Gå til innhold

Peaks

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Peaks's Achievements

  1. Herlig informasjon! Takk igjen, veldig nyttig :)
  2. Åja, det gir jo mening. Hva kjennetegner kassen du refererte til? Altså DQ380? Sterkere kasse som tåler skjønner jeg, men hvilke VAG modeller sitter denne i? :-)
  3. Bare å kaste inn mere informasjon om du vil det, dette er bare nyttig :)
  4. -Er det holdbart nok med en girkasse som kun tåler et maksimalt antall NM på 350 når bilens motor yter akkurat det? Hva slags girkasse har da den nye 177HK 380nm?
  5. Stålkontroll på kunnskapen i alle fall, takk igjen! Hvor mange NM tåler disse kassene? F.eks. DSG6? -Denne skal vist være våt som du sier og sterkere enn DSG7? Som igjen er myntet for mindre til mellomstore biler, ifølge et avsnitt på hjemmesidene til VW. DSG-girkasse Dobbelclutchgirkassen DSG representerer en stor innovasjon i girkasseutvikling fra Volkswagen. Den helautomatiserte 6-trinns girkassen skifter gir uten effekttap. Girskiftene er sømløse, noe som gjør de knapt merkbare for bilens passasjerer. Denne girkassen har to våt-clutcher med to drivaksler. Den første clutchen opererer gir 1, 3, 5 og revers. Den andre clutchen opererer gir 2, 4 og 6. Når et girskift gjøres er det neste giret gjort klar men ikke aktivert. Det tar mellom tre til fire hundredeles sekund mellom girskiftene. Med denne teknikken tapes ingen effekt, og girskiftet går sømløst. Alt etter sjåførens kjøremønster, DSG kan spare inntil 10 % på drivstofforbruket i forhold til en 6-trinns manuell girkasse. I tillegg til automat-modus kan DSG-girkassene betjenes manuelt. I automat-modus kan man velge mellom komfortprogram eller sportsprogram. Den manuelle betjeningen kan gjøres med hendler på rattet Den nye 7-trinns DSG-girkassen representerer neste steg i utviklingen av dobbel clutch-teknologi. Denne girkassen har tillat Volkswagen til å gjøre to verdenspremierer: 7-trinns girkasse for tverrstilt motor og dobbel-clutch med tørre lameller. Den er designet for motorer med inntil 250Nm dreiemoment og er myntet for små og mellomstore personbiler.
  6. Veldig godt poeng, hjertelig takk for viktig informasjon. Kom også over noe som heter våt og tørr -clutch på disse bilene? Vet du hva dette betyr og hva vil en ha av disse to?
  7. Ja det er vel det! Hva tenker du rundt denne? Nå sprenger jeg vel egentlig budsjettet, men jeg liker fargen, utstyret og alcantara -setene. Noe jeg bør være obs på her? Er DSG6 6 gir eller generasjon 6? http://m.finn.no/b2b/vanused/ad.html?finnkode=71220942&ref=conversation&fks=71220942
  8. Syntes det stod 2.0 TDI på bagasjelokket og i vognkortet jeg, samtidig som det stod 77KW. Uansett, den sølvfargede ble dessverre solgt i dag. Får nok finne en annen...
  9. Bilen du først linker til innen for budsjett er jeg i snakk med forhandler om nå og da har jeg egentlig strukket budsjettet ganske langt allerede. Har hatt en Touran som firmabil fra 0-60 000km på 1 år og stor trivdes i kupeen, men dette var ikke "min" bil i den forstand at jeg ikke eide den selv på samme vis som jeg nå skal, derfor er kunnskapen litt snau, samtidig som jeg er og har vært BMW mann i alle år. Dette var derimot en 2.0TDI på 105HK med DSG og fungerte egentlig fantastisk bra, vel... I alle fall opp til 80km/h. Jeg har ikke prøvd meg på 170HK, men den bør jo være rimelig kultivert?
  10. Flott svar Jesper. Bilen jeg kikker på for øyeblikket er en 2012 modell med 170HK TDI motor. Oljeskift og servicer har jeg bitt meg merke til at er veldig vesentlig på disse bilene for et langt og trofast eierskap. Jeg legger også merke til en del kritikk til disse bilene men igjen ligger det mange ute på finn.no med langt over 300 000km på telleverket, har kun disse vært heldige eller er det "evighetsmaskiner"? Er enkelte motoralternativer bedre enn andre? Hvilken ville du valgt av alternativene på finn.no dersom du har +/- 150 000,- å bruke?
  11. Noen fordeler og ulemper ved disse bilene? Er DSG'kassen så ille som mange skal ha det til? Hva annet bør jeg passe på ved kjøp av en slik varebil?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår