VegardGolf Skrevet Juni 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2016 Hei! Jeg har en gammel Golf 4 som jeg prøver å lure gjennom nok en EU-kontroll. Nå er det kun ESP-lampa som lyser, og feilkoden er 00778. Så sånn jeg har skjønt det, så får jeg opp feil på styrevinkelsensoren, rattvinkelsensoren, slepering eller hva man vil kalle det! Så jeg har klart å funnet 1 styrevinkelsensor med samme delenummerne som den jeg har, byttet delen, men lampen lyser fremdeles. Noen som har noe råd? Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2016 Prøvd å slette feilkoder etter at du byttet delen? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardGolf Skrevet Juni 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 Beklager seint svar.. Jeg har vært og prøvd å slette feilkoden igjen i dag, etter å ha byttet styrevinkelsensoren. Han fikk ikke slettet den, så lampa lyser fortsatt.. Men han mente at den kanskje må "kodes"? Det fikk ikke han til med sitt diagnoseapparat. Vet du noe om det? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 Har aldri byttet rattvinkelsensor tidligere men jeg er nesten 100% sikker på at du må inn og fortelle bilen hva som er rett frem (på rattet) ellers vet ikke ECU hvor hjulene peker. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Juni 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 Hender den må kalibreres etter skift, eller at du har fått montert den litt feil (snurra en runde eller to feil før montering) Men gå inn med diagnose --> ABS --> måleblokk/datalister (VCDS: måleblokk 060) og se hva den sier rattvinkelen er. Når hjula står rett skal den være 0 grader, +/- 5 grader, hvis den er utenfor det må den kalibreres. Eller hvis den sier + eller - ~360 grader eller ~720 grader så har du montert den feil. Da må du skru opp igjen og og vri rattvinkelsensoren slik at den er på 0 grader når hjula står rett. Så eventuelt kalibrere. Feilkode 00778: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778 Kalibrering med VCDS: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1J)_Brake_Electronics_(MK20) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegardGolf Skrevet Juni 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2016 Her var det folk som kunne sine saker! Den informasjonen og de tallene skal jeg ta med meg til en som har et skikkelig diagnoseverktøy. Hjertelig takk for kjappe gode svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg