Gå til innhold

Airbag Fault

Ranger emnet


Mats VT

Anbefalte innlegg

Hei og tipp hvem som har problem med Golfen sin igjen? icon_boulax.gif icon_boulax.gif 

Rett etter at min venn som satt i passasjersete fremme trakk sete HELT bak i bilen og begynte å vrikke litt for hardt på seg så kom Airbag lyst i displayet på konstant :-)

Har nå kikket under sete og kan se at den "gule sukkerbiten" sitter løst. Om jeg husker fargekoden rett så var det grønn, hvit og rød (?) ledere i denne. Jeg våget ikke å begynne å dra i den men lurer på om det er denne som hører til airbagen? I så fall, hjelper det om jeg kobler fra batteri og begynner å dra litt i denne for å se om det hjelper? Må det evt. resettes med diagnoseverktøy i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul kontakt pleier å være til airbag ja.

Tror ikke du får lampa til å slukke uten å resette med diagnoseapparat..

 

 

Anbefaler å kjøpe et diagnoseapprat.

Om du ikke vil bruke så mye penger så er denne enkel men grei: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=vag505+mini&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmini+vag505.TRS0&_nkw=mini+vag505&_sacat=0

(går under 350 kroners grensa)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul kontakt pleier å være til airbag ja.

Tror ikke du får lampa til å slukke uten å resette med diagnoseapparat..

 

 

Anbefaler å kjøpe et diagnoseapprat.

Om du ikke vil bruke så mye penger så er denne enkel men grei: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=vag505+mini&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmini+vag505.TRS0&_nkw=mini+vag505&_sacat=0

(går under 350 kroners grensa)

Takk for tips! Men er det ikke like greit og gå til Teknikkmagasinet og kjøpe en der? Blir jo langt billigere enn å måtte betale toll og slikt fra utland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på problemet i dag. Koblet fra batteri, så kikket jeg under sete. Eneste jeg kunne se var at den gule kontakten satt litt i klem, men alle lederne inn i kontakten så ut til å sitte godt i. Koblet tilbake batteriet men fremdeles feilkoden. Noen som vet hva det kan være? Lureste er vell å ta en tur til Møller..? (Kjenner pengene flyter ut bare ved tanken..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var batteriet frakoblet? Feil pleier forsvinne etterpå.

Kjøp heller en scanner som Bwana linket til, koster mye mindre enn time for diagnose ;)

 

Vet ikke hvor du bor, men ta en kikk her, http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var batteriet frakoblet? Feil pleier forsvinne etterpå.

Kjøp heller en scanner som Bwana linket til, koster mye mindre enn time for diagnose 1-winking.gif

 

Vet ikke hvor du bor, men ta en kikk her, http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Var koblet fra i ca. 5 min. Er det for lite kanskje? 

Kan vell kjøpe en scanner ja.. :)

 

Holder til i Haugesund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter burde holde. Haugesund ja, da er det hvertfall to stk veldig nær deg (15 minutter kjøring) som tar diagnose for en hundrings 1-winking.gif

Var som jeg trodde ja.. I det sete har blitt dratt helt bak så har han klart og rive i stykker lederne til koblingsboksen, i tillegg så sitter det ledninger igjen inni den..

Av med sete og lage til nytt.. 2800 kr, med 15% rabatt fordi jeg er der så ofte... 1-pray.gif 1-pray.gif 

 

(Noen som trenger ny bil? Jeg selger en flott, vedlikeholdsfri bil..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår