Gå til innhold

Il Tempo Gigante!

Ranger emnet


BMWCruiser

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så Il Tempo Gigante i Fjærland i Sogn og Fjordane (av alle plasser i verden...) for noen år siden. Husker brølet av motoren i det Caprino him self ga flatt av gårde bortover riksveien!!!!!!!

Prata også litt med han om bilen, uten att jeg husker hva jeg sa..

Det var en annen gutt som lurte på om han kunne kjøpe'n. Ivo Caprino spurte hvor mye han hadde: "18 000", sa'n. "Det er ikke nok til ene bakhjulet en gang!", svarte'n.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra http://www.caprino.no:

"Fullskala-modellen er i sin helhet bygd i Caprino Filmcenters studio på Snarøya. Arbeidet tok ca. ett år. Biltilsynet hadde bare en bemerkning da bilen var ferdig: bukseseler var ikke godkjent som sikkerhetsbelte.

 

Det kostet en formue å bygge den."

 

Il Tempo Gigante er bygd på chassis fra en 1966 Cadillac ambulanse ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos mannen som bygde bilen. Ermano etterellerannet.. 75 år gammal kar, klarer så vidt å prate men biler holder han på med enda, i en gammal love... der dreiv han på med bredding av detomaso pantera og komplett bygging av en sigarbil... sånn 30talls sak.. han bygger bilen etter bilder fra ei avis fra 30 tallet eller noe.. haha.. for en kongekul fyr.

Her snakker vi å hamre ut runde hjulbuer for hånd osv osv osv.

 

Sitter det ikke en illsint V12 i gigante da? Sto hvertfall det på en plakat han hadde på verkstedet sitt :D Det sto at motoren kunne varve ca 11.000 omdr ;) Men om det er sant vet jeg jo ikke da.

Hvertfall.. moro fyr det er verdt å besøke :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefsbil. Ingen over, ingen ved siden. Hadde vært noe å hatt den bilen der gitt. Men fy faen a svær a gitt. 2,48 brei, og 6,70 lang og nesten 3 tonn!! :eek:

 

Likte godt det som jan erik larssen sa om motoren i den. "det er ikke hester, det er okser"

 

Lurer på om han er keen på å bytte blankt med bilen min jeg...

:rolleyes:

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel om man kan det utsagnet her for god fisk, men måtte smile av den Kjell Aukrust-måten det ble sagt på.

 

"Alle finessene er bilen er utførlig nedtegnet av Kjell Aukrust. Asfalten som i filmen blir vrengt oppstammer fra Kjells egen "burning" med en Porche han ved 8000 omdreininger brått slapp clutchen på."
:D

 

 

Kilde: http://www.figurprodukter.no/aukrust/startside.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Il Tempo Gigante er helt rå :D Filmen er bare kuul..den må jeg se på nytt snart!

 

SER DEN HVER JUL JEG :)... så når den går på tven i jula er TVen MIN :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveiselæreren min fortalte meg at for mange herrens år siden da bilen skulle bli bygd, ble han tilbudt å være med å bygge bilen:)

 

Men av en eller annen merkelig grunn takket han nei til tilbudet for han kunne se for seg hvor mye arbeid det innebar:(

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som bygde bilen het Martinozzi til etternavn. Han var opprinnelig Italiensk og er en sann tryllekunstner med plåt og hammer. Han hadde laget en Fiat 127 med måsevingedører som datteren skulle ha når hun fikk lappen (dette var i 78?), men jeg har aldri verken sett eller hørt om denne bilen.

 

En kamerat av meg leide kjellerleilighet hos Martinozzi da han gikk på urmakerskolen i Oslo, og denne kameraten kjørte en 1968 Chrysler Newport. Han ble påkjørt og høyre bakdør ble ødelagt. Godeste Martinozzi skjønte problemet med å skaffe en brukt dør til denne bilen og var inne og henta tomstokken. Så målte han litt på kryss og tvers og gikk inn i garasjen og "klippet til en ny dør"..

Så lett var det jo ikke da, men han laget en ny dør til denne bilen på et par kvelder i garasjen. (noe ble selvf brukt fra gammeldøra).

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår