Javel Skrevet April 10, 2017 Rapporter Share Skrevet April 10, 2017 Det kommer kvinelyd når jeg bremser i det siste. Det så ut som det er bremseveskenivå som det skal.Men jeg la merke til at servo-olje så veldig lite.Pinnen kommer ikke nær nedi den oljen godt nedenfor, når motoren startes heller.Kan det ha med det å gjøre, og kan jeg fylle på her, vet noen hvilken olje som bør brukes da?Eller bør jeg sjekke dette på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 10, 2017 Rapporter Share Skrevet April 10, 2017 Hva slags "kvinelyd" er det snakk om? Skrapelyd? Pipelyd? Har du sjekket skiver og klosser? Du må ha grønn servoolje. Nei, det har ingen sammenheng. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2017 Det kan mest kalles en pipelyd. Hver gang jeg bremser. Høres ut som på bakhjulene.Nei jeg er ikke inne på skiver og klosser, så jeg er ikke sikker hvordan sjekke. Vet du hvor jeg får kjøpt grønn servoolje, kan jeg fylle selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 10, 2017 Rapporter Share Skrevet April 10, 2017 Tipper du skal ha Pentosin CHF 11S, VW G 002000 A2. Denne selger de på Mekonomen, og ja, du kan fylle selv. Til nøds kan du bruke Pentosin CHF 202, men IKKE CHF 7.1. http://www.pentosin.net/pressreleases/CRP-116_Pentosin_CHF11S_V3.pdf Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2017 (endret) Takk for detDen som de har hos biltema, er den ikke så bra greier? Ser ut som det er rette typen ( CHF 11S) http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Servoolje-CHF-2000028148/ Edit: Når jeg søkte på min bil hos Mekonomen, var det denne som kom opp: Servostyring MPM SHVI https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/olje-og-vaske/servoolje/servostyring-mpm-shvi-ps2102a41-50001no Endret April 11, 2017 av Javel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 12, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2017 Hei igjen. Noen synspunkter på det at jeg fikk opp en forskjellig olje ved søk hos Mekonomen? :)Tenkte jeg skulle dra å kjøpe i dag.Kan jo spørre dem og håpe de vet det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2017 Rapporter Share Skrevet April 12, 2017 Den i linken fra Mekonomen passer til gamle VAG som skal ha mineralsk olje (ref. spesifikasjoner) som Pentosin CHF 7.1, samt nyere som skal ha CHF 11S (!?!?). Pentosin 7.1 skal iht produsent (Pentosin) ikke blandes med nyere typer som CHF 11S og CHF 202. Jeg har skrevet mer om dette i DENNE TRÅDEN, innlegg #76. Kjør safe og kjøp CHF 11S. Pentosin CHF 7.1 is NOT miscible with modern high performance hydraulic fluids such as the Pentosin CHF 11S or CHF 202 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 12, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2017 Sitat Pentosin CHF 11S som har blitt brukt på VAG fra ~1990 til ~2006, har også spec. G 002 000 Ok takk. Dette er en 2002 mod så da er det altså den jeg skal ha. Den på Biltema er vel også den typen, kan den være gangbar? Tror ikke der er Mekonomen butikker her, bare verksted. Men skal høre med dem. Men hvis ikke, så kan den hos Biltema være alternativ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Javel Skrevet April 18, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2017 Etter litt lengre kjøringer, ble den hylelyden borte. Kommer litt tilbake etter å stått en stund, men forsvant etter lengre kjøring igjen.Men det var det om den oljen jeg linket til hos Biltema kan brukes? Denne: http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje/Hydraulik--og-Transmisjonsolje/Servoolje-CHF-2000028148/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shitblast Skrevet Juli 15, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2017 Hva skjer om det renner tomt, og man fortsetter å kjøre? Skjærer pumpen seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 15, 2017 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2017 Jepp, pumpen skjærer seg. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg