BjørnarR Skrevet November 22, 2016 Rapporter Share Skrevet November 22, 2016 Hei! Har en '95 Toyota Hiace 4WD uten snute som frostvæsken ikke er fin på, og jeg vil derfor få den byttet. Frostvæske som er benyttet fra før er av rød type. I manualen leser jeg at man skal bruke "ethylene glycol", noe som vil si blå(?). Er det skadelig å fortsette med rød type? Denne har vel lengre levetid enn den blå som bare varer i to år. Jeg har tenkt å bruke rensemiddel. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 22, 2016 Rapporter Share Skrevet November 22, 2016 Ikke skadelig å bruke rød nei, kjør på med rød - da slipper du å flushe hele systemet i tillegg. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 22, 2016 Rapporter Share Skrevet November 22, 2016 Det finnes rød med 2 års skiftintervall, samt rød LL med 5 års skiftintervall. Er og en ny type ved navn Peak Life, bernsteinfarget som kan blandes (top off) med alle typer frostvæsker, og trenger aldri skiftes (sier hvertfall produsenten). Har tidligere skrablet ned noe tanker rundt frostvæsketyper, http://www.bilforumet.no/topic/283652-kjoleveske-golf-2-forvirret/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg