ZnAkE Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Passer det ? Er det noen som eventuelt har gjort det? Er det eventuelt mye stress ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 20, 2004 Rapporter Share Skrevet April 20, 2004 Altså passer akslingen på 240 så passer den på 142, AKKURAT samme karroseri under;) peaCe Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet April 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 de e jo bære lækert. Da er det bare å gi gass da, håper ikke den 142'en er altfor rusten. takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 lurer på en ting.. hva hva står 1031 egentlig for... og hvilke andre tall er å få til volvon??? hvilke utvekslinger er å anbefale til en volvo 240....??? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 Jo høyere tall du har på akslingen jo lettere er den.. eks 4;10 er lett, 3:15 er veldig tung.. Hvis f.eks har en B230FT/FK med M46, så er 3;31 mest ideel.. mer fart på girene og lavere turtall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 21, 2004 Rapporter Share Skrevet April 21, 2004 hvor finner man den bakakselen ? på hvem biler osv ? hvordan sperre sitter det i den ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by tosk Altså passer akslingen på 240 så passer den på 142, AKKURAT samme karroseri under;) peaCe tydeligvis har du ikke skrudd så mye 240/140..de har ikke samme karosseri under..foruten 74mod som kan være samme..har montert 240 aksling på 140 flere ganger,og hver gang må 3stk stag modifiseres.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by Old-Volvos-Never-Die Jo høyere tall du har på akslingen jo lettere er den.. eks 4;10 er lett, 3:15 er veldig tung.. Hvis f.eks har en B230FT/FK med M46, så er 10;31 mest ideel.. mer fart på girene og lavere turtall.. Hva snakker du om???????? 4:10 og 3:15 er utveksling og må IKKE forveksles med 1031 som er typenr, 1031 forteller at den har lagre som tåler litt mer juling, det finnes 1030 og 1031, det vanligste er 1030. UPDATE NOTE: (12-08-02) Stealthfti from the Turbobricks Forum wrote:A 1030 is about 10.125 inches from the rear cover surface to the front of the pinion neck. A 1031 is almost exactly .5 inches longer. Visual differences: A 1030 has a single gusset on each side of the pinion neck, roughly centered along the pinion centerline... A 1031 has 2 gussets on each side; with the larger gusset spreading back from the top of the pinion neck; and the smaller gusset following the pinion centerline... UPDATE NOTE: (02-12-04): tuff240 from the Turbobricks Forum wrote: The differentials are all the same up until they changed for the speedo tone ring. The only difference between a 1030 and 1031 is the housing itself and the R&P (ring and pinion). T he differentials can be swapped back and forth. The R&P's cannot. The later model cars (86 and up) with speedo tone rings are, I believe, all 1031's. The true trac units that will be put in a car that requires a speedo tone ring will be different only to fit the tone ring. You can still swap tone ring or no tone ring differentials from 1030 to 1031. Only problem will be that you won't have a working speedo if you need a tone ring and install a diff that does not have a tone ring. AGAIN, the major difference is the R&P. Also the differential units come in 2 sizes depending on what R&P you have/want. There are 3:73 and up, or 3:73 and down. Make sure you pick accordingly in case you ever want to change gears. For example, you cannot change from a 3:91 R&P to a 3:31 R&P w/o changing the diff. This goes for stock oem diffs and True Trac diffs as well. *EDIT The pinion bearings are also different from 1030 to 1031. So make sure you get the right pinion bearings for whatever rear end you have. I abused a 1030 rear end with 200rwhp for about 15K miles with NO problems what so ever. But keep in mind I have no personal experience with 700 series cars, just 200 series cars. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GLR Skrevet April 22, 2004 Rapporter Share Skrevet April 22, 2004 Originally posted by tosk Altså passer akslingen på 240 så passer den på 142, AKKURAT samme karroseri under;) peaCe NEI NEI NEI! JEG har på gårdsplassen hjemme en '74 142 og en '75 242 og disse er ikke like under de er faktisk temmelig forskjellige! en god del stag og dritt må bygges om!!!! Har ikke gjort det men det er det jo skrevet over her at det er 3 stag som må moddes! Siter '03 Mitsubishi Galant Advance stv - '81 Vovlo 244 med Autolat - et ukjent antall Bobler - '73 VW Buss (T-2) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 23, 2004 Rapporter Share Skrevet April 23, 2004 Originally posted by GLR NEI NEI NEI! JEG har på gårdsplassen hjemme en '74 142 og en '75 242 og disse er ikke like under de er faktisk temmelig forskjellige! en god del stag og dritt må bygges om!!!! Har ikke gjort det men det er det jo skrevet over her at det er 3 stag som må moddes! Tror du har ganske rett der... for han jeg kjøpt min 1031 aksling til fikk den ikke til å passe på 164 oo 140 og 160 serien er vel ganske like Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.