» bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik143 Skrevet Mars 8, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2019 Og til info fungerer nå baklyktene :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 8, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2019 Som alltid, skriv gjerne hva problemet var/er slik at andre som får samme problem kan finne svaret i denne tråden ;-) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik143 Skrevet Mars 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2019 Vel, høyre baklykt fungerte tydeligvis ikke allikevel. Skjønner ikke helt hva som skjer, kan plugge den ut/inn og den er død, men prøver jeg dagen etter lever den igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik143 Skrevet Mars 9, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2019 Dette blir bare rot, så jeg får formulere meg litt bedre.. :) 1: Sentrallåsen på nøkkelen fungerer ikke mot bilen. Hva kan være feil? batteriet er byttet. 2: Blinklys i høyre baklykt lever sitt eget liv, og det virker ikke til at det er dårlig kontakt i tilkoblingen (ny pære) - hva kan feilen her være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg