Precis Skrevet Januar 4, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2019 A4 B8 Allroad.. Hatt bilen i garasjen et par dager. Byttet drivknute mansjett og bremseskiver fremme. Når jeg skulle starte bilen, så er instrument panelet 100% dødt. Hva i huleste har skjedd? Har kjapt gått over sikringene, men kan ikke finne noen ødelagte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precis Skrevet Januar 4, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2019 Kan også nevne at klokka i multimedieskjermen har stilt seg med halvannen time ca. Jeg vet den var korrekt før jeg parkerte bilen. Batteriet har ikke vært frakoblet, og det var nok strøm i haugevis for å starte bilen. Har riktig nok hatt tenning av og på noen ganger for å stille litt på rattutslaget for å komme bedre til drivknuten, samt at lysene står jo på noen minutter når man åpner dører, bagasjerom etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precis Skrevet Januar 5, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2019 Fått låne en diagnosetester og på "instruments" får jeg feilkode 00532, supply voltage-lower limit not reached. Noen forslag?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 5, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2019 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00532 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precis Skrevet Januar 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2019 Ja har sett den et par ganger. Batteri/dynamo kan det vel ikke være, da jeg ikke får opp noen andre feilkoder.. ? I henhold til den siden, tyder jo det på at det ikke er noe galt med instrument panelet, eller kan det like gjerne være det som har tatt kvelden? Noen som har et koblingsskjema, så kan jeg røve å koble det direkte til batteriet for å se om det skjer noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precis Skrevet Januar 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2019 Okei, kan instrument panelet (IP) konkluderes defekt? 1) Ladet batteriet i hele natt 2) Sikring til IP OK 3) Signal mellom sikringsholder og pluss på IP, OK 4) 12,7 Volt mellom pluss på IP og karosseri. 5) 12,7 Volt mellom pluss og minus på IP. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har slettet feilkoden mange ganger, men kommer bare tilbake. Forslag til mer feilsøking? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precis Skrevet Januar 10, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2019 Prøver igjen jeg, selv om det virker som om jeg snakker med meg selv her... :) Fikk tak i brukt instrumentpanel med samme delenummer som det jeg hadde. Dette fungerer, men det er jo slik "component protection", samt at det virker til å være tilnærmet umulig å justere kilometerstanden. Snakket med Gromstad og diverse andre Audi verksteder, og noen kan fjerne denne sperra, men ingen kan få justert kilometerstanden. Da må jeg kjøpe nytt panel, og overlate jobben til verksted. Men det koster over 10.000,-, derav uaktuelt. Har googlet meg ihjel føler jeg. Er det noen som har noen tips, eventuelt noen kontaktpersoner? Det bør jo være mulig å klone, eller noe software der man kan justere opp kilometerstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 10, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2019 Det ligger masser av filmer på youtube for hvordan resette component protection, dog må du nok til Møller e.l. for å fikse dette. Når det gjelder endring av kilometerstand på brukt instrumentpanel, så er dette (såvidt jeg vet) ikke mulig - på lovlig vis. Er fullt mulig på et nytt panel. Når det gjelder respons, så betinger jo det at noen har vært i et lignende tilfelle ;) Noe jeg ikke har. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Non-Immo-cluster-swapping.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 11, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2019 Kan høre med tuning firma. Eller sende det til utlandet og få gjort det der. Dem her er kan få fikset dette for deg bare å ta kontakt så kan dem nok endre km. http://www.km-justering.dk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precis Skrevet Januar 13, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2019 On 1/10/2019 at 8:46 PM, Quattro73 said: Det ligger masser av filmer på youtube for hvordan resette component protection, dog må du nok til Møller e.l. for å fikse dette. Når det gjelder endring av kilometerstand på brukt instrumentpanel, så er dette (såvidt jeg vet) ikke mulig - på lovlig vis. Er fullt mulig på et nytt panel. Når det gjelder respons, så betinger jo det at noen har vært i et lignende tilfelle ;) Noe jeg ikke har. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Non-Immo-cluster-swapping.html Det er slik jeg også har tolket det. Det er jo sant som du sier, at det ikke er lovlig å justere kilometerstand. I dette tilfellet er det jo en oppjustering, som etter det jeg kan se, ikke kan tolkes som juks. Uansett, har fått et par elektronikk firmaer på tråden. Sender det inn til micronetwork.no, for et prisoverslag. Reparasjon kan koste mellom 1450,- og 4000,- avhengig av hva som er galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne-a4-2012 Skrevet Oktober 8, 2019 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2019 På 1/13/2019 den 7:21 AM, Precis skrev: Det er slik jeg også har tolket det. Det er jo sant som du sier, at det ikke er lovlig å justere kilometerstand. I dette tilfellet er det jo en oppjustering, som etter det jeg kan se, ikke kan tolkes som juks. Uansett, har fått et par elektronikk firmaer på tråden. Sender det inn til micronetwork.no, for et prisoverslag. Reparasjon kan koste mellom 1450,- og 4000,- avhengig av hva som er galt. Hei. Har møtt på samme problem som deg, rent bortsett fra at mitt display lyser 1 av 50 ganger jeg starter bilen. Hvordan gikk det etter at du sendte det til micronetwork.no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 9, 2019 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2019 Har hatt 3-4 VAG biler inne med dette symptomet, og i alle tilfellene var det samme tilfelle, feilkode på spenning men panelet har spenning inn. Har aldri åpnet det (kundebiler og kostnad) men jeg gjetter på at enten et loddepunkt har røket eller at det er svidd av en komponent. I alle tilfellene har bilene fungert ved å prøve gjentatte ganger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.