Gå til innhold

Golf 4. Feikode på airbag, V71 og lamdasonde 2

Ranger emnet


xr4ti

Anbefalte innlegg

Golf 4. 2002 mod med 1,6 - 102hk.

 

Har fått en feilkode og gul lampevarsel på airbag. Koden sier det er feil på venstre. Feilkoden kommer tilbake etter en dag (ca 4-5 oppstarter).

 

Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 A
   Component: 27 AIRBAG VW51 01   0004  
   Coding: 12855
   Shop #: WSC 01271  
   VCID: 224BBD18AEE96E2E48-5140

1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)
            32-10 - Resistance Too High - Intermittent

 

Hvor sitter denne sensoren, tenkte å sjekke for irr på kontakten?

Erfaring på slike feilkoder?

 

mvh J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jesper1201. Ja det var kontakten, dvs at ledningene som går fra ledningsstammen og til den gule kontakten var klipt rett av. Antar at ledningene har kommet i klem i skinnen  til setet og dermed klippet av, ikke bare et sted men to slik at det lå igjen en stump på ca 6-7 cm på gulvet. Fikk splittet opp ledningsnettet og loddet inn 3 nye ledninger som igjen ble loddet inn på den gule kontakten.

Slet litt med å få slettet feilkoden, først etter 4 sletting fikk jeg kontakt med airbagenheten og lampen slukknet. Har funket siden lørdag nå så regner med at dette var feilen.

 

Så sensoren ligger inne i dørstolpen, det var kjekt å vite. Takk!

 

@MrCox: sjekk kontaken din du også eller som hos meg, ledningsbrudd. Løsne de to 13mm mutterene i fremkant av sete og vipp det bakover. Kan også være irr i kontaktstykkene.

Lykke til og håper du finner feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Airbagfeil ser da ut tilå være rettet. Ingen varsellampe lyser.

Men, ved en sjekk i dag fikk jeg opp denne feilkoden:

 

Address 08: Auto HVAC        Labels: 3Bx-907-044.lbl
   Part No: 3B1 907 044 C
   Component: CLIMATRONIC     C 2.0.0  
   Coding: 11000
   Shop #: WSC 01271  
   VCID: 2149B214ABEF754A9B-5198

1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
            37-00 - Faulty

 

Er dette en mekanisk feil eller en komponentfeil og hvordan fikse dette? Til info så har bilen klimaanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan cycle spjeldet med VCDS (output test), men har du prøvd å slette feil for å se om den kommer tilbake? Angående plassering, søk etter V71 på youtube, film og bilder sier mer enn tusen ord ;)

I VCDS går du inn på modul 8 HVAC, måleblokk og gruppe 5 mener jeg. Bla nedover og V71 dukker opp.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en gåen Lamda. Er det 2 lamdasonder på denne siden det står, Bank 1. Sonde 2. Får bare opp en type sonde når jeg søker opp på fks Bildeler, MEKONOMEN etc.

Noen som vet dette. Om det er 2 så må vel dette være bakre sonden da vel? Co er 0,98 og over 1,1 ved delgass, varm motor.

 

1 Fault Found:
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
            P0140 - 35-10 - No Activity - Intermittent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorkoden er AZD

Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-AZD.clb

Ja regnet med at det er den bakre men hjelper meg ikke så lenge jeg ikke finner ut av delenr. Mulig jeg er dårlig til å søke, eller at det mangelfull info hos de kjente delepusherene, men finner ikke dele.nrpå den bakre. Den er 4-polet!

 

Ja skal sjekke ledningene og kontakter men mistenker sonden for å ha avgått med døden

1 Fault Found:
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
            P0140 - 35-10 - No Activity - Intermittent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår