Jesper1201 Skrevet Juni 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 De er produsert for 350nm med en liten sikkerhetsmargin, så så lenge man bruker hodet og ikke klasker gassen i bunn fra stillestående med 1,500kg på kroken er det ikke noe problem. DQ250 ble introdusert på Golf Mk4 R32 og Audi TT 3.2 og har blitt brukt i en rekke bilmodeller opp igjennom siden da. Som nevnt lenger opp sitter denne i mange biler som er blitt kjørt som taxi og har gått mer enn 300'000km uten problemer. Pga. de fysiske begrensningene er det også derfor det sterkt frarådes å tune de bilene med DSG kasser. Det er mulig den Touran'en kommer med en som heter DQ380, kan sjekke det opp imorgen hvis du vil det. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peaks Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 Bare å kaste inn mere informasjon om du vil det, dette er bare nyttig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 Måtte sjekke det opp nå :) 177hk blir kun levert med den samme DQ250 kassen som 170hk blir levert med. Det er tilsynelatende ingen fysiske forskjeller men jeg fant noe på tysk som sa at det var en annen software på motoren/girkassa som var "forsiktig" ved igangsettelse, men finner ikke noen bekreftelse på det. Begge motorene har fult dreiemoment fra 1750-2500rpm. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peaks Skrevet Juni 16, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 Åja, det gir jo mening.Hva kjennetegner kassen du refererte til? Altså DQ380? Sterkere kasse som tåler skjønner jeg, men hvilke VAG modeller sitter denne i? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 16, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2016 DQ380 sitter i biler basert på den nye MQB plattformen som er utstyrt med litt motor. Tror det er noen biler utenom MQB plattformen som er utstyrt med den, bl.a noen Tiguaner, mer er ikke sikker. Kassen skal tåle opptil 420nm og er blitt en 7-trinns kasse, med våt clutch. Har ikke lest mye om den kassen da den er veldig ny, skjønner nå at jeg bør gjøre det.. ;) Når vi først drar den ut så hvorfor ikke gjøre det helt ;) DQ500 er den kraftigste fra VW og skal tåle opptil 650nm, den kom i 2009(?) og finnes i sportslige biler med stor motor og i Transporter. Den sitter bl.a i Audi TT-RS og RS3. "DSG" i Amarok er ingen DSG kasse, det er en ZF converter kasse kjøpt inn for kun denne bilen. Alle DSG kassene produseres av VW men kun DQ380 og DQ500 er designet av VW selv. Mange av kassene brukes på tvers av hele VAG konsernet, men det er egne kasser for biler med langstilt motor, kaldt DL501. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peaks Skrevet Juni 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2016 Herlig informasjon! Takk igjen, veldig nyttig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2016 Ikke veldig matnyttig ifm. kjøp av Touran men ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.